Gå til innhold

Veldig åpen 14 åring

Anbefalte innlegg

Har ei datter som er 14 år som alltid har vært åpen om ting. Forrige uke fikk hun mensen for første gang å hun snakket om dette som det mest vanlige ting her i verden. Når jeg tenker tilbake på da jeg var på den alderen synes jeg alt var flaut. Turte ikke si det til min mamma. Er ungdommen mye mer åpne nå enn før?

Anonymous poster hash: 844e0...b8f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395778-veldig-%C3%A5pen-14-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Har ei datter som er 14 år som alltid har vært åpen om ting. Forrige uke fikk hun mensen for første gang å hun snakket om dette som det mest vanlige ting her i verden. Når jeg tenker tilbake på da jeg var på den alderen synes jeg alt var flaut. Turte ikke si det til min mamma. Er ungdommen mye mer åpne nå enn før?

Anonymous poster hash: 844e0...b8f

Ja, det mener jeg at de er. I dag holder jo ungdomskoleelever foredrag om blandt annet onani forran klassen sin, så det er kanskje ikke så rart at de blir åpne. Min yngste datter fortalte meg det med det samme hun fikk mensen og hun var bare 11 år. Hun var litt fortvilet første døgnet, men det var over etter at hun fikk en innføring av meg om hvordan hun skulle håndtere det.

Begge jentene mine er veldig åpen overfor meg i forhold til pubertet, venner, konflikter, hva de tenker på osv. Sønnen min (som er eldst) er også åpen om mye, men ikke noe særlig om pubertet. Han sier bare "Dette har vi hatt om på skolen" eller "Dette kan jeg" - de gangene jeg har spurt og prøvd å få i gang en samtale om sånne ting ;-) De lærer jo ganske mye om dette på skolen, og når en også hjemme legger til rette for at barna skal kunne spørre om det aller meste, så får en ofte åpne forhold mellom barn og voksne.

Jeg hadde (og har) et godt forhold til min mor, men snakket nok ikke mye med henne om pubertetsting og kroppsting osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...