Gå til innhold

Vil helbrede Mette-Marit med bønn

Anbefalte innlegg

Kronprinsesse Mette-Marit (40) har en vond høst. Hun sliter med sterke smerter på grunn av en prolaps i nakken, og har måttet avlyse alle offisielle oppdrag. Hun er foreløpig sykmeldt fram til midten av desember, men i verste fall kan det vare langt inn i neste år.

Men der det er tro er det håp, og kristne over hele Norge inkluderer Mette-Marit i sine bønner.

– Når vi ber til Jesus opplever vi å få bønnesvar, forteller Lise Karlsen (70), som grunnla Evangeliesenteret sammen med sin avdøde ektemann Ludvig Karlsen. Hun ber nå for at kronprinsesse Mette-Marit blir frisk, og har selv opplevd kroppen at bønn kan gjøre underverker.

http://www.seher.no/royal/vil-helbrede-mette-marit-med-b%C3%B8nn-67336

Noen som har opplevd at bønn faktisk hjelper mot sykdom?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395801-vil-helbrede-mette-marit-med-b%C3%B8nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Captain Cheeseheart

14

• slabbedask

12

• tonie

7

• Togli

4

Jeg kjenner ei som sommeren 2012 fikk kreft, og det var en type kreft som ikke kunne behandles med verken stråling eller cellegift. Legene sa de ikke kunne gjøre noe, og de gav henne maksimalt et halvt år å leve. Julen i fjor var spesiell, og hun og familien regnet med at den julen var den siste de skulle ha sammen.

Hun er blitt bedt for av mange, og hver gang hun kom på kontroll, var kreften svakere/blitt mindre, og legene skjønner ingenting. Hun blir friskere og friskere ettersom månedene går. Har ikke hørt noe om henne nå i høst, men jeg tror hun har det fint.

Jeg tror at Gud kan helbrede, men jeg kan ikke forklare hvorfor han gjør det i noen tilfeller og lar være i andre tilfeller.

Jeg kjenner ei som sommeren 2012 fikk kreft, og det var en type kreft som ikke kunne behandles med verken stråling eller cellegift. Legene sa de ikke kunne gjøre noe, og de gav henne maksimalt et halvt år å leve. Julen i fjor var spesiell, og hun og familien regnet med at den julen var den siste de skulle ha sammen.

Hun er blitt bedt for av mange, og hver gang hun kom på kontroll, var kreften svakere/blitt mindre, og legene skjønner ingenting. Hun blir friskere og friskere ettersom månedene går. Har ikke hørt noe om henne nå i høst, men jeg tror hun har det fint.

Jeg tror at Gud kan helbrede, men jeg kan ikke forklare hvorfor han gjør det i noen tilfeller og lar være i andre tilfeller.

Hun hadde nok blitt frisk selv uten bønn.

Annonse

Du er nok ikke sterk nok i troen Cheeseheart, for akkurat nå er det verre enn verst. Det føles faktisk som noen står bak meg og holder hendene om halsen på meg i kvelestilling, og det prikker overalt. Sikker på at du ba til den rette? Jeg vil heller ha de som ber for MM, tror jeg.

Captain Cheeseheart

Du er nok ikke sterk nok i troen Cheeseheart, for akkurat nå er det verre enn verst. Det føles faktisk som noen står bak meg og holder hendene om halsen på meg i kvelestilling, og det prikker overalt. Sikker på at du ba til den rette? Jeg vil heller ha de som ber for MM, tror jeg.

Huffda! Ja hadde jeg visst det var sånn hadde jeg heller rettet kreftene mine mot MM.

Captain Cheeseheart

Du gjorde et forsøk. Takk for det! :)  Tror nok du er uskyldig her. Nakken likte dårlig at jeg insisterte på å sitte med hodet hengende ned mot bordplaten da jeg pakket inn 24 pakker. Helt selvforskyldt kvelningsvondt, altså.

Hva gjør du med det? Brekker nakken tilbake? Rister løs?

Annonse

Captain Cheeseheart

Ligger flatt så den får hvile og strekkes ut, og vurderer å ta en pille. Litt vanskelig å skrive, men det går! *meget tapper* 

Tror det er bra med varmt vann også, badekar ellernoe. Kanskje du kan søke NAV om et eget svømmebasseng, sykebassenget.

Hehe! Nå, det går bra. Det hadde vært utmerket med et eget sykebasseng, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal ha det. Det må nok bli et utebasseng, og da tror jeg kulda lager enda mer nakketrøbbel, og da er jeg jo like langt. Et stativ som henger over skuldrene med en liten hylle med teddystoff som haken kan hvile på, og som har en dings som gir meg et lite støt hver gang jeg henger med hodet, det kan funke. Jeg trenger en Reodor Felgen, det er det jeg gjør. Evt noen som virkelig kan dette med bønn.

Captain Cheeseheart

Kan ha partytelt over bassenget, når det er kaldt, i tillegg til sånne terrassevarmere... eventult kan du fyre med bjørkeved...

Det høres jo litt fint ut, da. Hadde blitt en suksess i nabolaget på nyttårsaften.

Nei,men jeg har lest at det faktisk er bevist at mennesker som blir bedt for blir raskere frisk enn andre...

Den der har også jeg hørt om, og det var visst en seriøs undersøkelse der man delte syke inn i to grupper - og der personene ikke visste om de ble bedt for eller ikke...... Kjenner jeg er skeptisk da jeg vil tro at alle alvorlig syke blir bedt for av en eller annen, og det er jo ikke alle som blir friske ;).... Men husker godt at jeg har lest om denne undersøkelsen for noen år tilbake....

Den der har også jeg hørt om, og det var visst en seriøs undersøkelse der man delte syke inn i to grupper - og der personene ikke visste om de ble bedt for eller ikke...... Kjenner jeg er skeptisk da jeg vil tro at alle alvorlig syke blir bedt for av en eller annen, og det er jo ikke alle som blir friske ;).... Men husker godt at jeg har lest om denne undersøkelsen for noen år tilbake....

Det var nok berre tilfeldigheiter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...