Gå til innhold

Vil helbrede Mette-Marit med bønn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Captain Cheeseheart

14

• slabbedask

12

• tonie

7

• Togli

4

Hadde man hatt mange forsøk som viste det samme hadde det vært oppsiktsvekkende.

Det var nettopp det det var skjønner du ;) Hvis man skal tro på at den undersøkelsen virkelig har funnet sted da.. Kan ikke huske hvor dette ble publisert, men kan huske det ble referert til en "oppsiktsvekkende, seriøs undersøkelse".

Det var nettopp det det var skjønner du ;) Hvis man skal tro på at den undersøkelsen virkelig har funnet sted da.. Kan ikke huske hvor dette ble publisert, men kan huske det ble referert til en "oppsiktsvekkende, seriøs undersøkelse".

Det er vitenskapelig bevist en rekke ganger at 'being' har en enorm helbredende effekt på sykdommer til mennesker, men dette er informasjon som ikke blir lekket til folk.

Bildeberger grupper har nemmelig inngått en avtale med farmasøytiske firmaer til å lure inn hjernekontrollerende middler i medsiner slik at de sakte men sikkert kan innføre New World Order. 

Annonse

Du må klare å hoste opp en link.

Det er vitenskapelig bevist en rekke ganger at 'being' har en enorm helbredende effekt på sykdommer til mennesker, men dette er informasjon som ikke blir lekket til folk.

Bildeberger grupper har nemmelig inngått en avtale med farmasøytiske firmaer til å lure inn hjernekontrollerende middler i medsiner slik at de sakte men sikkert kan innføre New World Order.

Knegg.

Du må klare å hoste opp en link.

Har googla, men finner ikke noe ;) Som sagt - jeg er skeptisk selv......... Måtte bare henge meg på Lillemus' svar om at hun husker en slik undersøkelse - sånn sett er vi to ;) Skulle gjerne sett den en gang til, for jeg mener det er flere år siden jeg leste om den...

Annonse

Captain Cheeseheart

Fordi de som blir bedt for gjerne vil det skal virke?

Dette dreide seg om to grupper, hvor den ene ble bedt for, og den andre ikke, og ingen visste hvilken gruppe de tilhørte...

Men ja, placebo virker. På samme måte som det å legge kabal ville virke, om man trodde på det.

Captain Cheeseheart

Aha. Telepatisk placeboeffekt:) Det er viktig å tro på noe positivt. Seg selv og egen gjennomføringsevne, andres gode hensikter, flaks, eller at ting helst går bra.

Joa, men det følger så mye annet med på lasset med det å tro på bønn. Det er jo vel som regel ikke noe folk tror på helt isolert. Det er viktig å tro på vitenskap, fornuft og skepsisisme.

• 2 måneder senere...

Den der har også jeg hørt om, og det var visst en seriøs undersøkelse der man delte syke inn i to grupper - og der personene ikke visste om de ble bedt for eller ikke...... Kjenner jeg er skeptisk da jeg vil tro at alle alvorlig syke blir bedt for av en eller annen, og det er jo ikke alle som blir friske ;).... Men husker godt at jeg har lest om denne undersøkelsen for noen år tilbake....

Synd du ikke har ne link da....

Det er nemlig gjennomført mange slike bønne-undersøkelser, og ingen har kommet frem til at bønn hjelper.

I 2006 kom det en stor studie som viste at bønn ikke hjalp for hjertepasienter. Studien ble publisert i American Heart Journal. Dette er den mest omfattende studien som er gjort på bønn og helbredelse. Til sammen 1800 kristne ba på avstand for ulike pasienter som skulle gjennom bypass-operasjon. De hjertepasientene som fikk vite at de ble bedt for (59 % av dem), ble faktisk noe sykere noe lenger enn de som ikke visste at de ble bedt for. (52 %) 

I 2007 konkluderte forskere i en metaanalyse av forbønn med samme nedslående resultat. Det er heller ikke noe forskjell på om én person ber for deg eller om det er 500. 

Anonymous poster hash: 4f5e9...23c

Kronprinsesse Mette-Marit (40) har en vond høst. Hun sliter med sterke smerter på grunn av en prolaps i nakken, og har måttet avlyse alle offisielle oppdrag. Hun er foreløpig sykmeldt fram til midten av desember, men i verste fall kan det vare langt inn i neste år.

Men der det er tro er det håp, og kristne over hele Norge inkluderer Mette-Marit i sine bønner.

– Når vi ber til Jesus opplever vi å få bønnesvar, forteller Lise Karlsen (70), som grunnla Evangeliesenteret sammen med sin avdøde ektemann Ludvig Karlsen. Hun ber nå for at kronprinsesse Mette-Marit blir frisk, og har selv opplevd kroppen at bønn kan gjøre underverker.

http://www.seher.no/royal/vil-helbrede-mette-marit-med-b%C3%B8nn-67336

Noen som har opplevd at bønn faktisk hjelper mot sykdom?

Det finnes en bønnegruppe på facebook og, der kan man legge inn ting man vil be for... En kollega av meg legger stadig ut slike, tror ikke hun vet at gruppa er offentlig. F.eks. Jeg vil be for en jente som sliter psykisk. også svarer alle... Vi ber for henne osv... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...