Gå til innhold

Pyntet til advent?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjesteleser

Hvit adventstjerne på hvit fot i ett vindu, hengende lyskule med to tilhørende små stående lyskuler i et annet vindu. Et 60 cm høyt plastjuletre i hvitt med sølvpynt og led-lys. Ferdig pynta:-) Åja, og Haribo-kalender til mannen i huset;-)

Vi pyntet til advent i helga ja :-) Ikke så mye pynt, men lilla duk på salongbordet, lilla kubbelys, lilla slankelys i adventsstaken, adventsstjerne i tre vinduer, røkelsesstaken og noen engler.

Fikk ikke hengt opp utelysene - det må jeg gjøre i dag.

Ungene er litt misfornøyde med at vi ikke skal pynte til jul ennå - men det holder jeg på - synes det er så koselig først med 2-3 uker med lilla adventspynt - og så kommer den røde julepynten!

Har du pyntet til advent da?

Det har jeg og det ble koselig :)

Full jul fra 1 desember. Julen er så kort, og 2 nyttårsdag kommer hverdagen igjen, så det er nydelig å ha alt fremme den måneden det varer. Jeg kan ikke fordra å ha julen til langt ut i januar.

Til 1.ste søndag i advent har vi alltid 4 lilla lys (tenner 1 nytt hver uke da) og lilla duk. Dessuten har vi en julekalender som vi alle både barn og voksne er glad i: Barna får en figur hver dag til julekrybben. Julaften kommer Jesusbarnet. 

Noen annen julekalender har vi aldri hatt her i huset, og barna har heller ikke gitt uttrykk for å ha savnet det heller. Her i huset har vi en åpen dialog om fattigdom versus velstand og over i det over-materialistiske. Selve julen er det overflod av gaver, men ikke i adventstiden. Da venter vi.

Anonymous poster hash: 7dbb6...a93

Annonse

Kun stake og stjerne her - har knapt vært hjemme i det siste...

Må vel bli lilla duk, hvite blomster, krans på ytterdøra og konsumering av julekalender for voksne etterhvert (24 juleøl i en kasse - mann og jeg deler en øl pr dag og smaker oss fram til den beste i løpet av desember).

Har imidlertid hatt juleverksted for voksne og lagd lammerull og leverpostei til jul da, det er i det minste noe...

Har hengt opp to stjerner i vinduene og noen lys i buskene ute. Mere adventspynting blir det ikke hos oss.

Pynter vel mer til jul 22. eller 23. desember, tenker jeg.

Samme her. Adventsstake og stjerne i vindu på kjøkken og i stue. Det får holde. Må ha juletre i år, siden ungene er her. Det tas inn på kvelden 23. og pælmes lett ut igjen 3. dag når ungene har dratt til faren sin. Innmari bærekraftig, lizzm... ;)

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...