Gå til innhold

Straff for vold med legemsbeskadigelse!

Anbefalte innlegg

Min ekssamboer var voldelig mot meg hvorpå jeg fikk brudd i øyebenet som medførte operasjon hvor de måtte sette inn en plate. Dette er første gang han har slått meg,men han har vært nedlatende verbalt over lang tid og har hele tiden hatt ønske og ytret ønske om personlig endring på meg. Jeg valgte å ikke anmelde han da jeg ikke ønsker å sitte i en rettsak med han. Politiet har sagt

at de kommer til å anmelde saken da det blir karakterisert som familievold. Den er nå under etterforsking. Min advokat har sendt krav om oppreisning til politiet og at dette skal bli tatt stilling til i tingretten.

Det som jeg tenker veldig på nå er hans psykologiske manipulering. Han er utrolig flink til å vrenge og vri på alt og snakke seg ut av saker slik at det er "offeret" som tilslutt er den skyldige. Det er derfor jeg ikke ønsker å møte han. Han har også besøksforbud da han var så suicidal ukene etter dette skjedde. Han hadde vist vært veldig nær ved å ta sitt liv. Dette har han også vært for ca tre år siden også,også dette etter ett samlivsbrudd. Han er en kontrollperson,hvis ikke man gjør som han sier går han deg imot med det han kan.

Det jeg lurer på er om noen som har opplevd en lignende situasjon har lyst til å dele sin erfaring med meg?

Kan saken bli henlagt?

Kan jeg få innvilget oppreisning alikevel?

Advokaten skal også søke om voldsoffererstatning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395849-straff-for-vold-med-legemsbeskadigelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaring å vise til, men ville bare si at du er kjempetøff som har kommet deg unna ham! At politiet anmelder saken er bra, så vil han muligens få enda strengere straff dersom det skulle skje igjen med noen andre. At han truer med å ta livet av seg fordi du gikk fra ham skal du ikke bry deg om, det er ene og alene hans eget ansvar og ikke noe han har lov til å presse på deg.

Lykke til videre og jeg håper du klarer å kose deg og føle deg trygg fremover. :)  *klem*

Min ekssamboer var voldelig mot meg hvorpå jeg fikk brudd i øyebenet som medførte operasjon hvor de måtte sette inn en plate. Dette er første gang han har slått meg,men han har vært nedlatende verbalt over lang tid og har hele tiden hatt ønske og ytret ønske om personlig endring på meg. Jeg valgte å ikke anmelde han da jeg ikke ønsker å sitte i en rettsak med han. Politiet har sagt

at de kommer til å anmelde saken da det blir karakterisert som familievold. Den er nå under etterforsking. Min advokat har sendt krav om oppreisning til politiet og at dette skal bli tatt stilling til i tingretten.

Det som jeg tenker veldig på nå er hans psykologiske manipulering. Han er utrolig flink til å vrenge og vri på alt og snakke seg ut av saker slik at det er "offeret" som tilslutt er den skyldige. Det er derfor jeg ikke ønsker å møte han. Han har også besøksforbud da han var så suicidal ukene etter dette skjedde. Han hadde vist vært veldig nær ved å ta sitt liv. Dette har han også vært for ca tre år siden også,også dette etter ett samlivsbrudd. Han er en kontrollperson,hvis ikke man gjør som han sier går han deg imot med det han kan.

Det jeg lurer på er om noen som har opplevd en lignende situasjon har lyst til å dele sin erfaring med meg?

Kan saken bli henlagt?

Hold deg langt unna ham. Ikke svar dersom han kontakter deg. Du bør samle alt du har av bevis (sms, brev, epost, alt) og gi din advokat, dersom du ikke har gjort det alt.

Kan saken bli henlagt?

Ja, mot ei dame som jeg hjalp unna en psykopat av ektemann. Rettsak ble ikke prøvd. Bakgrunn var mental og fysisk mishandling, men fare for alvorlige skader og tap av liv.

Hjalp henne med å pakke eiendeler i en fei å få henne unna galningen før han fikk stoppet henne. Han klarte å ringe henne flere ganger. Hver gang var ble det et mareritt av manipulering. Da endte hun opp i fullstendig mentalt kaos.

Så for all del - absolutt ingen kontakt etterpå. Overlat alt til advokat og dine hjelpere. Kom deg vekk til et sted der du kan være trygg på at han ikke finner deg. Be politiet om å få sperret adresse og råd om hvordan du ellers skal forhold deg. Har du barn, før du få hjelp så de ikke havner i hans klør.

Henleggelse kan komme hvis bevisene ikke er gode nok til å få ham dømt etter straffeloven. Det betyr ikke at han ikke kan bli dømt til å betale deg erstatning.

Det er god sannsynlighet for at du kan få erstatning.

Han har besøksforbud. Jeg og min eldste datter reiste mens han satt i varetekt. Vi har endelig fått hentet eiendelene våres på andre forsøk med bistand av politiet. Første gang nektet han oss og politiet å slippe til for å hente ting for det passet ikke for han og han klaget bare over hvor suicidal han var. Jeg er så lettet over at vi kom oss vekk derfor og det i tide.

Jeg håper jo innerst inne at han får sin straff for dette.

Arrene kommer til å sitte i meg i en lang stund. Hver gang jeg ser meg i speilet ser jeg arret etter operasjonen. Den følelsen har jeg også ute blant folk. Følelsen av at det er arret de ser først :-(

Jeg har en veldig god og støttende familie og mange gode og nære venner som jeg prater mye med. Det gjør godt :-)

Det er nok langt frem dit,men det skal bli veldig godt å bli ferdig med denne saken.

Vi har ingen felles barn,heldigvis! Men de barna vi har på hver vår side sliter jo veldig etter denne hendelsen.

Livet til veldig mange ble jo snudd på hodet i løpet av veldig kort tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...