Gå til innhold

Brennkopper, antibiotika, please svar!

Anbefalte innlegg

Nå er jeg bare så fortvilet. Har en tenåring her som har fått brennkopper på ene benet. Han har hatt det et par uker. Har vært til lege to ganger. Først brukte vi bacimycin og brulidine. Men det bare forverret seg. Så startet vi med antibiotika tabletter. Fikk da beskjed om og ikke bruke noe bakteriedrepende salve, kun dekke det til. Finner ikke store nok kompresser og desto større vi tar den desto mer brennkopper fordi det kommer overalt under kompressen. Følger steril prosedyre, bruker minst 100 kr dagen i sårutstyr og blemmene bare kommer mer og mer av.  Og vi skal passe på det med smitte.

Huff like før jeg griner. Han begynte med antibiotika tabletter på tirsdag. Når vil det bli bedre?

Anonymous poster hash: 5c1b5...d2d
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395925-brennkopper-antibiotika-please-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring med antibiotika (riktignok ikke på brennkopper, men på diverse halsbetennelser og denslags) er at dersom man har truffet rett og den virker så merker man bedring i løpet av 1-2 døgn.

Jeg ville fortsatt med rensing og smøring jeg da... Og om det ikke viser noen tegn til bedring ville jeg bedt om en annen type antibiotika.

Nå er jeg bare så fortvilet. Har en tenåring her som har fått brennkopper på ene benet. Han har hatt det et par uker. Har vært til lege to ganger. Først brukte vi bacimycin og brulidine. Men det bare forverret seg. Så startet vi med antibiotika tabletter. Fikk da beskjed om og ikke bruke noe bakteriedrepende salve, kun dekke det til. Finner ikke store nok kompresser og desto større vi tar den desto mer brennkopper fordi det kommer overalt under kompressen. Følger steril prosedyre, bruker minst 100 kr dagen i sårutstyr og blemmene bare kommer mer og mer av.  Og vi skal passe på det med smitte.

Huff like før jeg griner. Han begynte med antibiotika tabletter på tirsdag. Når vil det bli bedre?

Anonymous poster hash: 5c1b5...d2d

Dersom du ikke ønsker å benytte så mye penger på tildekningen av brennkoppene, så ville jeg ha tatt et oppvakshåndle (vasket på høy temperatur) og klippet det i passende biter og tapet det fast med plastertape på huden. Hensikten er jo kun tildekning og det oppnår du mer enn bra nok på den måten. Vask av benet skjer vel automatisk når han dusjer, så det er ingen grunn til å benytte sårvaskemidler i tillegg.

Forhåpentligvis begynner antibiotikaen å virke snart :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...