Gå til innhold

Mor og datter til London i Januar - hjelp:)

Anbefalte innlegg

Vi er veldig lite bereiste og jeg grugleder meg:)
Jeg og datteren på 15 drar 9 januar og blir et par netter.

Vi vil at det skal bli enklest mulig for oss, jeg blir så fort "stresset i hjernen" når jeg er usikker, haha:))

Vi lander på Gatwick, og tenker og booke hotell sentralt i London.

Er det noen som har hotell/sted og anbefale oss, og som også kan fortelle om det er veldig dyrt med taxi fra flyplassen og til sentrum.

Ev om det er veeeeldig enkelt med buss? Uten bytte, lett og finne bussen på flyplassen osv...

Håper noen kan gi oss mange gode første-reis-til-London-tips:))
Vi tar i mot alt vi kan få!! :)

Og ja! Er det mye salg i London tidlig januar?

Anonymous poster hash: 61daf...2cb
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395940-mor-og-datter-til-london-i-januar-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og min tenåringsdatter bodde på Hotel St.Giles rett ved Oxford street.

Helt greit hotell, men dårlig frokost så det kan dere ta på en av kafeene rundt ;)

Hotellet er nærmeste nabo til Primark, som din datter heeeeelt sikkert skal på x-antall ganger  :)

Vi landet på Stansted..

Vi lander på Gatwick, og tenker og booke hotell sentralt i London.

Er det noen som har hotell/sted og anbefale oss, og som også kan fortelle om det er veldig dyrt med taxi fra flyplassen og til sentrum.

Ev om det er veeeeldig enkelt med buss? Uten bytte, lett og finne bussen på flyplassen osv...

Håper noen kan gi oss mange gode første-reis-til-London-tips:))

Vi tar i mot alt vi kan få!! :)

Og ja! Er det mye salg i London tidlig januar?

Ta ekspresstoget: http://www.gatwickexpress.com/

Da kommer dere til Victoria, der er det T-bane ("tube") også.  Her er oversiktskart over linjenettet:

http://www.tfl.gov.uk/gettingaround/14091.aspx

Victoria er i krysningspunktet mellom lyseblå, gul og grønn linje på kartet.  Prøv deg fram til du finner ett som ser bra ut på din skjerm.  Disse kartene ligger overalt på T-banestasjonene, men det kan være greit å se på det på forhånd - hotellene oppgir ofte nærmeste T-bane, og da får du en viss ide om hvor langt det er til forskjellige ting. 

Om dere drar videre fra Victoria med Taxi eller T-bane, kommer jo litt an på hvor dere skal bo.  Jeg vil ikke gi råd om hotell, men det får du sikkert. 

Men dere bør uansett kjøpe dagskort til London Transport, de er billige og gjelder både på buss og bane.  Det kan gjøres på forhånd eller på T-banestasjonene.  http://visitorshop.tfl.gov.uk/

Kjøp "Day Off-peak", det betyr at man kan reise når som helst unntatt i rushtiden før 0930 mandag - fredag.  I helgene er det ingen tidsbegrensning.  Det finnes enkeltbillett-løsninger også, men dagskort er en stor fordel når man er der for første gang, da er det gratis og uproblematisk å oppdage at man har gått på feil linje eller i feil retning.

Salg er det sikkert overalt. Skulle ønske jeg kunne være med  :P

Takk:)
Er det butikker som Abercrombie&Fitch, UGG, Michael Kors, Marc Jacobs, Acne og slikt i nærheten og?
Eller er alle slike samlet i et type kjøpesenter kanskje??
Det er disse butikkene + selvfølgelig Primark og TopShop hun ønsker tror jeg... Jeg bare henger med:)

Er Madame Toussouds også i nærheten?

Må vi bruke t-bane/buss rundt omkring hvis vi bor på Oxford Street?
Eller er det gåavstand til endel?

Annonse

Takk:)

Er det butikker som Abercrombie&Fitch, UGG, Michael Kors, Marc Jacobs, Acne og slikt i nærheten og?

Eller er alle slike samlet i et type kjøpesenter kanskje??

Det er disse butikkene + selvfølgelig Primark og TopShop hun ønsker tror jeg... Jeg bare henger med:)

Er Madame Toussouds også i nærheten?

Må vi bruke t-bane/buss rundt omkring hvis vi bor på Oxford Street?

Eller er det gåavstand til endel?

Hvis dere bor i / like ved Oxford Street, trenger dere ikke transport for å shoppe eller besøke Madame Tussauds, nei.  Vokskabinettet er like ved Regent's Park. 

I Covent Garden er mange av de samme butikkene som i Oxford Street, men i et litt mindre kaotisk miljø.

Jeg vet ikke så mye om merkeklær, men det er bare å søke.  Det ser ut til at f.eks. Uggs finnes i Covent Garden: http://www.uggaustralia.co.uk/storelocator

Endret av laban

Liten advarsel ang. Primark - det er helt vanvittig kaos der! Stappende fullt, minst 50 stykker i prøveromkø (jeg kødder IKKE!) og mye av det de selger er bare dritt. Noe er bra, mye er dritt.

De beste buksene jeg har er kjøpt på Primark :)

fargede skinny jeans, deilig høye i livet.

70.- stk.

Men mye kø, både ved prøverom i kassene. God det er maaaange kasser da, i hver eneste etasje.

De beste buksene jeg har er kjøpt på Primark :)

fargede skinny jeans, deilig høye i livet.

70.- stk.

Men mye kø, både ved prøverom i kassene. God det er maaaange kasser da, i hver eneste etasje.

Jeg har en kjole fra Primark - elsker den! Super kvalitet og kjempegod passform! Har også et par tightser og tynne gensere - bare dritten. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...