Gå til innhold

Navs nettsider stenger klokken 23!

Anbefalte innlegg

Skulle logge inn på NAV.no og får denne meldingen:

Tjenesten du forsøker å benytte er dessverre ikke tilgjengelig mellom kl. 23.00 og 07.00.

Det kan da ikke være noen andre som STENGER nettsiden om natta! Bankene klarer da å holde oppe 24/7, så hvorfor i alle dager klarer ikke NAV det??? (Nå hadde de nettopp stengt fra fredag kveld til søndag morgen grunnet vedlikehold.)

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/395980-navs-nettsider-stenger-klokken-23/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Captain Cheeseheart

Skulle logge inn på NAV.no og får denne meldingen:

Tjenesten du forsøker å benytte er dessverre ikke tilgjengelig mellom kl. 23.00 og 07.00.

Det kan da ikke være noen andre som STENGER nettsiden om natta! Bankene klarer da å holde oppe 24/7, så hvorfor i alle dager klarer ikke NAV det???

De klarer det, men de vil ikke, fordi de mener at folk skal sove 23-7.

Annonse

Hehehe.. ja, da blir ikke NAV-ere sittende oppe om natta, men kommer seg på jobb!

Hehehe.. ja, da blir ikke NAV-ere sittende oppe om natta, men kommer seg på jobb!

Hei, jeg er en såkalt NAVER, men jeg sitter da ikke oppe halve/hele natten for det! Jeg er oppe tidlig. Hva får deg til å tro at NAVERE ikke kommer seg på jobb?? Hva jobber du med som kommer med slike idiotiske innlegg. Er du syk eller arbeidsledig? Hva vet du om dette?

Hei, jeg er en såkalt NAVER, men jeg sitter da ikke oppe halve/hele natten for det! Jeg er oppe tidlig. Hva får deg til å tro at NAVERE ikke kommer seg på jobb?? Hva jobber du med som kommer med slike idiotiske innlegg. Er du syk eller arbeidsledig? Hva vet du om dette?

Maria-Magdalena spiller nok på saken for noen år siden da daværende minister Bjarne Håkon Hansen uttalte noe slikt som at "sosialklienter må lære seg å stå opp om morran", noe som skapte debatt. Ikke ta dette personlig  :)

PS: Fant en relativt ny link nå:

http://www.nrk.no/trondelag/_-sosialklienter-ma-opp-om-morgenen-1.11340678

Endret av Angustia1

Maria-Magdalena spiller nok på saken for noen år siden da daværende minister Bjarne Håkon Hansen uttalte noe slikt som at "sosialklienter må lære seg å stå opp om morran", noe som skapte debatt. Ikke ta dette personlig  :)

– Det skal lønne seg å jobbe, og vi skal sette aktivitetskrav til dem som mottar trygd

Hva slags trygd er det som det skal settes aktivitetsplan til?

Anonymous poster hash: f290f...874

Og

– Det skal lønne seg å jobbe, 

Er det slik at det ikke lønner seg å jobbe idag?

– Det skal lønne seg å jobbe, og vi skal sette aktivitetskrav til dem som mottar trygd

Er det uføretrygdede slappfisker som det skal settes aktivitetskrav til?

Og

– Det skal lønne seg å jobbe, 

Er det slik at det ikke lønner seg å jobbe idag?

De jeg kjenner til som har praksisplasser via NAV kan i perioder tjene mindre på å være i jobb enn om de mottar stønad, ja. Helt på trynet. En jeg kjenner kunne jobbe max. 60% i løpet av perioden (2 uker), jobbet h*n mer enn det mistet h*n all trygd og tapte derfor ganske mye om jobbmengden f.eks. ble på 65%. Jeg husker jeg regnet ut hvor mange timer pr. 14 dager vedkommende kunne jobbe slik at h*n kunne si nei dersom det ble mer timer enn det.

Captain Cheeseheart

Jeg skjønner ikke hva folk mener med å si "det skal lønne seg å jobbe". Det stemmer nok at det i få tilfeller er feil i systemet som gjør at dette stemmer. Men i det store og det hele, så må det da være soleklart at trygdede og andre NAV-klienter er betydelig fattigere enn folk flest?

Annonse

Jeg skjønner ikke hva folk mener med å si "det skal lønne seg å jobbe". Det stemmer nok at det i få tilfeller er feil i systemet som gjør at dette stemmer. Men i det store og det hele, så må det da være soleklart at trygdede og andre NAV-klienter er betydelig fattigere enn folk flest?

Newspeak. Ja, og så doublethink.

Endret av Bella Dotte

Selvsagt lønner det seg ikke å jobbe, det som lønner seg er å bruke tiden din på det du ønsker å bruke tiden din på. Materielle goder er overvurdert

Men det er jo greit å ha et sted å bo, mat på bordet, pc og nett-tilgang?

Jeg er ikke arbeidsminister, men det dreier seg nok i hovedsak om sosialhjelpsmottakere.

De jeg kjenner til som har praksisplasser via NAV kan i perioder tjene mindre på å være i jobb enn om de mottar stønad, ja. Helt på trynet. En jeg kjenner kunne jobbe max. 60% i løpet av perioden (2 uker), jobbet h*n mer enn det mistet h*n all trygd og tapte derfor ganske mye om jobbmengden f.eks. ble på 65%. Jeg husker jeg regnet ut hvor mange timer pr. 14 dager vedkommende kunne jobbe slik at h*n kunne si nei dersom det ble mer timer enn det.

De du refererer til har nok hatt dagpenger eller arbeidsavklaringspenger i 100%. Da kan man jobbe respektive 50 - 60% med lønn, og motta gradert stønad i tillegg. Har man lønna arbeid utover dette, har man ikke krav på stønad fra NAV, naturlig nok siden man mottar ordinær lønn i over 50 / 60 %.

Praksisplass på individstønad er noe annet - det er en skattefri stønad (og uten pensjonsopptjening). Man får praksis / erfaring og referanser, tetta hull i CV osv - gull verdt for mange..Ofte gir det grunnlag for lønnstilskudd fra NAV og dermed fast jobb, Dette skrives det lite om i media av naturlige årsaker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...