Gjest gjesteleser Skrevet 9. desember 2013 Skrevet 9. desember 2013 Hjelp! Hva kan man bruke istedenfor eggehvite i marsipan? Det bidrar jo med både fuktighet og struktur. Kan ikke bruke noe med smak siden marsipanen skal brukes i troika-biter... 0 Siter
asterix Skrevet 9. desember 2013 Skrevet 9. desember 2013 Har aldri lagd noen som helst slags marsipan selv, men det skal visst gå an å lage med vann... Google "marsipan uten egg" så får du oppskrifter 0 Siter
Gjest gjesteleser Skrevet 9. desember 2013 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har googla så øyet er stort og vått... prøvde selvsagt det før jeg spurte her. Finner noen oppskrifter der det brukes tragant, men det brukes like mye i oppskrifter MED egg. Fant en oppskrift der det var brukt gelatin, det syns jeg bare hørtes rart ut... og så en med appelsinsaft, men da smaker det ikke troika lenger! 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 9. desember 2013 Skrevet 9. desember 2013 Hvorfor kan du ikke bruke eggehvite? 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 9. desember 2013 Skrevet 9. desember 2013 Fant en oppskift med mandler, melis og sirup. Ang. tragant så tror jeg ikke det binder, tror det er for å gi mer smidighet... 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 9. desember 2013 Skrevet 9. desember 2013 Da kan du kanskje lage noe annet enn akkurat Troika-biter? 0 Siter
XbellaX Skrevet 9. desember 2013 Skrevet 9. desember 2013 Jeg har googla så øyet er stort og vått... prøvde selvsagt det før jeg spurte her. Finner noen oppskrifter der det brukes tragant, men det brukes like mye i oppskrifter MED egg. Fant en oppskrift der det var brukt gelatin, det syns jeg bare hørtes rart ut... og så en med appelsinsaft, men da smaker det ikke troika lenger! Dropp tragant i marsipan. Bruk heller lys agave nektar, evt litt vann, samt noen dråper mandelessens. Du kan ty til denne oppskriften for å safe: http://www.allergikokken.no/oppskrifter/julekos/falsk-marsipan/ 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 9. desember 2013 Skrevet 9. desember 2013 Dropp tragant i marsipan. Bruk heller lys agave nektar, evt litt vann, samt noen dråper mandelessens. Du kan ty til denne oppskriften for å safe: http://www.allergikokken.no/oppskrifter/julekos/falsk-marsipan/ Tror nok de som tåler nøtter faktisk vil ha nøtter i marsipanen sin... 0 Siter
XbellaX Skrevet 9. desember 2013 Skrevet 9. desember 2013 Tror nok de som tåler nøtter faktisk vil ha nøtter i marsipanen sin... Det er en god oppskrift som kan være litt enklere å lage om man ikke har riktige ingredienser i hus. I blant kan det lønne seg å tenke litt nytt. 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 9. desember 2013 Skrevet 9. desember 2013 Det er en god oppskrift som kan være litt enklere å lage om man ikke har riktige ingredienser i hus. I blant kan det lønne seg å tenke litt nytt. Jeg visste det! Du er en sånn der. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2013 Skrevet 10. desember 2013 Du kan kikke etter oppskrifter på "vegansk marsipan". Her er en veldig enkel variant med bare mandler og lønnesirup:http://veg-veg.no/blogg/mbergseng/marsipan Anonymous poster hash: 5b262...f7f 0 Siter
ekte nick Skrevet 18. desember 2013 Skrevet 18. desember 2013 Det finns et egg-erstatningsprodukt i helsekostbutikker (og endel dagligvarebutikker). Jeg har brukt det i vanlig baking, men aner ikke hvordan det vil virke i marsipan. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.