Gå til innhold

Når kan depositum kreves innbetalt?

Anbefalte innlegg

Jeg tror dessverre du kan vente deg mye rart fra den kanten der... Det tegner ikke godt at de oppfører seg på denne måten alt før de har flyttet inn! Men med mindre du er helt nødt til å få inn de pengene så hadde jeg kansellert avtalen og funnet noen andre. Var det ikke noen andre som var interesserte som du kan ringe til?

Det er allerede 8 uker siden avtalen ble inngått, så de fleste av de interesserte har nok funnet noe annet nå. Dessverre var det også slik at de fleste interesserte var alenemødre som jeg ikke helt skjønner hvordan skulle klare å betale såpass høy husleie.

Fortsetter under...

Hvis de holder sin del av avtalen (noe de nå da for så vidt ikke har...), så er jeg forpliktet av avtalen vi har inngått. Vi har avtalefestet at depositumet skal innbetales i to porsjoner - dessverre. De hadde en evigvarende forklaring på hvorfor de ikke kunne betale depositum i hht til det vi først hadde avtalt muntlig.

Du skriver "hvis de holder sin del av avtalen NOE DE NÅ DA FOR SÅ VIDT IKKE HAR....

Nei nettopp. De har allerede brutt avtalen, og du står fri. Takk og pris at de brøt den, for da er du ikke forpliktet lenger.

Det høres ut som du kanskje synes det er vanskelig å si fra og sette grenser og sånn? Det er en treningssak. For hver gang går det lettere.

Bare send dem et brev umiddelbart og si at du anser nå kontrakten som oppløst, og at du kommer til å leie ut til noen annen.  Deretter svarer du ikke på telefonen fra dem.

Det er ingen som betaler depositum i to deler, i alle fall ikke der en del forfaller ETTER at de har flyttet inn. Det er høyst uvanlig, og høyst uheldig for deg som utleier. Aldri inngå en sånn kontrakt igjen.

Ring nestemann på listen, og være klar og tydelig når kontrakten skal skrives under.

Det er gjerne kø av folk som vil leie, så du finner helt sikkert noen bedre.

Vær kjempeglad for at du nå får en anledning til å ikke ta inn disse her som leieboere, de har selv brutt kontakten, og vist at de ikke er voksne nok til å ta en leiekontrakt seriøst. Du må IKKE LA DEM BO DER!!!

Anonymous poster hash: d0068...c60

Jeg glemte å si, at hvis du setter en ny annonse på feks finn.no, så vil du veldig raskt finne noen nye. Ikke bekymre deg for det. Jeg ville for øvrig langt heller gått en måned uten leieinntekt, enn å la de du forteller om, flytte inn der.

Anonymous poster hash: d0068...c60

jeg synes det er fint av deg å gi noen en sjanse og gå med på å dele opp depositumet slik. Dersom det nå har hendt noe uforutsett som gjør at de ikke har midler nå likevel, sier det dessverre mye om hva du kan forvente i framtiden dersom noe ikke går som planlagt. Strutse-teknikken fungerer særdeles dårlig når det gjelder det meste av økonomiske forpliktelser.

Det er dumt å gå glipp av en måneds husleie, ja, men det er tross alt kanskje en liten pris å betale for hvor mye trøbbel du risikerer. Jeg hadde tatt en telefon til huseiernes landsforbund og fått bekreftet at deres brudd på avtalen er som kontraktbrudd å regne, og så hadde jeg ringt de som var mest interessert/aktuelle ved visning og avertert på nytt. Det er ikke gitt at alle har funnet bolig selv om det har gått et par måneder, det kommer jo an på boligmarkedet der du bor.

Det du skriver om disse, liker jeg slettes ikke. Det er stor sjans for at du får problemer med dem, når dette begynner allerede nå.

Men du kan ikke regne med å få leid ut dette før jul, det er ingen som flytter på seg i desember.

Men fra litt ut i januar så er markedet der igjen.

Lykke til, det tror jeg du trenger nå:-)

Det er allerede 8 uker siden avtalen ble inngått, så de fleste av de interesserte har nok funnet noe annet nå. Dessverre var det også slik at de fleste interesserte var alenemødre som jeg ikke helt skjønner hvordan skulle klare å betale såpass høy husleie.

Du får være mindre grådig da. Uansett er det sikkert nav som betaler.

Anonymous poster hash: 483a1...e01

Annonse

Du får være mindre grådig da. Uansett er det sikkert nav som betaler.

Nei, NAV dekker ikke husleie for såpass stor/dyr leilighet. Her har de beløpsgrense på 10000,- pr mnd for enslige foreldre med barn.

Nei, NAV dekker ikke husleie for såpass stor/dyr leilighet. Her har de beløpsgrense på 10000,- pr mnd for enslige foreldre med barn.

Har du ikke litt dårlig samvittighet for å være så grådig?

Det du skriver om disse, liker jeg slettes ikke. Det er stor sjans for at du får problemer med dem, når dette begynner allerede nå.

Men du kan ikke regne med å få leid ut dette før jul, det er ingen som flytter på seg i desember.

Men fra litt ut i januar så er markedet der igjen.

Lykke til, det tror jeg du trenger nå:-)

Takk :-)

Jeg skal gjøre et forsøk til - men denne gangen skal jeg henvende meg til den andre ektefellen, da jeg er ganske sikker på at vedkommende jeg har hatt mest med å gjøre har store lese/skrivevansker. De har svært gode referanser - og dette er et lite sted så jeg har spurt naboer litt også - så i utgangspunktet er det mye som tyder på at de vil være ok leietakere.

De har leid hus like i nærheten i flere år som nå skal selges - uten at depositum var blitt krevd.

Kvadratmeterprisen er ikke høy, så jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet. Det koster mye penger å vedlikeholde hus av denne typen.

Takk :-)

Jeg skal gjøre et forsøk til - men denne gangen skal jeg henvende meg til den andre ektefellen, da jeg er ganske sikker på at vedkommende jeg har hatt mest med å gjøre har store lese/skrivevansker. De har svært gode referanser - og dette er et lite sted så jeg har spurt naboer litt også - så i utgangspunktet er det mye som tyder på at de vil være ok leietakere.

De har leid hus like i nærheten i flere år som nå skal selges - uten at depositum var blitt krevd.

Vi trodde også det skulle gå fint da vi hadde et ungt par som leietakere. Hadde ikke hørt noe negativt om dem og alt virket helt topp, kjæresten kjente til og med til familien til den ene. Vel - ikke en eneste gang kom husleia inn uten at vi måtte purre og kjæresten ble litt lang i maska da e-verket ringte og varslet om at strømmen ville bli stengt fordi strømregninga ikke var betalt... Det var fort på huet og ræva ut gitt.

Hva i all verden? Vet du noe om denne leiligheta som vi andre ikke gjør siden du tydeligvis mener den er mindre verdt enn husleia skulle tilsi?

Problemet er at dersom de ikke får nøkler, så får heller ikke jeg penger...  Jeg ønsker ikke å avertere på nytt nå så nærme jul.

Du kan tape mer enn et par mnd husleie hvis de er like sløve til å betale leie også. Jeg er skeptisk til dette paret...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...