Gjest Logitech Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Hei! Håper tannlegen kan hjelpe meg med dette. Har på tannkjøttet fått en grå "flekk". Trodde det først var fordi jeg hadde spist noe varmt og brent tannkjøttet (pizza-gane...) Når jeg oppdaget flekken var den bare ca 2mm i diameter(ca 4-5 dager siden), men nå har den blitt ca5-6mm i diameter, og det er ømt å klemme på den. Den begynner ikke å blø om jeg pusser over den. Tannkjøttet er også noe ekstra rødt rundt flekken. Bør jeg ta en tur til tannlegen snarest, eller er dette noe som vil gå over av seg selv? Et annnet spørsmål: Da jeg var hos tannlegen i våres trodde jeg at jeg hadde minst 10 hull, hadde skikkelig vondt i tenna/kjeven. 0 hull, men anspent fikk jeg beskjed om. Våkner om morgenen med skikkelig vondt i hodet og helt øm i kjeven da jeg biter tenna hardt sammen i løpet av natta. Finnes det noe slags gom eller lignende som kan hjelpe mot dette? Syntes å ha lest en avis om dette for en tid tilbake. På forhånd takk for svar. MVH Logitech 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39601-betent-tannkj%C3%B8tt-anspent/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Johannessen, Tannlege Skrevet 5. desember 2001 Del Skrevet 5. desember 2001 Du beskriver noe som kan synes å være det som kalles en afte (søk på dette i databasen her) Det en en lidelse med uklar årsak. Det dannes en liten blemme som etter hvert brister og etterlater et lite sår. Dette såret vil kunne infiseres og bli riktig plagsom i noen tid. Tilstaden kan, om den er riktig plagsom behandles av lege/tannlege. Spenningstilstander slik du beskriver bør undersøkes. Ofte er behandlingen enkel med det som kalles en bittskinne. En slik lages enkelt hos de fleste tannleger. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39601-betent-tannkj%C3%B8tt-anspent/#findComment-149689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.