Gå til innhold

Halv million innvandrere på NI år!

Anbefalte innlegg

christensen1365381166

http://www.aftenposten.no/nyheter/Det-er-blitt-farre-etniske-nordmenn-i-Norge-7401488.html

I følge nye tall fra SSB så har Norge fått 500.000 innvandrere siden 2004. ALL befolkningsvekst er grunnet innvandring. Antall etniske nordmenn har gått NED med 4400 personer.

Fortsetter det i samme tempo er innvandrere (ikke etniske nordmenn) i flertall innen 36 år. 

Fortsetter under...

Nei jeg aner ikke hvorfor, men det tydelig at dette er en ønsket utvikling fra de som styrer, dette er ting som er meget lett å gjøre noe med hvis man ønsker det. Men jeg skjønner virkelig ikke hensikten, og er ikke enig i at det skal være slik =/

Nei jeg aner ikke hvorfor, men det tydelig at dette er en ønsket utvikling fra de som styrer, dette er ting som er meget lett å gjøre noe med hvis man ønsker det. Men jeg skjønner virkelig ikke hensikten, og er ikke enig i at det skal være slik =/

Når du ikke får noen god begrunnelse, så er det fordi de eller den virkelige grunnen(e) ikke kan avsløres. Hadde dette vært avslørt hadde det skapt et enormt ramaskrik. Her har redaktørene vært med på å holde kjeft.

Husk på at i Norge går mesteparten av pressestøtten til røde media og nesten alle mediafolk hører til å venstresiden. De har også egeninteresse i av at partiene på venstresiden beholder makten. Så beholder de pressestøtten og jobbene sine.

Problemet er bare at med utdanningsrevolusjonen definerer svært mange seg selv ikke å tilhøre arbeideklassen og velgergrunnlaget til røde partier. Og mange tror de kan få like gode velferdsytelser med andre partier. Dermed forvitrer oppslutningen om de røde partiene over tid. Ap hadde en gang rent flertall i Norge. Gjennom mange år har deres oppslutning stadig minket. Hadde Ap fortsatt i samme spor, var det bare et spørsmål om tid før de hadde tapt muligheten til regjeringsmakt for alltid.

Så måtte de røde finne på nye ting. På 70 og 80-tallet fridde de sterkt til kvinner. Brukte velferdsytelser til kvinners påståtte fordeler. Det gikk ikke helt bra. Etter hvert ble det mange skilsmisser og mange kvinner mistet interessen for feminisme.

Så kom flyktningestrømmene. Vi hadde nok penger til å betale velferdsytelser til mange. Og flyktninger skjønte at de pengene var lettere å få med røde partier. De ble de røde partienes nye velgerkveg. Og de røde svarte med å stemple alle som mente det var for drøyt å drive slik politikk, med nye fyndord: rasisme og fremmedfrykt. Så ble det temmelig umulig å kritisere de røde partiene for å skaffe seg nytt velgerkveg. Etter hvert våknet mange. Utbetalinger til velferdsytelser for fremmede eskalerte ut av kontroll. Selv mange sosialister synes det ble for drøyt.

Alt sammen var altså bare en fordekt maktkamp. Det vil de røde selvfølgelig ikke innrømme. Nå betaler vi prisen for maktkamp og grådighet med høye skatter, høye boligpriser, og dårligere velferd til de som allerede er oppvokst her og er i vanskeligheter. Alle trenger jo et sted å bo. Flyktninger også. Det høye altalle flyktninger har utvilsomt bidradd til å presse boligpriser opp. Men det vil ingen snakke om. For det regnes sannsynligvis som rasisme.

Anonymous poster hash: 9757d...265

Dette er ikke lenger et demokrati. Et stort flertall av befolkningen ønsker en mer restriktig innvandringspolitikk. Dette ignoreres av det korrupte stortinget. Beklager å si det, men ABB hadde mange gode poenger. Men sier jeg det er jeg selvfølgelig såkalt rasist.

Og dol folket bryr seg altså ikke om at vi kommer til å være gjester i eget land om mindre enn 40 år. Dette går rett til helvete på første klasse, mens ingen ser ut til å bry seg og forstå hvor alvorlig situasjonen er. De neste generasjonene kommer til å forbanne dere for å kjøre dette en gang så vellykkede landet rett på dunken.

Anonymous poster hash: 4c723...e58

Annonse

Beklager å si det, men ABB hadde mange gode poenger. Men sier jeg det er jeg selvfølgelig såkalt rasist.

Og dol folket bryr seg altså ikke om at vi kommer til å være gjester i eget land om mindre enn 40 år. Dette går rett til helvete på første klasse, mens ingen ser ut til å bry seg og forstå hvor alvorlig situasjonen er. De neste generasjonene kommer til å forbanne dere for å kjøre dette en gang så vellykkede landet rett på dunken.

ABB hadde ingen egne gode poenger. Han hadde satt satt sammen sitt eget forskrudde verdensbilde av fragmenter fra ulike hold, fragmenter som alene ikke nødvendigvis trengte å være farlige. Bortsett fra ekstremt hat og vilje til gjennomføring av grusomheter, stod han aldri for noe nytt her i landet. Andre før ham hadde advart mot en farlig utvikling uten å spre rasisme.

Å ta imot så mange flyktninger som Norge gjør, er på sikt ingen bærekraftig utvikling. Den nye regjeringens mål er å redusere velferdsytelser pr. mottaker. Vi ser allerede nå at NAV har redusert ytelsene overfor noen og sliter med behandlingstider. Det vil nok forsterke seg.

Å ta imot mange muslimer, når en stor del er radikale eller blir radikalisert etter at de er kommet hit, er en stor utfordring. Sharia-lovgivning i Norge er selvfølgelig innvandringsmotstandernes fullkomne mareritt. Om de radikale muslimene greier å få gjennomført sine visjoner om innføring av sharia i vestlige land, deriblant Norge, er ikke sikkert. Her er to fenomen som er interessante å legge merke til.

Det ene er at mange muslimer i Vesten konverterer. Det skjer på stille vis. Islam har jo dødsstraff for konvertitter, og derfor sier mange lite om konverteringer.

Det andre er konflikteskalering knyttet til radikale utgaver av islam. Radikale muslimer har vært de som presset mest på for innføring av sharia-lovgivning i vestlige land. De har stått for skremmende aktiviteter og terrorisme. Og de har dradd for å "forsvare" islamske interesser i ulike krigsherjede land rundt om på kloden. Noen av dem dør der.

MidtØsten er en enorm krutt-tønne som kan eksplodere i en kjempekrig når som helst. Forestill deg nå at det skjer. Da reiser sånne radikale muslimer for å "forsvare" islams interesser. Mange radikale muslimer kommer i så fall til å dø og mye av islam vil bli knekt.

Kort sagt - det må ikke nødvendigvis gå slik at radikale muslimer blir vestens nye tyranner.

Anonymous poster hash: 52c20...b80

Kort sagt - det må ikke nødvendigvis gå slik at radikale muslimer blir vestens nye tyranner.

Anonymous poster hash: 52c20...b80

Det er ikke sikkert vi får sharia i Norge, men er ganske sykt at vi tar risikoen ...........

Dette er ikke lenger et demokrati. Et stort flertall av befolkningen ønsker en mer restriktig innvandringspolitikk. Dette ignoreres av det korrupte stortinget. Beklager å si det, men ABB hadde mange gode poenger. Men sier jeg det er jeg selvfølgelig såkalt rasist.

Er også enig i at det er et demokratisk problem. Folket ønsker (ønsket) ikke dette. Og hva skal man gjøre når politikerne holder befolkningen for narr. ABB hadde 2 poenger som var riktige. 1 dette er en farlig utvikling. 2 de som har bedratt landet vårt fortjener en straff. Desverre så har han nok noen feilkoblinger i hodet og ga både for streng straff, og straffet feil folk. det er synd

Anonymous poster hash: 4b505...cbb

Anonymous poster hash: 4b505...cbb
  • 3 måneder senere...
megler Smekk

Jeg tenker på det innimellom og er bekymret for fremtiden.

Jeg fatter ikke hvorfor norske politikere faktisk ønsker dette. Hvem er de i lommene på? Fortsetter det slik er etnisk norske i mindretall om 40-50 år. Bare det kommer til å skape store gnisninger og konfllkter. Det er nå én ting.

Enda verre er de økonomiske fremtidsutsiktene. Det er bare å forbedede seg på at den såkalte velferdsstaten kommer til å måtte avvikles. De som har trygd og statelige øverføringer som hovedinntektskilde går en mørk fremtid i møte. Det er bare å begynne å legge seg opp reserver allerede nå.

Er det noen på DOL som faktisk støtter denne utviklingen?

Annonse

Madelenemie

Hei!

shadow_icons_left_None.jpg

shadow_icons_right_None.jpg

Hvem er nordmannen?

Den staute bonden. Kristendommen. Ibsen, Grieg og Dass. Et blikk på historien antyder at noe av det norskeste norske har innvandrerbakgrunn. Så hvem er vi egentlig?

http://www.forskning.no/artikler/2012/mai/322338

Jeg frykter ingen innvandrer, kun udemokratsiske krefter, enten de er reiligøse eller ikke.

Innvandring har vært en berikelse, ingen grunn til å tro det skal bli noe annet.

Ikke bare får vi nye tanker, nye verdier, ny og nødvendig energi til endring, 

men vi bidrar med positiv utveksling av vår egen kultur og egenart til andre kulturer.

AnonymBruker

Hei!

shadow_icons_left_None.jpg

shadow_icons_right_None.jpg

Hvem er nordmannen?

Den staute bonden. Kristendommen. Ibsen, Grieg og Dass. Et blikk på historien antyder at noe av det norskeste norske har innvandrerbakgrunn. Så hvem er vi egentlig?

http://www.forskning.no/artikler/2012/mai/322338

Jeg frykter ingen innvandrer, kun udemokratsiske krefter, enten de er reiligøse eller ikke.

Innvandring har vært en berikelse, ingen grunn til å tro det skal bli noe annet.

Ikke bare får vi nye tanker, nye verdier, ny og nødvendig energi til endring, 

men vi bidrar med positiv utveksling av vår egen kultur og egenart til andre kulturer.

Den innvandringsraten vi har hatt de siste årene er ekstremt høy, både i et historisk og et globalt perspektiv, og hvis du ikke forstår at dette ikke er økonomisk bærekraftig eier du ikke virkelighetsforståelse.

Jepp, konkrete tilltak må være å innføre mer kontroll i byggebransjen og påtvinge arbeidstakere å øke lønningene til polakker og litauere som kommer hit for å jobbe.

Problemet er at nordmenn vil ha alt så billig som overhode mulig, bedrifter vil ha billig arbeidskraft, og folk med penger er kyniske jævler.

Så hovedproblemet med all denne innvandringen er faktisk kapitalisme.

Men det var kanskje ikke helt den veien du ønsket å dreie samtalen ?

Jeg registrerer med skrekk at i samme artikkelen er det linket til artikkel om at nå er det flere katolikker enn muslimer i Norge, altså er store deler av innvandrere religiøse. Når skal denne fordummingen bremse opp.

AnonymBruker

Jeg registrerer med skrekk at i samme artikkelen er det linket til artikkel om at nå er det flere katolikker enn muslimer i Norge, altså er store deler av innvandrere religiøse. Når skal denne fordummingen bremse opp.

Jepp, dette dreier seg hverken om religion (eller hudfarge).

Jepp, dette dreier seg hverken om religion (eller hudfarge).

For meg rent personlig er det religion som er et av de større negative konsekvensene,  men det er fordi jeg mener at religion generelt gjør folk litt teitere enn det de egentlig er.

Men tilbake til tema,  økende andel innvandrere. Nå er det polakker og litauer som topper statistikken, og dette er arbeidsinvandrere.

Det er sikker mange som ønsker at vi kan gjøre som de gjør i Dubai: hyre de inn, gi dem luselønn og så sparke dem ut uten rettigheter.

Problemet er at det er mye useriøse (og tilsynelatende seriøse) bedrifter som tar inn og skvirser arbeidstakerene, for så 'slippe dem' og la offentligheten sørge for oppfølging, pensjon, sykepenger og hva det måtte være. Det er ikke et ansvar fra A til Å altså. Og dette er rene kapitalistiske ideer, høyest mulig profitt, ikke tenke på felleskapets beste ut over at det må være tilstrekkelig kjøpekraft som kan gi enda bedre profitt.

Hvis innvandringen skal ned, må vi faktisik ut av EØS avtalene, det er vel eneste konklusjonen som kan trekkes ut fra artikkelen det er linket til ? Men det er vel ikke så realistisk.

At du og jeg og andre privatpersoner/bedrifter slutter shoppe etter billig(st) arbeidskraft er vel neppe noe mer realistisk det heller, og så lenge det kommer folk som er villig til å jobbe hardere for mindre betalt, vel, så blir de prioritert, og da kommer det fler og fler.

(som nevnt, det blir jo en smell når det ikke er mer behov for slik billig arbeidskraft, men det er en annen sak).

Så, er det noen som ser noen som helst løsning ? Vi er bundet opp av EØS avtale, og vi er grådige hele hurven, kombinert med ufortjent rike, noe som til sammen gjør det svært vanskelig å foreta noe konkrete tiltak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...