Gå til innhold

Dybde på sittebenk?

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt til å lage en sittebenk ved spisebordet, men lurer på hva som er vanlig dybde? Holder det med 60 cm om man skal ha løsputer i ryggen tro? Kjenner en som har 70 og mener den var litt for dyp. Det skal jo være behagelig for beina å bøye seg rundt kanten og.

Er vanlig sittehøyde rundt 47 cm? Isåfall, hvor høyt burde spisebordet være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396047-dybde-p%C3%A5-sittebenk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viktigere enn å bruke standard mål, er å tilpasse den til dem som skal sitte der. Er det ungene, er det voksne? Det er veldig slitsomt for ryggen å måtte sitte å dingle med beina eller å ikke få ordentlig støtte i ryggen. Jeg ville heller hatt den litt lavere og litt grunnere enn motsatt.

Test ut på andre stoler dere har, og mål utifra det!

Viktigere enn å bruke standard mål, er å tilpasse den til dem som skal sitte der. Er det ungene, er det voksne? Det er veldig slitsomt for ryggen å måtte sitte å dingle med beina eller å ikke få ordentlig støtte i ryggen. Jeg ville heller hatt den litt lavere og litt grunnere enn motsatt.

Test ut på andre stoler dere har, og mål utifra det!

Ungene blir store de også - jeg ville definitivt ikke hatt benk og bord lavere enn normalt! Og finn for all del ikke på å ha for grunn sittebenk, det har vi på hytta (den er 30 cm...! uten puter i ryggen da) og grusom å sitte på. Hadde jeg vært spurt til råds skulle den vært dypere gitt. Men 60 cm høres mye ut synes jeg, skal dere ha veldig tykke puter i ryggen? Mål en vanlig spisestuestol og se hvor dyp den er.

Ungene blir store de også - jeg ville definitivt ikke hatt benk og bord lavere enn normalt! Og finn for all del ikke på å ha for grunn sittebenk, det har vi på hytta (den er 30 cm...! uten puter i ryggen da) og grusom å sitte på. Hadde jeg vært spurt til råds skulle den vært dypere gitt. Men 60 cm høres mye ut synes jeg, skal dere ha veldig tykke puter i ryggen? Mål en vanlig spisestuestol og se hvor dyp den er.

Nei ungene sitter på tripp trapp stol og ja de blir jo store så kommer ikke til å lage den i "barnestørrelse". Tror vi går for 62 cm, ,skal ha puter hele veien bak så tror det blir passe. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...