smurfine Skrevet 11. desember 2013 Skrevet 11. desember 2013 Vi har tenkt til å lage en sittebenk ved spisebordet, men lurer på hva som er vanlig dybde? Holder det med 60 cm om man skal ha løsputer i ryggen tro? Kjenner en som har 70 og mener den var litt for dyp. Det skal jo være behagelig for beina å bøye seg rundt kanten og. Er vanlig sittehøyde rundt 47 cm? Isåfall, hvor høyt burde spisebordet være? 0 Siter
ekte nick Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Viktigere enn å bruke standard mål, er å tilpasse den til dem som skal sitte der. Er det ungene, er det voksne? Det er veldig slitsomt for ryggen å måtte sitte å dingle med beina eller å ikke få ordentlig støtte i ryggen. Jeg ville heller hatt den litt lavere og litt grunnere enn motsatt. Test ut på andre stoler dere har, og mål utifra det! 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. desember 2013 Skrevet 12. desember 2013 Viktigere enn å bruke standard mål, er å tilpasse den til dem som skal sitte der. Er det ungene, er det voksne? Det er veldig slitsomt for ryggen å måtte sitte å dingle med beina eller å ikke få ordentlig støtte i ryggen. Jeg ville heller hatt den litt lavere og litt grunnere enn motsatt. Test ut på andre stoler dere har, og mål utifra det! Ungene blir store de også - jeg ville definitivt ikke hatt benk og bord lavere enn normalt! Og finn for all del ikke på å ha for grunn sittebenk, det har vi på hytta (den er 30 cm...! uten puter i ryggen da) og grusom å sitte på. Hadde jeg vært spurt til råds skulle den vært dypere gitt. Men 60 cm høres mye ut synes jeg, skal dere ha veldig tykke puter i ryggen? Mål en vanlig spisestuestol og se hvor dyp den er. 0 Siter
smurfine Skrevet 13. desember 2013 Forfatter Skrevet 13. desember 2013 Ungene blir store de også - jeg ville definitivt ikke hatt benk og bord lavere enn normalt! Og finn for all del ikke på å ha for grunn sittebenk, det har vi på hytta (den er 30 cm...! uten puter i ryggen da) og grusom å sitte på. Hadde jeg vært spurt til råds skulle den vært dypere gitt. Men 60 cm høres mye ut synes jeg, skal dere ha veldig tykke puter i ryggen? Mål en vanlig spisestuestol og se hvor dyp den er. Nei ungene sitter på tripp trapp stol og ja de blir jo store så kommer ikke til å lage den i "barnestørrelse". Tror vi går for 62 cm, ,skal ha puter hele veien bak så tror det blir passe. 0 Siter
Captain Cheeseheart Skrevet 14. desember 2013 Skrevet 14. desember 2013 Kommer jo an på hvor stor rass man har også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.