AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Har gjennom året hatt store utgifter til fysioterapaut på begge barna her i huset. Dette er etter idrettsskader og de har gått til behandler uten tilskudd. Mannen i huset har hatt noen store utgifter til tannlege, og kommer til og ha i allefall 10 000 til neste år. Er dette noe som kan trekkes fra på skatten? Må man opp i en viss sum først, eller hvordan fungerer det? Anonymous poster hash: 5d32c...b9c 0 Siter
slabbedask Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Når det gjelder tannlege får man fradrag bare hvis man har spesielle sykdommer som tilsier ekstraordinære utgifter hos tannlege, og har dokumentasjon fra lege. Fradrag til fysioterapaut tror jeg heller ikke man får så lenge det gjelder skader og ikke sykdom. http://www.skatteetaten.no/no/Person/Selvangivelse/Fradrag/Vilkar-for-a-kreve-sarfradrag-for-store-sykdomsutgifter/ 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Man kan uansett ikke trekke av sykdomsutgifter hvis man ikke gjorde det i fjor og i forifjor. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Man kan uansett ikke trekke av sykdomsutgifter hvis man ikke gjorde det i fjor og i forifjor. Hm? Et år må jo være det første året...? 0 Siter
laban Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Hm? Et år må jo være det første året...?Særfradraget for store sykdomsutgifter er fjernet, se linken til skatteetaten ovenfor. Dorthe henviser til en overgangsordning.Her er en begrunnelse (som jeg ikke tar standpunkt til):http://arbeiderpartiet.no/Politikken-A-AA/Helse/Saerfradrag-for-sykdomsutgifter 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Jeg får ikke trukket fra mine utgifter heller så nå venter jeg på at noen skal sende meg de 60 000 som jeg går glipp av hvert år... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.