AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Jeg ble syk da vi skulle reise på ferie, og kunne ikke fly. Ringte flyselskapet. Kontaktet fastlegen som skulle skrive en legeerklæring og sende den til meg straks. Vi hadde avbestillingsforsikring på flyet og ville få full refusjon for både meg og mannen hvis en av oss ble syke. To dager etter purret jeg på legeerklæringen, sekretæren sa da at den var skrevet og lå foran henne og ville bli sendt ut den dagen. Men ved ukens ende hadde jeg fortsatt ikke mottatt erklæringen, og 7-dagers fristen til flyselskapet gikk ut (fristen for å sende legeerklæringen). Vi taper rundt 10.000 kroner fordi legen ikke somlet seg til å sende erklæringen i tide. Kjenner vi han rett, vil han påstå at den ble sendt men "kom bort i posten" (han har kommet med slike bortforklaringer tidligere). Hva gjør jeg nå? Krever at legen dekker pengene vi har tapt? Sender klage til fylkeslegen? Er veldig fortvilet nå. Anonymous poster hash: ac9e4...912 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Jeg tviler sterkt på at du får legen til å betale dette, men du kan jo alltids ta en telefon til fylkeslegen. Siden dere har erfaring med dette fra før - neste gang stikker en av dere innom og henter legeerklæringen istedet for å vente på at den (ikke) kommer i posten. Og bytte lege kanskje? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Ganske riktig sier legen at erklæringen ble sendt men er "forsinket i juleposten". Jeg ba legen sendte legeerklæringen direkte til flyselskapet, men dette ville han ikke (ingen begunnelse, bare "slik gjør ikke vi det"). Da ville den muligens nådd fram i tide. Legen sa de kunne faxe en kopi til flyselskapet hvis jeg ville, men flyselskapet har ikke noe faxnr. Legen nektet å sende kopi som vedlegg til mail til flyselskapet (tekniske problemer....) Grunnen til et jeg ikke hentet legeerklæringen selv, var jo at jeg lå syk hjemme med feber og ikke klarte komme meg til legen en gang. Hadde ingen som kunne hente den for meg heller på det tidspunkt. Anonymous poster hash: ac9e4...912 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. desember 2013 Skrevet 16. desember 2013 Tenkte at mannen din kunne hentet den. Leger (og NAV) sender ikke slike ting pr. mail nei, det har de vel aldri gjort tror jeg. Men ta en telefon til fylkeslegen og hør med ham. Lykke til! 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 18. desember 2013 Skrevet 18. desember 2013 Jeg ble syk da vi skulle reise på ferie, og kunne ikke fly. Ringte flyselskapet. Kontaktet fastlegen som skulle skrive en legeerklæring og sende den til meg straks. Vi hadde avbestillingsforsikring på flyet og ville få full refusjon for både meg og mannen hvis en av oss ble syke. To dager etter purret jeg på legeerklæringen, sekretæren sa da at den var skrevet og lå foran henne og ville bli sendt ut den dagen. Men ved ukens ende hadde jeg fortsatt ikke mottatt erklæringen, og 7-dagers fristen til flyselskapet gikk ut (fristen for å sende legeerklæringen). Vi taper rundt 10.000 kroner fordi legen ikke somlet seg til å sende erklæringen i tide. Kjenner vi han rett, vil han påstå at den ble sendt men "kom bort i posten" (han har kommet med slike bortforklaringer tidligere). Hva gjør jeg nå? Krever at legen dekker pengene vi har tapt? Sender klage til fylkeslegen? Er veldig fortvilet nå. Anonymous poster hash: ac9e4...912 Jeg hadde aldri turt å vente på posten og legen i en slik sak. Hvis jeg av en eller annen grunn ikke kunne hente det selv på legekontoret, hadde jeg fått noen andre til å gjøre det. Jeg trodde det var slik at du fremla saken for forsikringselskapet før en uke ( frist på 7 dager), men at erklæringen fra legen kunne ettersendes. Vi gjorde det iallfall på den måten uten problemer. Ta en telefon til forsikringselskapet og snakke med dem. Hva hvis fastlegen var syk den uken, stengt p,g,a ferie osv? 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 18. desember 2013 Skrevet 18. desember 2013 Jeg ble syk da vi skulle reise på ferie, og kunne ikke fly. Ringte flyselskapet. Kontaktet fastlegen som skulle skrive en legeerklæring og sende den til meg straks. Vi hadde avbestillingsforsikring på flyet og ville få full refusjon for både meg og mannen hvis en av oss ble syke. To dager etter purret jeg på legeerklæringen, sekretæren sa da at den var skrevet og lå foran henne og ville bli sendt ut den dagen. Men ved ukens ende hadde jeg fortsatt ikke mottatt erklæringen, og 7-dagers fristen til flyselskapet gikk ut (fristen for å sende legeerklæringen). Vi taper rundt 10.000 kroner fordi legen ikke somlet seg til å sende erklæringen i tide. Kjenner vi han rett, vil han påstå at den ble sendt men "kom bort i posten" (han har kommet med slike bortforklaringer tidligere). Hva gjør jeg nå? Krever at legen dekker pengene vi har tapt? Sender klage til fylkeslegen? Er veldig fortvilet nå. Anonymous poster hash: ac9e4...912 Har dere bare forsikring fra flyselskapet? Ikke fra et forsikringselskap? Synes uansett det virker usannsynlig at legen skal rekke å skrive ut en erklæring, sende den til deg, som du igjen må sende videre til flyselskapet mitt i julepost tider ( min post tok dobbel så lang tid i fjor før jul) og dette skal skje innen en uke. Har du snakket med flyselskapet? Kanskje kan de være behjelpelig å utvide fristen noe. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.