Gå til innhold

stadi tilbakevende smerter

Anbefalte innlegg

har vært hos gynek. og alle prøver var i orden. har til tider hatt smerter i skjeden og så har det bare gått over av seg selv. noe sårhet og tyngdefornemmelse. det var ikke bakteriell vag eller andre sykdommer. er dette noe som en bare må leve me? det går over av seg selv og kommer igjen plutslelig. kan vare i flere dager. Er temmelig oppgitt over å høre at alt er ok....livmoren var noe sår da legen sjekket meg. men sa at siden prøvene er ok er det ikke noe galt. kan komme og gå. syns dette høres rart ut, takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39612-stadi-tilbakevende-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smerter som kommer og går kan være endometriose, se i helseleksikon.

Dette svaret var temmelig kort syns jeg. Er 25 år og vil tro med stor sannsynlighet at jeg ikke har endometroise. Da hadde legen nevnt det. Takker for svaret , men syns det var et temmelig kort og lite gjennomtenkt svar. Kan det f.eks være premenstruelle plager? Har gått på condulag i to mnd. :-)

Sår livmor, hva skyldes det? Takker for svar

Mvh

Tutta

Gjest (Anonymous)

Dette svaret var temmelig kort syns jeg. Er 25 år og vil tro med stor sannsynlighet at jeg ikke har endometroise. Da hadde legen nevnt det. Takker for svaret , men syns det var et temmelig kort og lite gjennomtenkt svar. Kan det f.eks være premenstruelle plager? Har gått på condulag i to mnd. :-)

Mvh

Tutta

Tror nok at svaret ditt var litt lite gjennomtenkt jeg. Endometriose kan forekomme i den alderen du er i nå, det er ingen uvanlighet. Legen kan ikke klare å finne ut om du har dette ved å se, kjenne eller bruke ultralyd, men det må lapraskopi til for å finne ut dette. Lapraskopi er en kikkehullsoperasjon, som foregår ved at de lager to snitt ved navlen og fører et skopi inn i bukhulen din, da kan de se om alt er som det skal være. Jeg synes Mette Moens svar var helt greit, hun svarte kort, men hun ga deg en henvisning til at du kunne lese mer om hennes forslag her på disse sidene, og hvis ikke du har gjort det, synes jeg du burde sette igang med en eneste gang.

Mette Moen, Gynekolog

Mvh

Tutta

Jeg har ikke dit spørsmål og mitt svar her, men som du vet stiller vi ikke diagnoser på doktoronline. Jeg kan utdype svaret. Det typiske for edometriose er nettopp de tilbakevendende premenstruelle smerter. 'Sår livmor' er ikke noe medisinsk egentlig begrep. En livmor kan bli øm ved en betennelse som stort sett bare kommer etter en abort eller en fødsel, evt som ledd i en underlivsinfeksjonm hvor det også er egglederbetennelse. Ved endometriose i livmoren (adenomyose) kan livmoren være noe øm. En lege/gynekolog kan ikke stille diagnosen endometriose ved en vanlig undersøkelse. Jeg vet ikke om du har nytte av disse tilleggsopplysninger?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...