Gå til innhold

Hvilken fugl synger midt på natta nå???

Anbefalte innlegg

Flere netter på rad har en eller to fugler satt i gang med forsiktig synging mellom 24 og 1. Det høres ikke ut som svarttrost. Høres ut som en liten fugl. Vet vi har et par rødstruper her - kan det være dem? Det er ikke den vanlige rødstrupesangen. Men litt forsiktig jodlende/jublende.

Merkelig. Det er riktignok mildt her sør, men kan fuglene tro at det alt er vår?

Fortsetter under...

Flere netter på rad har en eller to fugler satt i gang med forsiktig synging mellom 24 og 1. Det høres ikke ut som svarttrost. Høres ut som en liten fugl. Vet vi har et par rødstruper her - kan det være dem? Det er ikke den vanlige rødstrupesangen. Men litt forsiktig jodlende/jublende.

Merkelig. Det er riktignok mildt her sør, men kan fuglene tro at det alt er vår?

Høres ut som en ugle.

Anonymous poster hash: 326b6...070

Høres ut som en ugle.

Anonymous poster hash: 326b6...070

Er 95% sikker på at det ikke var noen ugle. Det var i alle fall ikke kattugle eller hubro. Er litt mindre sikker på lyden til den andre litt mer uvanlige ugleartene. Den kunne som sagt minne litt om rødstrupe, bare ikke så jublende og sterk som den synger tidlig om morgenen på våren og sommeren.

Men hvorfor i alle dager skulle en rødstrupe begynne å synge midt på natta i jula?

Annonse

.

Jeg har også hørt fuglekvitter tidlig om morgenen...i 6-tida...

Har selv lurt på hvilke fugler det er...men tror det kan være kjøttmeis...

På jobben har jeg et fuglebrett hvor kjøttmeisen er tidlig på med frokosten...i 6-tida om morgenen...

;)

.

Jeg har også hørt fuglekvitter tidlig om morgenen...i 6-tida...

Har selv lurt på hvilke fugler det er...men tror det kan være kjøttmeis...

På jobben har jeg et fuglebrett hvor kjøttmeisen er tidlig på med frokosten...i 6-tida om morgenen...

;)

Det er ikke kjøttmeis. Og dette er altså rundt midnatt... Merkelig.

Det er ingen fugl, det er naboens mobiltone ;)

Ha ha!

Neidu, det er nok en eller to levende fugler.

MEN når det er sagt, så hørte jeg en gang en svarttrost som sang av hjertes fryd på den gamle Nokia-melodien - dadadaaaada - dadadaaada - dadadaaadadaaaa!

Morsomt :-)

Jeg ble vekket flere netter på rad av sterkt fuglekvitter. Jeg ble forundret, og oppgitt, trengte de å synge sånn midt på natten?

Ved en tilfeldighet oppdaget jeg at det lå inne en alarm på min mobil. Kanskje det var ungen som hadde tuklet med telefonen, hva vet jeg. I alle fall sto det alarm på kl.2, til lyden av fuglekvitter...

Så da løste den gåten seg, for meg i alle fall.

(jeg er ikke trådstarter)

Anonymous poster hash: ac070...790

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...