Gå til innhold

Litt stolt av 12-åringen, men også litt trist.

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

De eldste ungene som nå er studenter , kom hjem på juleferie i går. De hadde planlagt at de skulle vaske og pynte til jul sammen hos faren da de kom hjem. Det er der vi skal være på julaften. Men det var ikke 12- åringens plan. Faren hadde kun satt treet på fot og fått på lysene. Ellers hadde han ikke gjort noe. Så yngstedatteren hadde på egenhånd støvsuget og vasket, tatt frem julepynt og pyntet. Hun ville at hennes storesøsken skulle komme hjem til julepyntet hus søik det var hos meg . Underveis sendte hun masse bilder på mobilen til meg for hun ville høre hva jeg synes. Hun fikk selvfølgelig masse skryt av meg. Hun sto skikkelig på. Det er første fangen hun gjør noe særlig husarbeid for hun har nok vært en litt bortskjemt attpåklatt når det kommer til dette. Men hun beviste nå at jammen kan hun når hun vil :) jeg synes dette er litt trist også. Det er liksom de voksne som skal lage jul for barna, mens i år er alt snudd på hodet. Barnet har laget det julekoselig for de voksne :( Men i hvertfall fikk vi tatt en hyggelig førjulsmiddag her hos meg i går da sønnen kom hjem. Datteren kom for sent på kvelden for å få det med seg, men jeg ba faren også. Det gikk fint og det var helt uproblematisk for meg og grunnen til det er nok at jeg kjenner at jeg har null følelser igjen for han. Tror nok julaften kommer til å gå helt greit også . Nå prater jeg meg bort. Poenget var å skryte av yngstedatteren . Synes jenta er kjempeflink :) Advarte Eldstedatteren om å la være kjefte på faren også når hun kom hjem. Hun pleier nemlig å kjefte på faren over hvor rotete han har det hver gang hun kommer hjem, men denne gangen skulle det skrytes selv om alt kanskje ikke er tipp topp i alle krimker og kroker :)

Fortsetter under...

Skjønner godt at dette er sårt for deg..... På den annen side tenker jeg at datteren din vokser på det... Det ville vært langt verre om dette var normalen for henne, men det er det jo ikke.. Hun har deg og din trygghet i bakhånd :)

Nicklusheletida

Hun spurte underveis om hun kunne få låne noen av de store nissene mine fordi hun synes de små som jeg hadde latt være igjen hos faren druknet litt i det store huset. Fikk lov til det da :) Trengs ikke så mye hos meg :) Tar bare opp plass egentlig. Synes hun var litt søt da hun drev og sendte meg bilder av forskjellige steder i huset :)

Kjempesøt jente :) Og hun følte seg nok "voksen" :) Jeg sendte også med ungene julestrømpene deres til å henge ved peisen i fjor da de for første gang feira jul uten meg.... så i år har jeg kjøpt nye julestrømper, så har de både hos meg og hos faren sin :)

(Han hadde helt sikkert kjøpt det til dem hvis de hadde bedt ham om det :) )

Annonse

Enig med de andre som har svart så langt, jeg tror ho vokser på dette. Situasjonen er spesiell nå, men fundamentet er solid og jenta er sterk og trygg. Jeg skal også feire jul med ex (skilt i snart 20 år), og selvfølgelig barn og barnebarn - god jul :)  

De eldste ungene som nå er studenter , kom hjem på juleferie i går. De hadde planlagt at de skulle vaske og pynte til jul sammen hos faren da de kom hjem. Det er der vi skal være på julaften. Men det var ikke 12- åringens plan. Faren hadde kun satt treet på fot og fått på lysene. Ellers hadde han ikke gjort noe. Så yngstedatteren hadde på egenhånd støvsuget og vasket, tatt frem julepynt og pyntet. Hun ville at hennes storesøsken skulle komme hjem til julepyntet hus søik det var hos meg . Underveis sendte hun masse bilder på mobilen til meg for hun ville høre hva jeg synes. Hun fikk selvfølgelig masse skryt av meg. Hun sto skikkelig på. Det er første fangen hun gjør noe særlig husarbeid for hun har nok vært en litt bortskjemt attpåklatt når det kommer til dette. Men hun beviste nå at jammen kan hun når hun vil :) jeg synes dette er litt trist også. Det er liksom de voksne som skal lage jul for barna, mens i år er alt snudd på hodet. Barnet har laget det julekoselig for de voksne :( Men i hvertfall fikk vi tatt en hyggelig førjulsmiddag her hos meg i går da sønnen kom hjem. Datteren kom for sent på kvelden for å få det med seg, men jeg ba faren også. Det gikk fint og det var helt uproblematisk for meg og grunnen til det er nok at jeg kjenner at jeg har null følelser igjen for han. Tror nok julaften kommer til å gå helt greit også . Nå prater jeg meg bort. Poenget var å skryte av yngstedatteren . Synes jenta er kjempeflink :) Advarte Eldstedatteren om å la være kjefte på faren også når hun kom hjem. Hun pleier nemlig å kjefte på faren over hvor rotete han har det hver gang hun kommer hjem, men denne gangen skulle det skrytes selv om alt kanskje ikke er tipp topp i alle krimker og kroker :)

Dette synes jeg var veldig bra gjort av datteren din. Hun følte seg nok veldig voksen, og du har god grunn til å være stolt av henne. Jeg tipper at dette ble en mer positiv opplevelse for henne, enn at hun ble pyntet for av voksne. Hun hadde ikke sendt deg en masse bilder ellers :-)  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...