Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 20 år som nå har klart å rote meg bort i p-pille helvete igjen... Snakket med en venninne som hadde fått beskjed av sin lege om at hun bare kunne gå på p-pillene konstant uten at det gjorde noen forskjell, da ville nemlig mensen også utebli, derfor var det et stort pluss for henne. Jeg synes dette hørtes ganske interessant ut, så jeg tenkte jeg skulle prøve det også. Slik foregår det: Tar Triordinol som har sukkerpiller i uken da du har mensen, disse kutter du helt ut og begynner rett på det neste brette, slik at du aldri har opphold på piller som har effekt. Forstod raskt da jeg fikk mensen likevel at det ikke var så lurt, hadde vel forstått det før, men det var liksom så fristende. Dessuten får jeg en følelse av at dette ikke har noen preventerende effekt! Og i og med at jeg har kjærste, så er det greit å vite om det er det eller ei!

Nå har jeg bestemt meg for å kutte ut alt og begynne på pillene igjen,slik at jeg er sikker. Men hvordan skal jeg gjøre dette? Jeg har hatt bittelittegrann mensen nå i fem dager, og det er veldig lite også. Skal jeg da slutte og begynne på pillene neste gang jeg har mensen, eller skal jeg bare fortsette på brettet jeg er på nå?

moi1 4.12.2001

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39624-pille-kluss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare de monofasiske hvor man kan hoppe fra brett til brett ( Marvelon, Microgynon, Follimin, Diane, Eugynon og Yasmin). Med de trefasiske (Trionetta, Trinordiol og Synfase) går det ikke.

Bare fortsett med brettet du har startet på.

Greit nok at man bare kan gå frå brett til brett med de andre, men på Triordinol er det jo bare sukkerpiller den uken man har mensen, ikke sant?og dermed ikke så viktig om man tar eller ikke....?

Men er det noen fare for at de ikke fungerer som prevensjon nå om jeg fortsetter på dette brettet?

(refererer til innlegg:Pille kluss)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39624-pille-kluss/#findComment-150100
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...