Gå til innhold

Endring i samværsavtale ( tenåringsbarn )

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg noen gode tips til  meg mens jeg utarbeider et forslag til ny  samværsavtale for tenåringsbarna?

Med tenåringene kom det nye ønsker om å  bestemme mer om hvordan , når og hvor mye de vil være hos far.  De har nektet samvær i en ganske lang periode nå, men jeg ønsker jo at de skal ha et forhold til far i det daglige.   

Jeg mener de må høres i sine protester og det sier jo også loven, men det må allikevel være noen klare føringer slik at begge nyfamiliene og tenåringene kan fungere sammen.  Det vil si at ungene faktisk skal se sin far regelmessig men i en annen form enn annenhver helg slik avtalen sier i dag. 

Gode råd fra fungerende nyfamilier tas imot med takk, for dette må jo sikkert andre ha funnet praktiske løsninger på.

Det vil være viktig at endringene er noe vi voksne kan forholde oss til når tenåringene kanskje blir rebelske tenåringer.

Hva har andre gjort i forhold til bidrag når samværet endres?  Bare latt det være, som før eller bedt om økning?  Jeg vet at dette er et ømt punkt for min eks, men barn i tenårene koster jo en hel del mer enn yngre barn .  Jeg er redd at jeg må ta den konflikten med ham noe jeg egentlig synes er litt uverdig.  

Håper på gode innspill og erfaringer fra andre nyfamilier , tidligere skillsmissebarn eller andre som har noe å si om dette.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...