Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å klikke i vinkel. Og dette forholdet prøver jeg å redde?? Han er så ufordragelig når han drikker for mye. Jeg tåler han ikke da.... Jeg blir flau. Jeg merker en total mangel på respekt. Han er utilsnakkelig.

Minner om fyllekjøring, sovning på nachspiel, ramle i vannet fra båt, snakke drithøyt i telefon ute midt på natten, si dumme ting, utlevere hemmeligheter, rett og slett bli en utiltalende type. + ikke minst alle turer/ferier jeg har vært på og ikke fått sove pga snorking, snakking i søvne, lure på hvor han er Osv osv... Han blir en helt annen. Ufordragelig. Dette er nok grunner til at jeg falt for en annen.

Jeg er så forbannet nå at jeg får hjerteflimmer og blir lys våken. Han har drukket i over 12 timer, og jeg har prøvd å få tak i han med hundre sms og telefonopprigninger. Så lenge vi bor sammen, må vi respektere hverandre mtp å gi beskjeder osv. Han vet at jeg ikke før sove. Morgetreningen min går til helvete, og vi skal på middag til familien min. Fordi det har skjedd så mye greier før i forholdet vårt, ser jeg rødt med en gang jeg merker han er over 2 flasker vin- stadiet. TURN OFF

Alle de gangene jeg har prøvd å ta opp dette med han, uten at det hjelper, ahhhhh

Endret av cilie
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396262-jeg-er-s%C3%A5-forbannet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

•  cilie

17

• Lillemus

5

• Nicklusheletida

4

• Kayia

4

Var dette han du skulle flytte fra?

Ja, så når jeg forteller han hvordan jeg opplevde natten når han finner det for godt å våkne etter hvert... Så vil han bare si at det her slipper jeg snart....

Han er rolig og fornuftig uten for mye alkohol, så jeg skjønner ikke at han ikke selv merker hvor annerledes han blir. Når det er sagt, så gjør vi vel alle det. Men pga så mye av det nevnte over som tidligere har skjedd, blir jeg helt " vill " når han drikker mye.

Men 10 sms og 13 opprigninger, vel du gir fullstendig faen når du da ikke responderer. Og så er det alltid " alle andre " som maset sånn om nachspiel, som skjenket osv.

Jeg holder på å klikke i vinkel. Og dette forholdet prøver jeg å redde?? Han er så ufordragelig når han drikker for mye. Jeg tåler han ikke da.... Jeg blir flau. Jeg merker en total mangel på respekt. Han er utilsnakkelig.

Minner om fyllekjøring, sovning på nachspiel, ramle i vannet fra båt, snakke drithøyt i telefon ute midt på natten, si dumme ting, utlevere hemmeligheter, rett og slett bli en utiltalende type. + ikke minst alle turer/ferier jeg har vært på og ikke fått sove pga snorking, snakking i søvne, lure på hvor han er Osv osv... Han blir en helt annen. Ufordragelig. Dette er nok grunner til at jeg falt for en annen.

Jeg er så forbannet nå at jeg får hjerteflimmer og blir lys våken. Han har drukket i over 12 timer, og jeg har prøvd å få tak i han med hundre sms og telefonopprigninger. Så lenge vi bor sammen, må vi respektere hverandre mtp å gi beskjeder osv. Han vet at jeg ikke før sove. Morgetreningen min går til helvete, og vi skal på middag til familien min. Fordi det har skjedd så mye greier før i forholdet vårt, ser jeg rødt med en gang jeg merker han er over 2 flasker vin- stadiet. TURN OFF

Alle de gangene jeg har prøvd å ta opp dette med han, uten at det hjelper, ahhhhh

Hei!

Man velger sitt liv selv (når man er voksen)

Enten blir man sint og syns det er ok til stadighet å leve slik, eller man vil ha ro og stabilitet, da forlater man et slikt menneske.

Jeg håper dere ikke får barn, et sånt menneske bør aldri bli foreldre.

Men valget er jo ditt. Jeg ville aldri truffet/valgt et sånt menneske til partner, jeg vil ha ro, stabilitet, pliktoppfyllende og et menneske jeg kan stole på, voksne som driver slik kan man ikke stole på.

Derfor kan jeg heller ikke elske dem, fornuft er en brikke i kjærligheten.

Annonse

Jeg tror aldri jeg har hørt om noen som er så livredd for å bli alene som du er. Slutt og klag over denne fyren, kom deg vekk og lev ditt eget liv. Finn deg selv. Du har aldri funnet deg selv noen gang i voksen alder. Nå har du sjansen - grip den!

Egentlig ingen stor sympati herfra til tross for at det er jul, for dette har du valgt selv.

Du har sagt at dere bare bor sammen, uten å være kjærester, og om dette fremdeles stemmer har du lite med hva han gjør faktisk. Det med turn-off skjønner jeg ikke, har du ikke vært avtent i flere år??

Han er sikkert frustrert og dette kommer til overflaten når han drikker (for mye). Dra til dine uten han, og for n'te gang - tøff deg opp nok til å tørre å leve DITT liv og la han leve sitt. 

Streng men velment hilsen Kayia ;)

Nicklusheletida

Hadde du hørt på råd for lenge siden, ville du ha kommet mye lengre nå. Nå sitter du fast i gjørma og kommer deg ingen vei. Alt det du nevner med han er usjarmerende trekk, rent bortsett fra snorking og snakking i søvne tenker jeg. Det kan han ikke styre. Hadde du hatt de rette følelsene for mannen, ville du synes snorkinga bare var koselig og trygt  å høre på :-) Selv snorker jeg ikke , men kan en sjelden gang snakke i søvne og det hender at jeg våkner av det selv. Håper kjæresten ikke plages for mye av det.

Husker du nevnte at du ikke er interessert i andre menn enn de to som har vært involvert, men du vil forelske deg igjen og det er alltid den siste forelskelsen som vil føles som den største, tror jeg :-)

Nå må du bare komme deg videre. Du kan ikke fortsette på den måten. Kjenner meg litt i igjen i deg med vanskene om å ta avgjørelsen, men vi hadde 3 barn sammen. Det gjør det ikke lettere.

Ta tak i livet ditt og kom deg videre. Du må gjennom sorgen og savnet, men livet vil gradvis bli bedre.

Har dere FORTSATT et forhold? Nå må du komme deg vekk, vekk, vekk, og få startet på ditt nye liv. Hvorfor ikke i dag? Les hva du selv skriver, da jente. Du ønsker ikke han, har ikke ønsket det på årevis. Du er bare så livredd for å være alene at hele livet ditt stopper opp. Hvor mange år skal du miste fordi du er feig og har beslutningsvegring?

Hvorfor skal han bli med til din familie? Dere er jo i ferd med å gå fra hverandre. Han har ikke noen meldeplikt overfor deg. Hva han gjør, er hans egen sak. Klart han er ufordragelig i fylla. Da har han ikke impulskontroll, og han gir utrykk for hva han egentlig synes om deg. At han ikke liker deg er ikke det minste rart, med den historikken dere to har.

Annonse

Han sov til kl 14 og da var det som det gjerne er etter sånne døgn: Jeg var sur og trøtt, telefonen hans var tom for strøm, og han skjønte ikke hvorfor jeg ikke bare sov. Så dro vi til min familie om kvelden, hjem tidlig, jeg sov på soverommet, og han ble med på mine "ting" i dag. Nå er han ute igjen.

Ja, i prinsippet gjør vi hva vi vil, samtidig så bor vi og lever sammen enn så lenge. Jeg ønsker ikke å kontrollere han, men mer vite hva og hvor lenge mtp at jeg alltid sover med ett øye "åpent." - og jeg blir fort bekymret når det er mye drikking pga nevnte hendelser i fortiden. Dette har han dog skjerpet seg på altså. Samtidig så er jeg litt på felgen og trenger søvn!!!

Det handler ikke bare om å være alene eller ikke, men om å tro at noe annet er så mye bedre. Vi har faktisk masse bra sammen også. Det har seff tatt unormal lang tid dette her, men jeg trengte lang tid på å legge han andre i glemmeboka også. Jeg blir skamfull over hvor patetisk det går an å bli mtp den greia der.

Nå ønsker jeg ro, stabilitet og forutsigbarhet.

Jeg er så lei av alt det her fram og tilbake, så jeg merker at skrivingen her nå blir bare vås.... :( Men takk for alle refleksjoner!

Har du sett pogramserien "Bør de gifte seg?" på NRK? Du kan kontakte ekspertne der for å få råd om dere kan bygge en fremtid smmen eller ikke. Kontakt dem, for oss hører du ikke på.

Jeg sparrer med dere her inne. Jeg er ikke ute etter å få en fasit, men har opplevd en " lindring" i kommunikasjonen. Det siste trekvartåret har jeg nok blitt mindre fri og mer sensurerende i forhold til hva jeg skriver mtp at eks plutselig hadde lest her og " funnet meg."

Jeg har sett en episode og har ønsket proff hjelp, men han har jo nektet.

Det er meg en gåte at folk blir i forhold der de blir behandla som dritt....... uansett om de noen ganger blir behandla bra. Hvis kjæresten min behandler meg som dritt EN gang, så er det selvsagt over og ut!

Referere du til meg eller han nå?

Jeg mener at hans oppførsel før jeg møtte h a n , var bakenforliggende årsak til at det kunne skje - i kombinasjon med h a n s hektende evne da... Jeg mener det er formildende. Det har han tatt inn over seg til en viss grad. Samtidig mener han selvfølgelig at jeg skulle gått fra han med en gang det med h a n skjedde.

Nå lider han av hva jeg har gjort og bruker det som formildende til berg- og dalbane-oppførselen....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...