Gå til innhold

Regler for innboforsikring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bor i leilighet. Hvis det begynner å brenne hos naboen og den sprer seg til meg og ødelegger innbo, er det da naboen som skal betale for mine ødelagte ting eller må jeg skaffe meg innboforsikring.

Om du bor i borettslag har du noe forsikring der. Er du fagorganisert? Sjekk der også, jeg har innboforsikring via Fagforbundet.

Det kan jo starte å brenne inn til deg også og da må du ha innboforsikring

Jeg har skaffet meg det nå. Så hvis naboen starter en brann ved å være uforsiktig så har han ikke ansvar for den skaden han skaper hos andre?

Endret av tjohei1

Annonse

Jeg har skaffet meg det nå. Så hvis naboen starter en brann ved å være uforsiktig så har han ikke ansvar for den skaden han skaper hos andre?

Juridisk kan naboen din bli ansvarlig for skade forårsaket ved uaktsomhet. Mange branntilfeller skyldes imidlertid ikke uaktsomhet som medfører erstatningsansvar, men forårsakes av forhold som vil bli oppfattet som hendelige uhell.

Selv om din nabo juridisk sett ville kunne holdes ansvarlig for dine tap, så er det en ganske omfattende prosess å få sine tap dekket om naboen ikke frivillig ønsker å gjøre det. Ikke minst krever det at naboen har økonomi som gjør det realistisk at du vil få dekket dine tap.

Alt dette gjør at alle bør ha en innboforsikring.

Nicklusheletida

Jeg bor i leilighet. Hvis det begynner å brenne hos naboen og den sprer seg til meg og ødelegger innbo, er det da naboen som skal betale for mine ødelagte ting eller må jeg skaffe meg innboforsikring.

Anbefaler denne:

http://www.lo.no/s/Medlemskap/LOfavor1/Landets-beste-innboforsikring--LOfavor-Kollektiv-Hjem/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...