tenen mom Skrevet 26. desember 2013 Del Skrevet 26. desember 2013 Hei! Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg har hatt min mistanke lenge, men i går innrømmet min sønn på 14 år at hans forhold til sin 18 år gamle kjæreste var et seksuelt forhold. De har vært sammen i 3mnd og hatt sex i 2av dem. Han påstår at kjæresten går på p-piller. Jeg tror ikke at han skades av å ha sex med hun, tror absolutt at det er frivillig fra begge. Men jeg synes det er merkelig at min sønn som er 14år har en kjæreste på 18år. Det er ikke en hvem som helst som han er sammen med. Han er sammen med en jente med cerebral parese. Hun kan ikke gå uten støtte. Jeg kjenner også litt til hun, hun har alltid følt seg som et null for guttene. Min sønn er den eneste som har akseptert hun som den hun er og det var det som gjorde hun forelsket i han. Så jeg forstår godt hun, jeg synes det er snilt av min sønn og akseptere og vise omsorg for en som er handikappet. Men tanken er om dette er noe utnyttelse? At hun er sammen med min sønn for å få sex. Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre, Har hatt mange tanker. Hva med anmelde hun. Men vil jo ikke at det skal ødlegge forholdet til min sønn, hvis det er et genuint forhold? Vil på mange måter ikke hindre min sønn være sammen med hun, fordi vil jo ikke at hun skal føle seg mer avvist. Men samtidig vanskelig å akseptere at de har sex sammen. Eller har jeg gått ut på dato. HVA SYNES DERE? HVA VILLE DERE HA GJORT? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396270-gutt14%C3%A5rkj%C3%A6restemedjente18%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Du lar ikke en fjortenåring ha et sksuelt forold til en attenåing, CP eller ei. Sønnen din er under seksuell lavalder. Det hjelper ikke om han gjør det frivillig. Seksuell lavalder er satt for å beskytte barna. Du tror vel ikke at dette forholdet kan vare? De er på hver sin planet utviklingsmessig. Nekt sønen din å være samen med henne. Ha slik respekt for henne at du ser på henne som en person, ikke en sykdom. At hun har CP gir henne ingen rett til å utnytte sønnen din. Hun må ansvarliggjøres.Anonymous poster hash: c232b...edb 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396270-gutt14%C3%A5rkj%C3%A6restemedjente18%C3%A5r/#findComment-3517901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissi Skrevet 27. desember 2013 Del Skrevet 27. desember 2013 Du lar ikke en fjortenåring ha et sksuelt forold til en attenåing, CP eller ei. Sønnen din er under seksuell lavalder. Det hjelper ikke om han gjør det frivillig. Seksuell lavalder er satt for å beskytte barna. Du tror vel ikke at dette forholdet kan vare? De er på hver sin planet utviklingsmessig. Nekt sønen din å være samen med henne. Ha slik respekt for henne at du ser på henne som en person, ikke en sykdom. At hun har CP gir henne ingen rett til å utnytte sønnen din. Hun må ansvarliggjøres.Anonymous poster hash: c232b...edb Her er jeg helt enig!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396270-gutt14%C3%A5rkj%C3%A6restemedjente18%C3%A5r/#findComment-3517908 Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuskerudMann Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Den seksuelle lavalder er 16 år, men det er fortsatt ikke ulovelig å ha sex før denne alderen. Det har vært noen saker i rettsapparatet, hvor den ene parten er over 16 år og den andre parten under. Det som er avgjørende er hvordan han og hennes mentale alder er i forhold til hverandre. Fire år kan være mye, men han kan være voksen for alderen og hun være barnsligere enn det alderen tilsier. Jeg tviler på at hun utnytter ham, de aller fleste gutter i den alderen synes jo sex er spennende. (selv om de fleste ikke har opplevd det selv enda) Det blir vanskelig for oss å bedømme. Av egen erfaring er det ingen av mine kompiser som debuterte så tidlig som har lidd noen skade, ei heller de som hadde sex med noen over den seksuelle lavalder. Jeg mener det kan være lurt å ta en samtale med begge to sammen, dersom du ikke ønsker at de skal ha ett seksuelt forhold så forklar dem begge konsekvensene av å bryte loven og hvordan du føler det. Å anmelde henne for sex med en under den seksuelle lavalder er en mulighet, men det kan være veldig "skadelig" for hennes muligheter i arbeidslivet senere og kan virke litt strengt dersom de frivillig avslutter forholdet på dette tidspunktet. Uansett hva du bestemmer deg for ønsker jeg deg lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396270-gutt14%C3%A5rkj%C3%A6restemedjente18%C3%A5r/#findComment-3519317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 Del Skrevet 4. januar 2014 Den seksuelle lavalder er 16 år, men det er fortsatt ikke ulovelig å ha sex før denne alderen. Det har vært noen saker i rettsapparatet, hvor den ene parten er over 16 år og den andre parten under. Det som er avgjørende er hvordan han og hennes mentale alder er i forhold til hverandre. Fire år kan være mye, men han kan være voksen for alderen og hun være barnsligere enn det alderen tilsier. Jeg tviler på at hun utnytter ham, de aller fleste gutter i den alderen synes jo sex er spennende. (selv om de fleste ikke har opplevd det selv enda) Det blir vanskelig for oss å bedømme. Av egen erfaring er det ingen av mine kompiser som debuterte så tidlig som har lidd noen skade, ei heller de som hadde sex med noen over den seksuelle lavalder. Jeg mener det kan være lurt å ta en samtale med begge to sammen, dersom du ikke ønsker at de skal ha ett seksuelt forhold så forklar dem begge konsekvensene av å bryte loven og hvordan du føler det. Å anmelde henne for sex med en under den seksuelle lavalder er en mulighet, men det kan være veldig "skadelig" for hennes muligheter i arbeidslivet senere og kan virke litt strengt dersom de frivillig avslutter forholdet på dette tidspunktet. Høres fornuftig ut. Anonymous poster hash: 88317...a33 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396270-gutt14%C3%A5rkj%C3%A6restemedjente18%C3%A5r/#findComment-3519321 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hevneren1968 Skrevet 6. januar 2014 Del Skrevet 6. januar 2014 Hvis du hadde hatt en datter på 14 år, som hadde hatt en kjæreste på 18 år, med motorsykkel og hestehale, som hadde xxxx henne så huset hadde ristet, mens du forsøkte å se på Skavlan. Hva hadde du gjort da ? Svaret på det, er hva du skal gjøre i denne saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396270-gutt14%C3%A5rkj%C3%A6restemedjente18%C3%A5r/#findComment-3519649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.