Gå til innhold

Syk og alene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nei takk aldri i livet.  For det første har jeg sannsynligvis feber nå og må vente til den er over, for det andre synes jeg det er kjedelig å gå tur, for det tredje kommer jeg ikke til å ha tid til det når jeg må på jobb igjen og til syvende og sist lar jeg ingen beordre meg til å gå en times tur hver uke, dag eller måned.  Mine nærmeste ville aldri drømt om å snakke sånn til meg. Ser du ikke selv hvor uforskammet du er og hvor lite sannsynlig det er at dette hjelper? Anonymous poster hash: 24ced...648

Du kan ikke regne med å kun få "syputerunderarmene-svar" her.

Er du fysisk syk, så må du selvsagt bli frisk først. Er du svært deprimert, bør du selvfølgelig begynne hos fastlegen.

Jeg tror faktisk en tur hver dag kan gjøre dagen bittelitt bedre!

Hva foreslår du selv da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396319-syk-og-alene/page/2/#findComment-3518452
Del på andre sider

Det at man lett blir aggressiv og tolker ting i verste mening, er nokså vanlig ved depresjon. Slik skyver man også fra seg andre mennesker. Antakelig er det det som også skjer over her.

Jeg har vondt av deg fordi du er deprimert. Har du noen å snakke med, eller en god terapeut? Har du prøvd medisiner? 

Vil du fortelle oss mer om hvilken livssituasjon du er i, eller hvilke endringer som du nevner kommer til å skje om en tid?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396319-syk-og-alene/page/2/#findComment-3518465
Del på andre sider

Du kan ikke regne med å kun få "syputerunderarmene-svar" her.

Er du fysisk syk, så må du selvsagt bli frisk først. Er du svært deprimert, bør du selvfølgelig begynne hos fastlegen.

Jeg tror faktisk en tur hver dag kan gjøre dagen bittelitt bedre!

Hva foreslår du selv da?

Jeg er i en annen form nå enn da jeg skrev innlegget.  Jeg er overrasket over at du måtte skrive med store bokstaver til et deprimert menneske som i tillegg er fysisk syk at en times tur hver eneste dag er det konkrete å gjøre.  "Ta deg sammen" rådene fungerer dårlig mot depresjon.  Under normale omstendigheter hadde jeg oversett kommentaren din og latt være å svare.  Jeg føler ikke behov i øyeblikket for å legge ut om mine sykdommer, men da jeg skrev først hadde jeg behov for noen som "lyttet".

Anonymous poster hash: 24ced...648

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396319-syk-og-alene/page/2/#findComment-3518561
Del på andre sider

Jeg er i en annen form nå enn da jeg skrev innlegget.  Jeg er overrasket over at du måtte skrive med store bokstaver til et deprimert menneske som i tillegg er fysisk syk at en times tur hver eneste dag er det konkrete å gjøre.  "Ta deg sammen" rådene fungerer dårlig mot depresjon.  Under normale omstendigheter hadde jeg oversett kommentaren din og latt være å svare.  Jeg føler ikke behov i øyeblikket for å legge ut om mine sykdommer, men da jeg skrev først hadde jeg behov for noen som "lyttet". Anonymous poster hash: 24ced...648

Jeg leste ikke at du ikke er i form til å gå, ei heller var de store bokstavene i hver ment som provokasjon, dog som motivasjon.

Fysisk aktivitet er foreløpig det eneste jeg har merket fungerer på depressive perioder, som jeg samtidig kan gjøre hvor som helst, når som helst og uten andre involvert.

Håper formen din blir bedre !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396319-syk-og-alene/page/2/#findComment-3518632
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...