Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjæresten min er så utrolig sosial, og ting skal dras ut lengst mulig. Besøk, byturer, fester osv. Han er alltid den som går sist hjem fra fest, sitter gjerne opp hele natten. Vi har vært kjærester i ett halvt år og besøkte en venninne av meg og samboeren hennes for første gang forrige helg. Vi var der i tre timer på kvelden, de har en liten baby og jeg følte at da var det nok, og vet at også hun synes det er passelig "besøkstid." Så jeg takket for oss.

Da vi kom ut døren sa kjæresten min " de gjorde ingenting for å holde oss igjen, de kunne jo spurt om vi ville sett en film med de eller noe." Så han var ikke fornøyd.

Han har en søster som bor 20 minutters kjøretid unna. Der er vi bedt på besøk neste fredag. Hver gang han og barna hans er der så overnatter de. Han har sagt til meg at hun forventer at vi skal overnatte der på fredag. Jeg har ikke lyst, det er helt greit å dra på besøk, men jeg vil hjem på kvelden. Jeg har møtt disse kun en gang tidligere og vil føle meg presset til å sitte oppe halve natten hvis jeg går med på overnatting, hadde vi bodd langt unna hadde det vært en annen sak.

Jeg er sosial av meg jeg også, men føler meg kjedelig og teit når jeg skriver dette. Hvordan er dere? er det dårlig gjort og si at jeg ikke vil overnatte og dra hjem på kvelden?

Anonymous poster hash: 3780f...b9b
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396322-han-er-s%C3%A5-sosial/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å være litt snurt fordi et par med en liten baby ikke forsøker å overtale dere til å bli hos dem langt utover kvelden siste helgen før jul, er ikke å være sosial.  Etter min mening er det mangel på omtanke / sosiale antenner. 

Jeg skjønner godt at du ikke forstår poenget med å overnatte når dere bor så nær søsteren hans.  Prøv å avtal at du kan dra hjem f.eks. kl. 23, mot at du henter ham neste formiddag?  Man er ikke nødt til å gjøre absolutt alt helt likt selv om man er kjærester, man har forskjellig behov mht. søvn og døgnrytme.  Ikke ta det opp som en "klagesak", selg det inn som at de (søsknene) vil få litt tid sammen alene, og at du vil være mer uthvilt resten av helgen hvis du slipper å være oppe halve natten.  Men det er nok lurt å ha det avklart på forhånd, slik at det ikke blir noen diskusjon etter at dere har reist til søsteren.    

Enig med Laban her. Synes heller ikke det vitner om gode sosiale antenner å ikke kjenne sin besøkelsestid. Støtter også forslaget om at du kan dra hjem på kvelden og hente han neste formiddag. Da står du ikke i veien for at han får gjøre som han pleier, samtidig som du slipper å gjøre noe du ikke har lyst til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...