Gå til innhold

Anonyme brukere

Anbefalte innlegg

Jeg tror de fleste som skriver anonymt er nærmest paranoia for alt og tror at de fleste brukere sitter og studerer hvert enkelt innlegg og forsøker å koble ting sammen, men de aller fleste gjør ikke det, de som gjør det er vel ikke helt friske de heller.

Nå sier jeg ikke at dette gjelder deg, men sånn generelt.

Jeg har mer tro på at folk tilfeldig kan gjenkjenne noen.  Det er nok at de googler et ord og havner på noe du har skrevet på dol.  Hvis det da skulle stå noe de gjenkjente, så ville nok endel prøvd å finne ut mer. Det er bra de har tatt bort søkefunksjonen på nick, men uansett kan vi aldri være sikre.  Ting de kan gjenkjenne er måten du ordlegger deg på, meninger du har, og andre ting som samlet sett kan gjøre de rimelig sikker på hvem vi er.  Det er jo flere som allerede har opplevd å bli gjenkjent. 

Fortsetter under...

Jeg har mer tro på at folk tilfeldig kan gjenkjenne noen.  Det er nok at de googler et ord og havner på noe du har skrevet på dol.  Hvis det da skulle stå noe de gjenkjente, så ville nok endel prøvd å finne ut mer. Det er bra de har tatt bort søkefunksjonen på nick, men uansett kan vi aldri være sikre.  Ting de kan gjenkjenne er måten du ordlegger deg på, meninger du har, og andre ting som samlet sett kan gjøre de rimelig sikker på hvem vi er.  Det er jo flere som allerede har opplevd å bli gjenkjent. 

Jo, enig i dette. Men når man svarer generelt i en tråd, eller tar opp en generell problemstilling? Tviler på at folk flest driver og googler for å "naile" naboen  :o Og om man blir gjenkjent, har man neppe noe å skamme seg over om man har en liten dose nettvett? 

Men som sagt; ser bort fra sensitive innlegg - det være seg helse, familieforhold eller annet.

Jeg ser den, men om helt vanlige ting så fatter jeg ikke hvorfor man skal være så redd for å bli gjenkjent?

Hva skal de gjøre med det og er det noe de vil hovere over ovenfor deg, som om de selv ikke har "svin" på skogen?

Dette blir altfor paranoia for meg.

Ting de kan gjenkjenne er måten du ordlegger deg på, meninger du har, og andre ting som samlet sett kan gjøre de rimelig sikker på hvem vi er.  Det er jo flere som allerede har opplevd å bli gjenkjent. 

Det er mest omvendte opplevelser - folk som tror de har gjenkjent noen og påstår at de vet hvem andre brukere er.  Det er ikke nok å kjenne igjen helt alminnelige ting som gjelder tusenvis av mennesker.  Det er flere enn naboen som er samboer, lærer og trebarnsmor, liksom.  Men det er selvfølgelig ikke smart å legge ut veldig spesifikk informasjon eller ting som absolutt ikke tåler dagens lys, det gjelder overalt på nett.

Jeg ser den, men om helt vanlige ting så fatter jeg ikke hvorfor man skal være så redd for å bli gjenkjent?

Hva skal de gjøre med det og er det noe de vil hovere over ovenfor deg, som om de selv ikke har "svin" på skogen?

Dette blir altfor paranoia for meg.

Redd for at de skal gjenkjenne nicket.  Da kan de finne ut alt vi har skrevet med fast nick. 

Jo, enig i dette. Men når man svarer generelt i en tråd, eller tar opp en generell problemstilling? Tviler på at folk flest driver og googler for å "naile" naboen  :o Og om man blir gjenkjent, har man neppe noe å skamme seg over om man har en liten dose nettvett? 

Men som sagt; ser bort fra sensitive innlegg - det være seg helse, familieforhold eller annet.

Det er nettopp sensitive innlegg jeg ikke ønsker noen skal vite jeg har skrevet. Derfor velger jeg anonym hvis jeg skriver innlegg som kan være med på å identifisere meg.  Selv om jeg ikke er redd de skal vite at jeg har skrevet akkurat det. Jeg kunne jo valgt å bruke anonym på sensitive innlegg heller, men da ville jeg ikke kunnet få den hjelpen jeg har fått. 

Annonse

Nicklusheletida

Nei, det er færre overklassemegger her enn det var før. *knegg*

Anonymous poster hash: 38c2a...30f

Husker det var litt spesielt å bli kalt overklassemegge og å dilte etter mannen min, mens jeg var i en prosess hvor jeg vurderte å bryte ut.  Jeg kunne ikke si det heller, siden jeg ikke hadde tatt noen endelig avgjørelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...