Gå til innhold

Når en abort koster for mye

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det var leit å høre, da jeg forstår hvorfor dette handler mest om økonomi for deg. Og at du ser på ubeskyttet sex som det dumme, og ikke at det er dumt å ta ut barnet. 

Abort er dumt for barnet, som nå har fått mindre verdi enn et avbrudd i en utdanning.

Faren bør få vite om abortvalget, alt annet er urettferdig. Kansje han kunne ta seg av barnet? Han bør uansett få vite om at de er gravide.  

Når jeg svarte på tråden så hadde jeg et håp om at valget ikke var endelig. Fordi det er fryktelig trist om datteren din velger abort, når det finnes alternativer..

Anonymous poster hash: 55f59...357

Nå må du slappe litt av her. Du ser på dette med overromantiske og lite realistiske øyne. Vi snakker ikke om et barn her. Det er ikke ikke lenge siden hun hadde mens og dermed snakker vi om et frø. Først tok hun en test som var negativ. Siden hun hadde så klare symtomer, tok hun en test til som var litt vanskelig å tolke. Deretter enda en test som viser svakt positivt. Du snakker som om det skulle vært et mord, men dette er ikke noe barn. Hun er dessuten sikker på at dette er en kjæreste for en periode (selv om hun liker han) og ikke ut livet.

Kjæresten hennes vet om graviditeten, så det trenger du heller ikke bekymre deg for. De er enige om aborten. Han er 23 år og student han også og kan ikke ta seg av barnet.

Jeg tror du bare må akseptere at du synes det er trist, men at de selv ikke ser det slik.

En kjedelig situasjon har oppstått, men det er ikke livets undergang.

Anonymous poster hash: 72127...62a

Fortsetter under...

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

43

• mariaflyfly

13

• Babette

8

• Kayia

8

AnonymBruker

Enig med dere om avgjørelsen om at abort  er det riktige i denne situasjonen. Også enig i at det beste er om du klarer å skrape sammen penger til aborten her og nå, så ikke hun risikerer at det er for seint når hun kommer tilbake til Danmark! Det er jo ikke sikkert hun blir så himla dårlig av den medisinske aborten? Jeg tok selv ganske tidlig (uke 7 tror jeg?), og tok medisinsk hjemmeabort. Pilla jeg fikk på sykehuset funka som bare det så jeg fikk litt blødninger alt natta før jeg tok selve utdrivningspillen. Hadde noe smerter under selve utdrivningsfasen men det var bare noe timer, etter det var det mest som mensensmerter igrunn. Samme dagen etter, blødning som vanlig mens og smerter som vanlig første dag av mens. Jeg var hjemme totalt to dager men kunne nok vært på jobb den andre dagen med litt smertestillende, noe jeg jo fikk rikelig av fra sykehuset men ikke brukte. Håper det ordner seg for dere:-)

Anonymous poster hash: d53bd...60e

Nå må du slappe litt av her. Du ser på dette med overromantiske og lite realistiske øyne. Vi snakker ikke om et barn her. Det er ikke ikke lenge siden hun hadde mens og dermed snakker vi om et frø. Først tok hun en test som var negativ. Siden hun hadde så klare symtomer, tok hun en test til som var litt vanskelig å tolke. Deretter enda en test som viser svakt positivt. Du snakker som om det skulle vært et mord, men dette er ikke noe barn. Hun er dessuten sikker på at dette er en kjæreste for en periode (selv om hun liker han) og ikke ut livet.

Kjæresten hennes vet om graviditeten, så det trenger du heller ikke bekymre deg for. De er enige om aborten. Han er 23 år og student han også og kan ikke ta seg av barnet.

Jeg tror du bare må akseptere at du synes det er trist, men at de selv ikke ser det slik.

En kjedelig situasjon har oppstått, men det er ikke livets undergang.

Vel, for meg er det et lite menneskebarn. Om det ikke er et menneske, hva er det da? Det har fått utdelt alt sitt unike DNA, og om en ikke stopper livet så fødes barnet. Fordi du kaller det lille barnebarnet ditt for "et frø", så blir det ikke mindre mennekelig av den grunn.. å kalle det for noe annet rettferdiggjør ikke å ta det ut. Jeg vil aldri bruke ordet mord, men ingen må være i tvil om at det er å ta et liv. En må ta livet av det om det ikke skal komme ut av seg selv når tiden er der. Abort er å stoppe et liv, du må gjerne kalle det abort, men det er uansett å ta et liv, det er sannheten. 

Temmelig dumt å være sammen om det bare er sex som holder dem sammen da.. Kansje de skulle ta ansvar for sexen nå da  :P !

Jeg har forlengst akseptert at det er trist at de må ta ut barnet sitt, selv om de ikke ser det slik. 

Ja, det er ikke baaare en kjedelig situasjon. Det er også livets undergang for et bittelite menneske, i utviklingsfasen. 

AnonymBruker

Vel, for meg er det et lite menneskebarn. Om det ikke er et menneske, hva er det da? Det har fått utdelt alt sitt unike DNA, og om en ikke stopper livet så fødes barnet. Fordi du kaller det lille barnebarnet ditt for "et frø", så blir det ikke mindre mennekelig av den grunn.. å kalle det for noe annet rettferdiggjør ikke å ta det ut. Jeg vil aldri bruke ordet mord, men ingen må være i tvil om at det er å ta et liv. En må ta livet av det om det ikke skal komme ut av seg selv når tiden er der. Abort er å stoppe et liv, du må gjerne kalle det abort, men det er uansett å ta et liv, det er sannheten. 

Temmelig dumt å være sammen om det bare er sex som holder dem sammen da.. Kansje de skulle ta ansvar for sexen nå da  :P !

Jeg har forlengst akseptert at det er trist at de må ta ut barnet sitt, selv om de ikke ser det slik. 

Ja, det er ikke baaare en kjedelig situasjon. Det er også livets undergang for et bittelite menneske, i utviklingsfasen. 

Men da har du den meningen og det skal du få lov til å ha. Det forhindrer ikke at jeg synes du virker en smule virkelighetsfjern :ph34r:

Myndighetsalderen er dessuten 18 år i Norge, så jeg vet hvorfor du tror at jeg kan bestemme dette.

Ja, det var dumt å droppe kondomen, men man kan ikke skru tiden tilbake. Da får man forsøke å forholde seg til realitetene her og nå og løse den som best en kan. Meningsløst å diskutere hva som burde ha vært gjort, når det allerede er gjort.

Hilsen "bestemor"

Jeg er så glad det er selvbestemt abort i Norge for da kan man nemlig bestemme sjøl hva man vil. Man kan til og med velge å ikke ta abort uten at noen bryr seg. Så jeg fatter ikke at de som er imot abort alltid må komme med kjipe innlegg, ingen tvinger dem til å gjøre noe de ikke vil.

Jeg er så glad det er selvbestemt abort i Norge for da kan man nemlig bestemme sjøl hva man vil. Man kan til og med velge å ikke ta abort uten at noen bryr seg. Så jeg fatter ikke at de som er imot abort alltid må komme med kjipe innlegg, ingen tvinger dem til å gjøre noe de ikke vil.

Amen!

Annonse

Her skulle det vært en "liker"-knapp. :) Helt enig. 

Enig

Jeg synes også det er unødvendig å komme med altfor kritiske kommentarer i en tråd som handler om et konkret tilfelle, så i denne tråden hadde jeg helst sett at det var unngått. Samtidig er det blitt slik at det nesten er "umulig" å stå for det synet på når liv starter og verdien av dette, slik som en gjør i denne tråden. Jeg mener det må være lov å ha dette synet på når livet starter, selv om jeg ikke selv har noen klare synspunkter i den retningen.

AnonymBruker

Jeg synes også det er unødvendig å komme med altfor kritiske kommentarer i en tråd som handler om et konkret tilfelle, så i denne tråden hadde jeg helst sett at det var unngått. Samtidig er det blitt slik at det nesten er "umulig" å stå for det synet på når liv starter og verdien av dette, slik som en gjør i denne tråden. Jeg mener det må være lov å ha dette synet på når livet starter, selv om jeg ikke selv har noen klare synspunkter i den retningen.

Synet på det har ikke noe i denne tråden å gjøre i det hele tatt . Spørsmålet dreier seg ikke om når livet starter. Her spørres det om helt andre ting, da valget allerede var tatt. Her er ikke bare kritiske spørsmål. Her er skrullefakter hvor det brukes ord som "bestemor"," barnets far" " barnets mor" osv.

Dessuten kommer det en hel rekke hinsides løsningsforslag som viser at Drabløs ikke helt har bakkekontakt. For eller i mot abort bør diskuteres i egen tråd. Ikke en tråd hvor valget er tatt.

Men da har du den meningen og det skal du få lov til å ha. Det forhindrer ikke at jeg synes du virker en smule virkelighetsfjern :ph34r:

Myndighetsalderen er dessuten 18 år i Norge, så jeg vet hvorfor du tror at jeg kan bestemme dette.

Ja, det var dumt å droppe kondomen, men man kan ikke skru tiden tilbake. Da får man forsøke å forholde seg til realitetene her og nå og løse den som best en kan. Meningsløst å diskutere hva som burde ha vært gjort, når det allerede er gjort.

Hilsen "bestemor"

Å ha slike meninger er verken gammeldags, eller virkelighetsfjernt. Før trodde vi at barnet var en celleklump, nå vet vi at livet starter ved unnfangelsen. Det er ikke jeg som har skrudd tiden tilbake, men det er de som ikke forstår at det er et menneskeliv som går tapt, som har blitt opphentet av teknologien. 

Grunnen til at jeg bruker navn som barnets mor, barnets far og bestemor er for å få folk til å forstå hvorledes folk som har forstått at et foster er et menneske tenker. Dette blir helt naturlig når en vet at vi snakker om et menneske fra unnfangelses øyeblikket.

AnonymBruker

Å ha slike meninger er verken gammeldags, eller virkelighetsfjernt. Før trodde vi at barnet var en celleklump, nå vet vi at livet starter ved unnfangelsen. Det er ikke jeg som har skrudd tiden tilbake, men det er de som ikke forstår at det er et menneskeliv som går tapt, som har blitt opphentet av teknologien. 

Grunnen til at jeg bruker navn som barnets mor, barnets far og bestemor er for å få folk til å forstå hvorledes folk som har forstått at et foster er et menneske tenker. Dette blir helt naturlig når en vet at vi snakker om et menneske fra unnfangelses øyeblikket.

Det er flere grunner til at du viser å være virkelighetsfjern.

Den største grunnen er at du enda ikke har forstått at du IKKE diskuterer med den gravide nå og at det er den gravide alene som er den rette til å ta og har tatt denne avgjørelsen.

Hvor meningsløst er det ikke å diskutere dette meg, når jeg så tydelig forteller deg at den gravide er soleklar i sin avgjørelse?

Alt det andre av "løsninger" du kom trekkende med viser at du er virkelighetsfjern. Unnskyld at jeg sier det, men jeg satt på jobb og lo høyt da "løsningene" dine kom.

Det er flere grunner til at du viser å være virkelighetsfjern.

Den største grunnen er at du enda ikke har forstått at du IKKE diskuterer med den gravide nå og at det er den gravide alene som er den rette til å ta og har tatt denne avgjørelsen.

Hvor meningsløst er det ikke å diskutere dette meg, når jeg så tydelig forteller deg at den gravide er soleklar i sin avgjørelse?

Alt det andre av "løsninger" du kom trekkende med viser at du er virkelighetsfjern. Unnskyld at jeg sier det, men jeg satt på jobb og lo høyt da "løsningene" dine kom.

Flott at du tyr til latterliggjøring.

Annonse

AnonymBruker

Flott at du tyr til latterliggjøring.

Vel, jeg svarer på tiltale. Du forsøker deg på skremselspropaganda og det er latterlig.

Nå traff du tilfeldigvis på ei som ikke lar seg skremme så lett, men du kunne lett ha møtt på noen som var langt mer sårbar og da bruke ordet "bestemor" til en mer sårbar person, kan fort plage vedkommende.

Jeg synes du er komisk og jeg kan heldigvis le av deg. Det er ikke sikkert en har kunnet. Derfor burde du ikke diskutere dette i en slik tråd. Du burde ha laget deg en egen tråd.

Dine meninger er ikke bare gammeldagse og virkelighetsfjerne, de er også direkte feilaktige. Korrekt betegnelse på en 4-5 uker gammel celleklump er "embryo" fram til ca 8.-9. svangerskapsuke.

Din evinnelige retorikk om bestemor, barn, barnets far osv. er både ordentlig ufin i denne sammenhengen, i tillegg til ganske provoserende. Påstanden om at "et foster er menneske tenker" framstår som noe uklar, men dersom du anser fosteret for å være et tenkende vesen, er dette en overdrivelse. Det å måle hjerneaktivitet fra svangerskapets 6.-7. uke, er ikke ensbetydende med at embryoet er et tenkende vesen.

Du kan lese deg opp litt her: http://www.ehd.org/index.php

For øvrig synes jeg du kan holde deg for god til å bedrive misjoneringa di i en tråd som dette. Du må gjerne starte en egen tråd om abort og fosterutvikling, men du trenger ikke bli ufin i en tråd med en gitt situasjon som dette.

AnonymBruker

Dine meninger er ikke bare gammeldagse og virkelighetsfjerne, de er også direkte feilaktige. Korrekt betegnelse på en 4-5 uker gammel celleklump er "embryo" fram til ca 8.-9. svangerskapsuke.

Din evinnelige retorikk om bestemor, barn, barnets far osv. er både ordentlig ufin i denne sammenhengen, i tillegg til ganske provoserende. Påstanden om at "et foster er menneske tenker" framstår som noe uklar, men dersom du anser fosteret for å være et tenkende vesen, er dette en overdrivelse. Det å måle hjerneaktivitet fra svangerskapets 6.-7. uke, er ikke ensbetydende med at embryoet er et tenkende vesen.

Du kan lese deg opp litt her: http://www.ehd.org/index.php

For øvrig synes jeg du kan holde deg for god til å bedrive misjoneringa di i en tråd som dette. Du må gjerne starte en egen tråd om abort og fosterutvikling, men du trenger ikke bli ufin i en tråd med en gitt situasjon som dette.

Takk ! :-)

trollemor;o)

Jeg skjønner ikke hva vi skal gjøre nå. Jeg har rett og slett ikke økonomi til å betale 6000 kr. for dette. Hun kan ikke reise ned til Danmark igjen nå heller fordi hun har satt seg opp på masse vakter frem til studiestart. Hun jobber selv på et sykehus nå i ferien. Dette er også grunnen til at hun vil forta aborten kirurgisk, fordi hun er redd for at hun vil bli så dårlig av å forta den medisinsk at det vil ødelegge for vaktene hun har satt seg opp på.

Er hun ikke 22 år? Det er da for svarte ikke ditt ansvar...!! 

Endret av trollemor;o)
AnonymBruker

Bare et lite sidespor i denne diskusjonen som jeg ikke vil gå inn i da jeg er imot abort. Pga at jeg mener det er et liv og ikke et frø. Dette er jo også udiskutabelt når vi er på 12 ukers grensen ihvertfall (at det ikke er bare et frø men et lite menneske).

Dorthe - det er faktisk slik at abortloven gjør at jenter/kvinner føler seg presset til abort dersom barnefaren ikke vil ha barnet. Dette vet jeg av erfaring, i vennekretsen, kollegaer på jobb etc. Holdningen er at dersom dama ikke tar abort så har hun da ikke rett til økonomisk støtte fra faren. Dette er en skremmende vanlig holdning som er en konsekvens av abortloven.

Anonymous poster hash: 4f8db...2cf

AnonymBruker

Bare et lite sidespor i denne diskusjonen som jeg ikke vil gå inn i da jeg er imot abort. Pga at jeg mener det er et liv og ikke et frø. Dette er jo også udiskutabelt når vi er på 12 ukers grensen ihvertfall (at det ikke er bare et frø men et lite menneske).

Dorthe - det er faktisk slik at abortloven gjør at jenter/kvinner føler seg presset til abort dersom barnefaren ikke vil ha barnet. Dette vet jeg av erfaring, i vennekretsen, kollegaer på jobb etc. Holdningen er at dersom dama ikke tar abort så har hun da ikke rett til økonomisk støtte fra faren. Dette er en skremmende vanlig holdning som er en konsekvens av abortloven.

Anonymous poster hash: 4f8db...2cf

Kan du ikke bare forholde deg til det tråden handler om ? Her blir ingen presset, så du kan heller ta den diskusjonen i en annen tråd.

AnonymBruker

Er hun ikke 22 år? Det er da for svarte ikke ditt ansvar...!! 

La meg legge til at hun godt vet dette ikke er mitt ansvar, så hun gjør alt hun kan for å rydde opp i dette på egenhånd. Grunnen til at hun fortalte meg dette, var at hun lurte på hvordan det fungerte når hun ikke har fastlege i Norge.

Ellers har hun IKKE spurt meg om penger. Jeg er bare slik laget at jeg ikke greier la være å tenke at det kan ende med at jeg må hjelpe til økonomisk. Det er den raskeste og greieste løsningen. Men jeg gjør ikke dette før alternativene er undersøkt. De prøver hun å finne selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...