Gå til innhold

Når en abort koster for mye

Anbefalte innlegg

Er hun ikke 22 år? Det er da for svarte ikke ditt ansvar...!! 

Kutter man automatisk ut absolutt alt ansvar for sine barn i det øyeblikket de når myndighetsalder altså? Slutter man da fullstendig å hjelpe dem? Samme hva? Hm. Du lever i en annen verden enn meg i alle fall.

Fortsetter under...

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

43

• mariaflyfly

13

• Babette

8

• Kayia

8

Kutter man automatisk ut absolutt alt ansvar for sine barn i det øyeblikket de når myndighetsalder altså? Slutter man da fullstendig å hjelpe dem? Samme hva? Hm. Du lever i en annen verden enn meg i alle fall.

Den dagen de fyller 18 (og resten av livet) slutter vi å være foreldre :P

Nei, det gjør man da virkelig ikke. Jeg er da fremdeles en foreldre selv om jeg har to over 18 og en som fyller om et halvt år. Jeg synes da ikke fødselsdagen er noe stort veiskille selv om man får mindre og mindre ansvar etterhvert som tenåringer blir eldre og det fortsetter jo. Jeg bestemmer ikke over mine eldste, men jeg gir da fremdeles råd, veiledning og hjelp. Og økonomisk ansvarlig er vi jo for dem fram til de fyller 24.

AnonymBruker

Nei, det gjør man da virkelig ikke. Jeg er da fremdeles en foreldre selv om jeg har to over 18 og en som fyller om et halvt år. Jeg synes da ikke fødselsdagen er noe stort veiskille selv om man får mindre og mindre ansvar etterhvert som tenåringer blir eldre og det fortsetter jo. Jeg bestemmer ikke over mine eldste, men jeg gir da fremdeles råd, veiledning og hjelp. Og økonomisk ansvarlig er vi jo for dem fram til de fyller 24.

hww brukte ironi her Dorthe :-)

Anonymous poster hash: 72127...62a

Jeg synes noe av det viktigste som er blitt sagt her er at dere bør sørge for at aborten blir utført så tidlig som mulig. Dette av hensyn til din datter og hennes helse. (Mtp mulige komplikasjoner etterpå f.eks) Jeg ville brukt de 6000 kronene for å sikre min datter en så trygg abort som mulig. Kanskje er det fint for henne å ha mor i nærheten også når det skjer?

At hun ikke vil velge en medisinsk abort pga jobb/vakter synes jeg er et dårlig argument. Venter hun til slutten av januar med aborten kan hun risikere å være mye kvalm pga morgenkvalme, det er vel heller ikke bra for jobben?

Jeg synes det er bra du stiller opp for din datter, men hun bør tenke på egen helse, og få utført aborten så raskt som mulig.

Annonse

Lei situasjon dattera di er kommet opp i. Forstår godt at hun ønsker at færrest mulig skal blandes inn i dette, og at hun har gode grunner for å la være og si noe til faren sin.

Når hun er helt bestemt på at aborten skal gjennomføres, er det vel best å gjøre dette så tidlig som mulig, vil jeg tro. Synes ikke at hensynet til jobbevaktene hennes skal overstyre når hun skal få tatt aborten. Håper det ordner seg med finansiering, at hun kan få låne penger til dette enten av deg eller av evt dine foreldre. Hun vil jo kunne betale dette tilbake seinere.

Jeg synes også det er unødvendig å komme med altfor kritiske kommentarer i en tråd som handler om et konkret tilfelle, så i denne tråden hadde jeg helst sett at det var unngått. Samtidig er det blitt slik at det nesten er "umulig" å stå for det synet på når liv starter og verdien av dette, slik som en gjør i denne tråden. Jeg mener det må være lov å ha dette synet på når livet starter, selv om jeg ikke selv har noen klare synspunkter i den retningen.

Veldig enig i dette!

AnonymBruker

Jeg synes noe av det viktigste som er blitt sagt her er at dere bør sørge for at aborten blir utført så tidlig som mulig. Dette av hensyn til din datter og hennes helse. (Mtp mulige komplikasjoner etterpå f.eks) Jeg ville brukt de 6000 kronene for å sikre min datter en så trygg abort som mulig. Kanskje er det fint for henne å ha mor i nærheten også når det skjer?

At hun ikke vil velge en medisinsk abort pga jobb/vakter synes jeg er et dårlig argument. Venter hun til slutten av januar med aborten kan hun risikere å være mye kvalm pga morgenkvalme, det er vel heller ikke bra for jobben?

Jeg synes det er bra du stiller opp for din datter, men hun bør tenke på egen helse, og få utført aborten så raskt som mulig.

Hun har ordnet seg time på sykehuset til onsdag. Hun vil ordne opp selv og blir irritert når jeg spør nå. Hun sier bare at hun vil oppdatere meg når det er noe nytt.

Hun har ordnet seg time på sykehuset til onsdag. Hun vil ordne opp selv og blir irritert når jeg spør nå. Hun sier bare at hun vil oppdatere meg når det er noe nytt.

Bra at hun har ordnet seg time. Også jeg tror på kjapp handtering. Lykke til :)

Annonse

Fornuftig avgjørelse å få det overstått så fort som mulig!

Ja, det er vel lurt. Så slutter de å tenke på deg som forelder. Vil ikke ha noe med deg å gjøre. Vil ikke invitere deg i bryllupet sitt. Vil ikke bry seg når du blir gammel.

AnonymBruker

Vel, for meg er det et lite menneskebarn. Om det ikke er et menneske, hva er det da? Det har fått utdelt alt sitt unike DNA, og om en ikke stopper livet så fødes barnet. Fordi du kaller det lille barnebarnet ditt for "et frø", så blir det ikke mindre mennekelig av den grunn.. å kalle det for noe annet rettferdiggjør ikke å ta det ut. Jeg vil aldri bruke ordet mord, men ingen må være i tvil om at det er å ta et liv. En må ta livet av det om det ikke skal komme ut av seg selv når tiden er der. Abort er å stoppe et liv, du må gjerne kalle det abort, men det er uansett å ta et liv, det er sannheten. 

Temmelig dumt å være sammen om det bare er sex som holder dem sammen da.. Kansje de skulle ta ansvar for sexen nå da  :P !

Jeg har forlengst akseptert at det er trist at de må ta ut barnet sitt, selv om de ikke ser det slik. 

Ja, det er ikke baaare en kjedelig situasjon. Det er også livets undergang for et bittelite menneske, i utviklingsfasen. 

Enig.

Hei Bestemor.

Slik at barnet (barnebarnet) slipper å miste livet - og at hun slipper å få skader av aborten, som sterilitet (pga. arrdannelse), post-abortstress syndrom, fare for fortidligfødsel ved neste graviditet og fare for brystkreft for å nevne noen. Og slik at du skal slippe å vite at du anbefalte datteren din å ta livet av barnebarnet ditt, foreslår jeg at du/dere beholder barnet. Si ifra til faren du, han har all rett til å vite. Reis ned og hjelp henne i slutten av svangerskapet. Du kan også tilby henne/dem å ta vare på barnet til datteren din er ferdig med studiene sine - dette er uselvisk kjærlighet som du aldri vil angre på. <3

Anonymous poster hash: 55f59...357

Om barnets biologiske far er en ikke vil/tør ha noe å gjøre med, må hun holde munn. Har hun ikke 6000 kr, har hun heller ikke penger til å hjelpe datteren på noe vis. Måten TS svarte deg på, var veldig drøyt og sier mye om innstillingen ellers til TS.

Anonymous poster hash: c95f4...00b

trollemor;o)

He he, jeg hadde forventet med svar av den typen også ja :D

Hennes avgjørelse er helt og holdent hennes egen avgjørelse. Jeg kjenner datteren min og visste hva hun ville velge før jeg spurte henne. Likevel, for at hun skulle være trygg på at jeg ikke ville påvirke i noen retning, spurte jeg henne : - Har du tenkt å beholde barnet? Svaret kom kjapt: - ER DU GAL ?

Så du kan føle deg helt trygg på at jeg ikke har anbefalt noe i noen retning. Hun kom selv inn på at at det kunne være en mulighet for at hun kunne få vansker med å få barn senere i livet, da hun alltid har hatt svært uregelmessig menstruasjon. Noen ganger kan det gå måneder i mellom.

Hun sier at hun likevel aldri vil angre, da det ikke er sikkert at hun noen gang vil ønske seg barn og hvis hun vil det. var det nok av foreldreløse barn i verden. Det er hennes holdning til dette.

Dessuten har jeg jobb og barn i Norge og jeg kan ikke reise til Danmark for å ta meg av et barn. Lite gjennomtenkt svar du kom med.

Nevner bare i forbifarten at "alle de barna i verden" som hun snakker om.... de finnes kanskje, men de er ikke frigitt for adopsjon...... en adopsjonsprosess i dag er endeløs lang...

trollemor;o)

Ja, jeg kommer ikke til å bry meg en døyt den dagen barna fyller 18.... haha, nei jeg var kanskje litt korttenkt i svaret mitt.... 

Nå antyder du indirekte at de som ikke angrer på en abort, mangler empati og / eller virkelighetsforståelse. Det er vel ikke noe bedre enn å anta at det er enklere å legge sånt bak seg, dersom man er psykisk sterk?

Det er ikke foreldrene som bestemmer slike ting når det gravide "barnet" er i 20-årene. Trådstarters forhistorie og ungdomstid er irrelevant.

Godt svart!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...