Gå til innhold

Når en abort koster for mye

Anbefalte innlegg

Sånn, da er det verste over og hun er hentet. Det er ikke vanlig med så store smerter visstnok. Kun noen få opplever det, men her var det en årsak til smertene. Skal ikke gå i detaljer på hva årsaken var, da det vil gi en litt ekkel beskrivelse. Hun er nå i hvertfall over smertene, er ganske sliten men lettet og i bra humør. Er glad jeg var sammen med henne i dag. Anonymous poster hash: 72127...62a

Godt å høre :)

Fortsetter under...

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

43

• mariaflyfly

13

• Babette

8

• Kayia

8

Da må denne unge jenta du refererer til ha lagt ut ekstraordinært mange detaljer om du skulle gjenkjent henne og familien eksplisitt, det er nesten som jeg tror du innbilte deg at det var nettopp henne..

Når det gjelder TS er det fint lite som kan googles for meir informasjon, noe 'laban' redegjør for i et tidligere innlegg.

Om du tror du har identifisert TS eller dattera, har du for lite å finne på  :huh:

Det sagt er jeg enig i at man skal utvise nettvett, men man skal heller ikke male fanden på veggen.

Men hvis ingen skjønner hvem TS er eller tenker i de baner - hvordan kan det da ha seg at hun får så varm og personlig oppbacking her inne, med klemmer og at folk tenker på dem og føler med dem? Det er selvsagt flott det, men går man rundt og tenker på noe man har lest i forbifarten på nettet sånn uten videre?

Men hvis ingen skjønner hvem TS er eller tenker i de baner - hvordan kan det da ha seg at hun får så varm og personlig oppbacking her inne, med klemmer og at folk tenker på dem og føler med dem? Det er selvsagt flott det, men går man rundt og tenker på noe man har lest i forbifarten på nettet sånn uten videre?

Er forskjell på å kjenne igjen noen her inne og kjenne igjen noen i RL, da. :)

Annonse

Det går fint an å ha ukjente "nettvenner"

Anonymous poster hash: d5684...350

Det går fint an å ha ukjente "nettvenner"

Jeg uttrykker meg visst litt vanskelig. Det jeg mener er: Hvis dette spørsmålet ble stilt helt uten tilleggsinformasjon og f. eks. fra anonym mann: Ville han da fått samme type svar og lykkeønskninger?

Jeg uttrykker meg visst litt vanskelig. Det jeg mener er: Hvis dette spørsmålet ble stilt helt uten tilleggsinformasjon og f. eks. fra anonym mann: Ville han da fått samme type svar og lykkeønskninger?

Svarene TS har fått viser tydelig at TS ikke er en anonym mann, men en person som mange DOL'ere regner som sin "nettvenn".

Svarene TS har fått viser tydelig at TS ikke er en anonym mann, men en person som mange DOL'ere regner som sin "nettvenn".

Akkurat det jeg mente også. Og det er ikke så rart at det er slik. Men da skal man ikke komme og påstå at ingen har sjans til å skjønne hvem hun er eller at ingen tenker i de baner.  

Sannsynligvis ikke. Mange her svarer annerledes når de vet hvem som skriver innlegget. F.eks. to omtrent like innlegg der det ene omhandler stebarn og de andre egne barn av noen du kjenner her inne, får to helt ulike svar. Stemor får personlig kritikk og oppgulp, den andre får konstruktive råd.

Babette : Jeg er ikke redd for at de faste dolerne skal kjenne meg igjen. De kjenner meg igjen og jeg er ganske sikker på at de skjønner at jeg skjønner at de kjenner meg igjen. Jeg kan ikke snakke med noe andre ang. denne saken. Ingen i familien vet noenting.. Kun lillesøsteren fordi jeg måtte berolige henne i går. Ellers vet ingen i familien det. Lillesøsteren sier ikke noe. Ellers vet kjæresten til datteren det (Han bor ikke i Norge) og et par av hennes næremeste venner vet det. Ikke en gang de som var med på fjellet i helga og så at hun var dårlig vet noen ting.

Anonymous poster hash: 72127...62a

Annonse

Babette : Jeg er ikke redd for at de faste dolerne skal kjenne meg igjen. De kjenner meg igjen og jeg er ganske sikker på at de skjønner at jeg skjønner at de kjenner meg igjen. Jeg kan ikke snakke med noe andre ang. denne saken. Ingen i familien vet noenting.. Kun lillesøsteren fordi jeg måtte berolige henne i går. Ellers vet ingen i familien det. Lillesøsteren sier ikke noe. Ellers vet kjæresten til datteren det (Han bor ikke i Norge) og et par av hennes næremeste venner vet det. Ikke en gang de som var med på fjellet i helga og så at hun var dårlig vet noen ting.

Først nå skjønte jeg hvem du er. Tror jeg. :)

Sannsynligvis ikke, men jeg gjetter at svarene oppleves som mer fruktbare for de som er gjenkjennbare her inne, fordi svarene da gis på bakgrunn av en mer helhetlig innsikt i nickets totalsituasjon.

Dette er forresten årsaken til at jeg sjelden svarer anonyme når jeg får følelsen av at dilemmaet har en betydningsfull kontekst. Det som er riktig for én er jo ikke nødvendigvis riktig for andre sant, så råd må jo nødvendigvis variere ut fra den enkeltes situasjon.

Nei, man aner nok ja.

Jeg forstår. Og jeg skjønner også at du velger å lette såpass på sløret at de du "kjenner" skjønner hvem du er, ellers ville du ikke ha fått samme respons eller kontakt. Men jeg skjønte ikke hvem du var før klemmene kom.

Sannsynligvis ikke, men jeg gjetter at svarene oppleves som mer fruktbare for de som er gjenkjennbare her inne, fordi svarene da gis på bakgrunn av en mer helhetlig innsikt i nickets totalsituasjon.

Dette er forresten årsaken til at jeg sjelden svarer anonyme når jeg får følelsen av at dilemmaet har en betydningsfull kontekst. Det som er riktig for én er jo ikke nødvendigvis riktig for andre sant, så råd må jo nødvendigvis variere ut fra den enkeltes situasjon.

Ja enig i det. Men det kan være et dilemma: Gode og gjennomtenkte svar/mye oppmerksomhet - eller total anonymitet. Nå må jeg også skyte inn at altfor mange ser ut til å glemme at det er mange som bare leser og aldri skriver her. Så hvem som "er" her vet vi lite om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...