Gå til innhold

Hjelp meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg greier ingenting.  Jeg har lagt meg i senga for lenge siden og har ligget der mesteparten av dagen.  Jeg vil helst ligge i fosterstilling da er jeg minst redd.  Jeg greier ikke denne evige angsten.  Livet er kjedelig og jeg tror ikke det kommer til å forandre seg.  Uansett hva jeg gjør så er livet kjedelig og blir bare verre og verre.

Anonymous poster hash: 04e75...9da
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396392-hjelp-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nå har jeg ligget i senga i snart et døgn og orker ingenting.  Jeg har ikke lyst å stå opp og finne på noe.  Jeg kjeder vettet av meg, men setter ikke i gang med å se film, lese bok, strikke, ringe noen eller noe som hlest annet.

Jeg kommer til å sitte/ligge alene hele helgen uten å gå ut.  Jeg har uansett ikke penger til å gjøre noe, men jeg tror kanskje jeg skal komme meg på jobb på mandag.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396392-hjelp-meg/#findComment-3519229
Del på andre sider

Nå har jeg ligget i senga i snart et døgn og orker ingenting.  Jeg har ikke lyst å stå opp og finne på noe.  Jeg kjeder vettet av meg, men setter ikke i gang med å se film, lese bok, strikke, ringe noen eller noe som hlest annet. Jeg kommer til å sitte/ligge alene hele helgen uten å gå ut.  Jeg har uansett ikke penger til å gjøre noe, men jeg tror kanskje jeg skal komme meg på jobb på mandag. Anonymous poster hash: 04e75...9da

Høres ut som du trenger å ta deg sammen... :) Du må ta deg selv i nakken, tror jeg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396392-hjelp-meg/#findComment-3519237
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er vanskelig å vite når depresjon er alvorlig, moderat eller lett. Jeg har prøvd alle delene.<br /><br />Jeg liker bedre å bli bedt om og ta meg sammen, enn å bli beordret til å gå en tur for frisk luft. Turgåing er noe av det verste jeg hører og jeg hører mye om den. Det i sin tur blir til at jeg sier aldri til noen om jeg går en tur eller ikke, men uansett så gnåles det rundt meg.<br /><br />Nå har jeg tatt en forfriskende dusj og skal lage meg kaffe. Jeg tør ikke ringe venner for da får jeg høre at jeg må gå en tur. Turgåing er den nye religionen. For en periode tilbake ville jeg fått rådet å gå i kirken og be til gud.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396392-hjelp-meg/#findComment-3519250
Del på andre sider

Det er vanskelig å vite når depresjon er alvorlig, moderat eller lett. Jeg har prøvd alle delene.<br /><br />Jeg liker bedre å bli bedt om og ta meg sammen, enn å bli beordret til å gå en tur for frisk luft. Turgåing er noe av det verste jeg hører og jeg hører mye om den. Det i sin tur blir til at jeg sier aldri til noen om jeg går en tur eller ikke, men uansett så gnåles det rundt meg.<br /><br />Nå har jeg tatt en forfriskende dusj og skal lage meg kaffe. Jeg tør ikke ringe venner for da får jeg høre at jeg må gå en tur. Turgåing er den nye religionen. For en periode tilbake ville jeg fått rådet å gå i kirken og be til gud.Anonymous poster hash: 04e75...9da

Har du forsøkt det da? Jeg mener ikke å provosere nå - men har du virkelig prøvd? ( gitt at du er i form til det altså) fysisk aktivitet kombinert med vakker natur, synes i alle fall jeg virker som en slags "lykkepille."

Hva med å lese en god bok? Har du noe bibliotek i nærheten? Der er det ferske blader, aviser, passe med folk, ansatte, som kan litteratur og ikke minst en veldig avslappet atmosfære.

Det er sikkert lurt med jobb mandag.

God bedring:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396392-hjelp-meg/#findComment-3519261
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du forsøkt det da? Jeg mener ikke å provosere nå - men har du virkelig prøvd? ( gitt at du er i form til det altså) fysisk aktivitet kombinert med vakker natur, synes i alle fall jeg virker som en slags "lykkepille."

Hva med å lese en god bok? Har du noe bibliotek i nærheten? Der er det ferske blader, aviser, passe med folk, ansatte, som kan litteratur og ikke minst en veldig avslappet atmosfære.

Det er sikkert lurt med jobb mandag.

God bedring:)

Ja har gått mange turer tilsammen i mitt liv.  Jeg synes det er best å tusle rundt i en storby for å få energi, men det er ikke "godkjent".  Jeg har ikke gått på ski i 10 - 12 år og har ikke tenkt å begynne med det igjen.  Jeg er glad i natur, og også i kirken selvom jeg ikke er religiøs.

Jeg har flere bøker liggende, og jeg har et hjemmekontor.  Jeg orker ikke å gå utenfor døra engang og det er ikke bare å ta seg sammen og gå.  Jeg har hodepine, er svimmel og kjeder meg.  Tenkte meg å ringe en venninne, men orker ikke høre maset om å gå tur.

Jeg har tenkt å ta meg sammen på mandag og gå på jobb, men tanken skremmer meg.  Jeg er livredd for å miste jobben og jeg skal til viktige møter på mandag pga. fortsettelsen.  Hvis jeg mister denne jobben er jeg ute av arbeidsmarkedet.  Hvem vil ansette en halvgammel dame i dette moderne samfunnet med sin ungdomsdyrkelse?  Jeg har lyst å dra et eller annet sted som jeg vet ikke hvor er, noen ganger er det hjemstedet mitt, andre ganger stedet jeg bodde på sist.  Jeg gjorde feil da jeg flyttet i 2012 da jeg aldri føler meg hjemme eller høre til her.  Jeg kunne like gjerne bodd på hotell.  Feilen var ikke å flytte, men å flytte hit.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396392-hjelp-meg/#findComment-3519270
Del på andre sider

Ja har gått mange turer tilsammen i mitt liv. Jeg synes det er best å tusle rundt i en storby for å få energi, men det er ikke "godkjent". Jeg har ikke gått på ski i 10 - 12 år og har ikke tenkt å begynne med det igjen. Jeg er glad i natur, og også i kirken selvom jeg ikke er religiøs. Jeg har flere bøker liggende, og jeg har et hjemmekontor. Jeg orker ikke å gå utenfor døra engang og det er ikke bare å ta seg sammen og gå. Jeg har hodepine, er svimmel og kjeder meg. Tenkte meg å ringe en venninne, men orker ikke høre maset om å gå tur. Jeg har tenkt å ta meg sammen på mandag og gå på jobb, men tanken skremmer meg. Jeg er livredd for å miste jobben og jeg skal til viktige møter på mandag pga. fortsettelsen. Hvis jeg mister denne jobben er jeg ute av arbeidsmarkedet. Hvem vil ansette en halvgammel dame i dette moderne samfunnet med sin ungdomsdyrkelse? Jeg har lyst å dra et eller annet sted som jeg vet ikke hvor er, noen ganger er det hjemstedet mitt, andre ganger stedet jeg bodde på sist. Jeg gjorde feil da jeg flyttet i 2012 da jeg aldri føler meg hjemme eller høre til her. Jeg kunne like gjerne bodd på hotell. Feilen var ikke å flytte, men å flytte hit. Anonymous poster hash: 04e75...9da

Ok, jeg skjønner at du har det vanskelig. Det er slitsomt å gå og bekymre seg også. Flytting er tøft, og ekstratøft når du ikke trives. Kan du se for deg å flytte på nytt?

Du kan jo spørre om cafe, kino eller noe, hvis du ringer en venninne. Si at tur er uaktuelt.

Storbytusling er sikkert fint det også.

Men du- det er ikke pga bekymringen for jobben du blir "nede?" Blir noe avgjort til uka, slik at du får mer ro på det området?

Endret av cilie
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396392-hjelp-meg/#findComment-3519276
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ok, jeg skjønner at du har det vanskelig. Det er slitsomt å gå og bekymre seg også. Flytting er tøft, og ekstratøft når du ikke trives. Kan du se for deg å flytte på nytt?

Du kan jo spørre om cafe, kino eller noe, hvis du ringer en venninne. Si at tur er uaktuelt.

Storbytusling er sikkert fint det også.

Men du- det er ikke pga bekymringen for jobben du blir "nede?" Blir noe avgjort til uka, slik at du får mer ro på det området?

Jo det er pga bekymringer for jobb og økonomi som jeg er så langt nede.  Jeg vet ikke hva blir avgjort til uka og ikke for hva lang tid.  Jeg ser for meg at jeg flytter på nytt, men kan ikke bestemme det nå pga alt det andre uavgjorte.  Dette er vanskelig og jeg synes det er helt meningsløst når jeg er alene.  Jeg sliter med å finne mening i det jeg gjør og foretar meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396392-hjelp-meg/#findComment-3519279
Del på andre sider

Jo det er pga bekymringer for jobb og økonomi som jeg er så langt nede.  Jeg vet ikke hva blir avgjort til uka og ikke for hva lang tid.  Jeg ser for meg at jeg flytter på nytt, men kan ikke bestemme det nå pga alt det andre uavgjorte.  Dette er vanskelig og jeg synes det er helt meningsløst når jeg er alene.  Jeg sliter med å finne mening i det jeg gjør og foretar meg. Anonymous poster hash: 04e75...9da

Ja, det høres vanskelig ut. Sliter med å finne mening i tilværelsen selv, men har likevel håp om et bra 2014. Jeg vet at ingen gjør det for meg, så på en eller annen måte må jeg mobilisere noen krefter.

Håpet du får noen svar til uka.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396392-hjelp-meg/#findComment-3519282
Del på andre sider

Det viktigste med fysisk trening, er at man er i bevegelse, ikke hvor (geografisk) du beveger deg... Gå gjerne i trapper i steden for å ta heis feks. Men det er mye bedre at du rusler rundt i byen, enn bare å ligger hjemme i din egen seng.

Min erfaring er at det oftest er slik at når man først kommer i gang med noe, så går det lettere å være i bevegelse/aktivitet. Det er den første terskelen som er vanskeligst.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396392-hjelp-meg/#findComment-3519556
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kom meg på jobb i dag og fikk de oppgavene jeg ønsket meg. Det er bra, men fremdeles vet jeg ikke om dette blir fast eller ikke. Nå vet jeg at får nok å gjøre frem til sommeren.<br /><br />Jeg går ofte trapper istedenfor heis og jeg går en del, men jeg hater mas om turgåing. Jeg vil helst ha mål med å gå fra et sted til et annet. Jeg skal på jobb i morgen, men neste uke kan jeg jobbe hjemme. Det passer meg bra å kunne velge når jeg jobber hjemme.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396392-hjelp-meg/#findComment-3519796
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...