Gå til innhold

Varsle om trygde svindel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En vi kjenner er 100 prosent ufør. Det vi har sett i 3 år er att han jobber døgnet rundt på ett sted han eier. Han kommer dit stort sett hver dag kl 08.00 og jobber rundt til alt mellom 16 og 20. Om sommeren enda mer. Vi kan ikke fatte att han får uføre trygd. Kan man melde fra om slikt og hvor?

Anonymous poster hash: 9e11a...94b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396398-varsle-om-trygde-svindel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

En vi kjenner er 100 prosent ufør. Det vi har sett i 3 år er att han jobber døgnet rundt på ett sted han eier. Han kommer dit stort sett hver dag kl 08.00 og jobber rundt til alt mellom 16 og 20. Om sommeren enda mer. Vi kan ikke fatte att han får uføre trygd. Kan man melde fra om slikt og hvor?

Du kan vel ringe NAV og høre Hvordan du skal gå frem. Jeg har noen ganger ringt og drøftet en sak anonymt for å få vite hva som er riktig i det tilfellet. Vet ikke hva som kom ut av det men da viste jeg iallefall Hva som vart reglene. (Litt komplisert sak). Jeg ville rett og slett ringt og spurt.

Ang han dere kjenner, kan han feks ha avtale om å jobbe/prøve ut i en tidsbegrenset periode? Hvordan vet dere at han ikke feks får redusert inntekten sin i takt med jobbingen eller lignende?

Men ellers er jeg enig, det er veldig provoserende når folk utnytter systemet og kommer unna med det.

Du kan varsle NAV,skriftlig eller muntlig. Saken blir sendt til "misbruksenheten", den blir heldigvis ikke behandla av "Kari i NAV Lillebygd".

AnonymBruker

Imponerende at dere har tid til å følge med vedkommende døgnet rundt...

Anonymous poster hash: 586a1...66f

Annonse

AnonymBruker

Kan han være ufør på grunn av psykisk sykdom? En jeg kjenner klarer rett og slett ikke å fungere i arbeidslivet, men han hadde fint klart å tusle rundt på sin egen eiendom og holde på med ting. 

Anonymous poster hash: deb3a...f86

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...