Gå til innhold

Anbefalte innlegg

KIWI er på krigsstien igjen...! Jeg var innom en av deres butikker i går, og la merke til plakaten med ovenstående tekst. Jeg syntes det var morsomt og modig gjort, ærlig, og ikke så lite nytenkende. Rett bak meg kom et ungt par, og jenta kommenterte st dette var en "dum reklame": Jeg tenker at hun ikke tok poenget. Poengene. For det er flere sider ved dette, så mange at jeg var i tvil om hvor innlegget burde plasseres.

- Vi kjøper og kaster altfor mye mat.

- Vi kjøper og spiser altfor mye mat og godteri.

- Vi lar oss lure av "gode tilbud" til å kjøpe ting vi i utgangspunktet ikke hadde tenkt å kjøpe, ikke trenger, og egentlig ikke vil ha.

REMA har tenkt å følge etter.

Er dette gode nyheter for mennesker som sliter med vekta og/eller økonomien, og for miljøet? Hvilke negative bivirkninger, om noen, kan dette gi?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396408-kj%C3%B8p-%C3%A9n-betal-for-%C3%A9n/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Selv syns jeg lite om tiøbud og særlig den de rye for to.

Jeg ser ikke slikt når jeg er ute, jeg går etter mine lister, og har nok med å tenke på dem, tilbud får jeg ikke med meg.

Dette blir til irritasjon for min mann, som ikke forstår at jeg kjøper to fiskepakker når jeg kan få tre for samme prisen. Han får med seg sånt og liker derfor å handle selv.

Jeg må vite sånne ting før jeg kommer i butikken, jeg ser på en måte ikke noen tiøbudsskilt jeg... Tror fordi jeg har sånn detaljsyn, og jeg får aldri oversikten i bilder/ hverdagen, jeg ser og fokuserer på detaljer og flytter blikket fra detalj til detalj.

Jeg skjønte det på et kurs da alle kursdeltagerne leger og min mann og psykologer osv, alle så bokstaven A, og sa høyt A da foreleser spurte dem, jeg sa H jeg, men saken var at A var laget av mange små H er, men det så ikke jeg, men jeg så det når de andre sa A, for jeg ble jo forundret.

Derfor liker jeg ikke tre for to - tilbud, sånt blir det unødvendig ergrelse av, særlig min mann som seg i hodet ( det betyr oppgitt)

Hei!

Jeg ser ikke slikt når jeg er ute, jeg går etter mine lister, og har nok med å tenke på dem, tilbud får jeg ikke med meg.

Dette blir til irritasjon for min mann, som ikke forstår at jeg kjøper to fiskepakker når jeg kan få tre for samme prisen. Han får med seg sånt og liker derfor å handle selv.

Jeg må vite sånne ting før jeg kommer i butikken, jeg ser på en måte ikke noen tiøbudsskilt jeg... Tror fordi jeg har sånn detaljsyn, og jeg får aldri oversikten i bilder/ hverdagen, jeg ser og fokuserer på detaljer og flytter blikket fra detalj til detalj.

Jeg skjønte det på et kurs da alle kursdeltagerne leger og min mann og psykologer osv, alle så bokstaven A, og sa høyt A da foreleser spurte dem, jeg sa H jeg, men saken var at A var laget av mange små H er, men det så ikke jeg, men jeg så det når de andre sa A, for jeg ble jo forundret.

Derfor liker jeg ikke tre for to - tilbud, sånt blir det unødvendig ergrelse av, særlig min mann som seg i hodet ( det betyr oppgitt)

Hei!

Hei!

Jeg mente de tilbud tre for to. De liker jeg ikke.

Jeg liker ikke tilbud ii det hele tatt om jeg ikke vet om dem på forhånd, da er det greit.

Jeg liker 3 for 2, og slår til når jeg kommer over slikt vi spiser mye av. Vi spiser en, legger to i fryseren og kaster sjelden noe. Jeg forstår ikke helt hvordan folk ender opp med søppelkassen full av mat. De må være veldig dårlige til å planlegge.

Jeg liker 3 for 2, og slår til når jeg kommer over slikt vi spiser mye av. Vi spiser en, legger to i fryseren og kaster sjelden noe. Jeg forstår ikke helt hvordan folk ender opp med søppelkassen full av mat. De må være veldig dårlige til å planlegge.

Hei!

Dete r jeg enig i.

Vi kaster sjelden mat, jeg rydder stadig kjøleskapet feks på søndager når jeg planlegger ukens middager, rester spiser vi nestemann måltid opp, men så har vi jo hund til hjelp :-)

Annonse

Når det er noe jeg likevel skal ha, er det flott at det er på tilbud, men det er oftest ting som jeg uansett ikke bruker. Ofte er det varer som selv sammenlignet med den nedsatte prisen, er billigere i en annen butikk. Og storinnkjøp er ikke noen god måte å spare penger på for meg, jeg har fråtset i kjøtt etter harryturer og i sjokolade når det har vært tilbud på sånne store plater. :wacko:

Det er lettere å planlegge innkjøp nå når jeg er mer påpasselig med hva jeg spiser, og for det meste bare kjøper råvarer, men det henger fremdeles veldig i at jeg tenker på meg selv som en storspiser, og jeg jobber med å bare kjøpe det jeg trenger de nærmeste dagene...

Hei!

Men husk på at noen må følge med på tilbud pga. stram økonomi.

KIWI er på krigsstien igjen...! Jeg var innom en av deres butikker i går, og la merke til plakaten med ovenstående tekst. Jeg syntes det var morsomt og modig gjort, ærlig, og ikke så lite nytenkende. Rett bak meg kom et ungt par, og jenta kommenterte st dette var en "dum reklame": Jeg tenker at hun ikke tok poenget. Poengene. For det er flere sider ved dette, så mange at jeg var i tvil om hvor innlegget burde plasseres.

- Vi kjøper og kaster altfor mye mat.

- Vi kjøper og spiser altfor mye mat og godteri.

- Vi lar oss lure av "gode tilbud" til å kjøpe ting vi i utgangspunktet ikke hadde tenkt å kjøpe, ikke trenger, og egentlig ikke vil ha.

REMA har tenkt å følge etter.

Har de? Det er i såfall bra. Like REMA bedre før når de bare hadde lave priser og ikke noe tull. I det siste har det vært alt for mye 3 for 2 og x% tilbud.

Hei!

Tilbud er ikke lønnsomt, det får i hovedsak mennesker til å spise og sløse mer.

Nei, kjøper du fex 3 kg kjøttdeig på tilbud, deler opp i posjonspakninger og slenger i fryseren får dette deg hverken til å sløse eller spise mer.

Hei!

Tilbud er ikke lønnsomt, det får i hovedsak mennesker til å spise og sløse mer.

Og er i lengden mest lureri.

Det er jeg ikke enig i. Jeg handler mye på tilbud og sparer mye penger på det. Ikke spiser vi noe mer heller, men vi spiser god mat fordi budsjettet holder lenger. 

Annonse

Nei, kjøper du fex 3 kg kjøttdeig på tilbud, deler opp i posjonspakninger og slenger i fryseren får dette deg hverken til å sløse eller spise mer.

Hei!

For de mest strukturerte og gjerrige fungerer det sikkert.

For majoriteten er det lureri.

Kjedene, alle, tjener på lureriet.

Har du tenkt på at noen faktisk MÅ benytte seg av slike tilbud for å få budsjettet til å gå opp?

Hei!

Nei jeg tenker, mennesker lar seg lure.

Å være kjukk begynner i vesten å bli et fattighetssymbol.

Man lar seg lure av tilbud og billig mat.

Hei!

For de mest strukturerte og gjerrige fungerer det sikkert.

For majoriteten er det lureri.

Kjedene, alle, tjener på lureriet.

Hvorfor mener du at det er lureri? En vare som koster 20 kr vanligvis blir satt ned til 10 kr på tilbud. Mener du har jeg som benytter meg av tilbudet blir lurt når jeg betaler 10 kr? Egentlig blir jeg vel heller lurt når jeg betaler full pris, hvis kjedene allikevel tjener på meg når jeg betaler halv pris på tilbud?

Hei!

Nei jeg tenker, mennesker lar seg lure.

Å være kjukk begynner i vesten å bli et fattighetssymbol.

Man lar seg lure av tilbud og billig mat.

Man blir da ikke "kjukk" fordi man handler mat på tilbud. Ærlig talt, hvor tar du dette sludderet fra?

Hvorfor mener du at det er lureri? En vare som koster 20 kr vanligvis blir satt ned til 10 kr på tilbud. Mener du har jeg som benytter meg av tilbudet blir lurt når jeg betaler 10 kr? Egentlig blir jeg vel heller lurt når jeg betaler full pris, hvis kjedene allikevel tjener på meg når jeg betaler halv pris på tilbud?

Ja, forstå det den som kan...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...