Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er en snart fødende og nå veldig frustrert! Har barnehagebarnog skolebarn fra tidligere forhold, og nå gift med far til barnet vi venter. En mann 40 årene som ikke har barn eller tidligere erfaring i et familieliv. Jeg kjenner ofte at jeg er sliten av å forklare han, om hvorfor jeg iblandt må såve på dagen, hvorfor jeg ikke kan løfte tungt og hvorfor han må stille opp. Han krever veiledning og forklaring hos meg hele tiden, og i tillegg sier han at jeg ikke skal forklare han da han føler seg dirigert. Svigermoren min forklarte sin sønn at han må bringe og hente barna spesielt etter fødtselen, for da må mor ta det helt med ro, de første ukene. Dette tok han opp med meg da vi var for oss selv, og sa at han ikke forsto hvorfor jeg skulle stortsett ligge, og gjøre enda mindre etter fødtselen når jeg ikke er så tung lengere. Synes at det begynner og nå toppen av isfjellet nu og jeg takler ikke mer. Hva ska til for å få han jekket ned??

Anonymous poster hash: 2d36c...fb6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396441-umoden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I all verden. Forstår han ikke at det er en stor påkjenning for deg å gå gravid, føde og restituere deg etter fødsel?

Da burde han sporenstreks sette seg ned og lese seg opp på dette. Kjenner jeg blir kjempeirritert! Uff, håper det går opp far ham snart at dette blir en stor endring i livet deres (selv om dere har barn i huset fra før), og at det innebærer endringer for ham også.

Har ikke noe konkret å komme med, dessverre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396441-umoden/#findComment-3519736
Del på andre sider

I all verden. Forstår han ikke at det er en stor påkjenning for deg å gå gravid, føde og restituere deg etter fødsel?

Da burde han sporenstreks sette seg ned og lese seg opp på dette. Kjenner jeg blir kjempeirritert! Uff, håper det går opp far ham snart at dette blir en stor endring i livet deres (selv om dere har barn i huset fra før), og at det innebærer endringer for ham også.

Har ikke noe konkret å komme med, dessverre.

Takk for svaret :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396441-umoden/#findComment-3519744
Del på andre sider

Er en snart fødende og nå veldig frustrert! Har barnehagebarnog skolebarn fra tidligere forhold, og nå gift med far til barnet vi venter. En mann 40 årene som ikke har barn eller tidligere erfaring i et familieliv. Jeg kjenner ofte at jeg er sliten av å forklare han, om hvorfor jeg iblandt må såve på dagen, hvorfor jeg ikke kan løfte tungt og hvorfor han må stille opp. Han krever veiledning og forklaring hos meg hele tiden, og i tillegg sier han at jeg ikke skal forklare han da han føler seg dirigert. Svigermoren min forklarte sin sønn at han må bringe og hente barna spesielt etter fødtselen, for da må mor ta det helt med ro, de første ukene. Dette tok han opp med meg da vi var for oss selv, og sa at han ikke forsto hvorfor jeg skulle stortsett ligge, og gjøre enda mindre etter fødtselen når jeg ikke er så tung lengere. Synes at det begynner og nå toppen av isfjellet nu og jeg takler ikke mer. Hva ska til for å få han jekket ned??Anonymous poster hash: 2d36c...fb6

Hjelp, hvilken verden lever han i da? Selv å lese bøker hjelper ikke? Da tror jeg du bør igjen forklare fysiske og psykiske påkjenningen ved graviditet, fødsel og barsel asap !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396441-umoden/#findComment-3519749
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...