Gå til innhold

To Paralgin Forte hver kveld...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva gjør det med kroppen?Hvor fort blir man avhengig... ?Syns ikke effekten er der lenger av en, så jeg må ta to, har brukt i to ukers tid. Anonymous poster hash: df51b...744

Denne type medikamenter skaper fort avhengighet. Ved overforbruk kan behovet for høyere doser oppstå.

To ukers tid er ikke all verdens, men jeg ville vært ytterst forsiktig med inntak av PF i fremtiden, og kun brukt det hvis det var høyst nødvendig.

Anonymous poster hash: f8e76...5b5

AnonymBruker

Ei venninne av meg hadde for noen år siden smerter i beina. Legen fant ikke ut hvorfor men hun fikk en del smertestillende. I dag er hun innlagt på avrusning. Hun greide ikke å stoppe. Jeg gråter hver dag pga henne.Hun er ikke å kjenne igjen. Hun har blitt så tynn og ser gammel ut. Hun har mann og barn så jeg håper hun kjemper seg tilbake. .

Anonymous poster hash: ee873...cab

Jeg hadde en venninne som misbrukte tabletter, mye paralgin forte, i lange baner. Kroppen hennes tålte det ikke og hun døde til slutt.

Jeg synes du skal ta deg en prat med legen om dette og evt. få et annet preparat eller strenge retningslinjer for hvor mye du skal ta - og følge disse.

Ei venninne av meg hadde for noen år siden smerter i beina. Legen fant ikke ut hvorfor men hun fikk en del smertestillende. I dag er hun innlagt på avrusning. Hun greide ikke å stoppe. Jeg gråter hver dag pga henne.Hun er ikke å kjenne igjen. Hun har blitt så tynn og ser gammel ut. Hun har mann og barn så jeg håper hun kjemper seg tilbake. .

Anonymous poster hash: ee873...cab

Hei!

Du må være en god venn som gråter hver dag for din venn.

Jeg har en venn med vansker, jeg gråter aldri for denne vennen.

Men jeg har tilbudt meg nå å bli med ved neste innleggelse dette fordi jeg har noe å tilføye.

Samt det at de løy til meg forrige(første) gang jeg fulgte min venn. Jeg sa i døren på Ullevål akuttpsykiatriske fordi jeg stod feilparkert bak ambulansen, at, " lover dere å ta godt vare på...min venn...?" noe de lovet.

Litt motvillig kjørte jeg derfra, jeg hadde en dårlig følelse inni meg, det var det med feilparkering, mulig bot, som gjorde at jeg måtte dra følte jeg, også sa jeg til meg selv, "selvsagt blir vennen tatt godt vare på der inne". Siden jeg ikke baserer meg på intuisjon, men fornuft kjørte jeg hjem.   

Men det stemte ikke, de hadde behandlet min venn dårlig :-( de sa "jaså har du sminket deg før du dro på legevakten?" da lå min venn i belter :-( og, "har du løyet for vennen din også?", og mye annet stygt. Sminken var jo der om de hadde tatt seg bryet med å undersøke fordi vennene skulle ha meg på middag. Jeg syns min venn var underlig og følte ikke bra med å reise fra, så jeg foreslo dra på legevakten. Vennen min motsatte seg litt men ikke min, men psykiater på legevakt sa til meg at viktig at jeg brakte venn dit. Dette er utover alt jeg kan noe om, jeg fikk ikke normal respons fra min venn så jeg ble urolig, og siden jeg vet min venn er et ærlig godt menneske men med noen vansker så dro vi til legevakten.

Der ble hun behandlet rettmessig, det var på Ullevål i min forstand overgrepet skjedde, bak min rygg og bak min dumme avgjørelse om å kjøre hjem :-(

Neste gang skal jeg si mye mer og bli med inn, om det blir noen neste gang, men saken er at jeg vil få frem at man behandler ikke syke mennesker slik, og det vil jeg ha journalført denne gangen

Jeg er veldig sint for dette overgrepet sintere enn min venn, som jeg lurer på om er for syk for å være sint, men dette er min aller beste venn, og å være venn med meg er vennskap for resten av livet, jeg skal vokte og passe på min venn, og det har jeg skrevet skriftlig-.

Annonse

AnonymBruker

Jeg brukte mye Paralgin Forte i et års tid, men endre opp med å få magesår av det. Det hadde legen ikke nevnt noe om.

Forsøk om du kan bruke annen type smertestillende, gjerne variere mellom ulike typer.Vet ikke

Vet ikke hva slags smerter du har, men husk at varme (alternativt kulde) også kan dempe smerte (altså varmeflaske, elektrisk teppe eller sånne "korn-poser" som man får kjøpt på helsekost osv, som du kan varme opp i mikroen eller legge i fryseren.

Puste- og avslapningsteknikker kan også lindre til en viss grad, fordi man har det med å spenne seg når man har smerter, og dette forverrer smertene (eller skaper nye, pga musklene begynner å gjøre vondt).

Kort sagt: Prøv alt annet enn vanedannende medikamenter, disse skal bare tas av og til.

Anonymous poster hash: 14553...669

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...