Gjest julie sofie Skrevet 4. desember 2001 Skrevet 4. desember 2001 Legen min kunne fortelle meg at jeg har manglende eggløsning. Har vel hatt eggløsning bare 1-2 ganger, siden jeg fikk igjen mensen for 17 mnd. siden etter fødsel. Jeg har en normal menstruasjonssyklus, men manglende eggløsning. Hun ville sette meg på hormon-kur, men jeg sa at vi ikke ønsket barn med det samme. Så nå går jeg på p-piller. Men har nå begynt å tenke litt. Jeg ønsker meg i utgangspunktet to barn til. Jeg er 29 år. Alt ligger til rette med å få flere barn nå. Burde jeg heller prøve en hormon-kur nå, for det kan jo ta tid å bli gravid. Er litt engstelig for dette med den manglende eggløsningen. Legen beroliget meg med at det var ganske normalt, men nå surrer tankene - kanskje jeg ikke kan få flere barn? Hvis jeg blir satt på hormon-kur, er det øket sjanse for å få tvillinger? I så tilfelle, hvor stor? Kan p-pillene rette opp dette med manglende eggløsn.? Har også en veldig ømfintdlig livmorhals, den begynner å blø bare man så vidt er borti. Legen sa at dette var normalt etter en fødsel og at p-pillene ville bedre dette? Dette ble mange spm. men jeg er så redd for ikke å kunne få flere barn - har jeg grunn til bekymring? 0 Siter
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 7. desember 2001 Skrevet 7. desember 2001 En normal syklus vil nesten alltid bety normal eggløsning. Egggløsningsmedikamenter øker sjansen for tvillinger (fra ca 1 til 7 % mener jeg å huske). P-pillen stopper eggløsning! P-pille vil gjerne øke tendens til blødning fra livmorhalsen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.