Gå til innhold

manglende eggløsning

Anbefalte innlegg

Gjest julie sofie

Legen min kunne fortelle meg at jeg har manglende eggløsning. Har vel hatt eggløsning bare 1-2 ganger, siden jeg fikk igjen mensen for 17 mnd. siden etter fødsel.

Jeg har en normal menstruasjonssyklus, men manglende eggløsning.

Hun ville sette meg på hormon-kur, men jeg sa at vi ikke ønsket barn med det samme. Så nå går jeg på p-piller.

Men har nå begynt å tenke litt. Jeg ønsker meg i utgangspunktet to barn til. Jeg er 29 år.

Alt ligger til rette med å få flere barn nå.

Burde jeg heller prøve en hormon-kur nå, for det kan jo ta tid å bli gravid. Er litt engstelig for dette med den manglende eggløsningen.

Legen beroliget meg med at det var ganske normalt, men nå surrer tankene - kanskje jeg ikke kan få flere barn?

Hvis jeg blir satt på hormon-kur, er det øket sjanse for å få tvillinger? I så tilfelle, hvor stor?

Kan p-pillene rette opp dette med manglende eggløsn.?

Har også en veldig ømfintdlig livmorhals, den begynner å blø bare man så vidt er borti. Legen sa at dette var normalt etter en fødsel og at p-pillene ville bedre dette?

Dette ble mange spm. men jeg er så redd for ikke å kunne få flere barn - har jeg grunn til bekymring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39646-manglende-eggl%C3%B8sning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

En normal syklus vil nesten alltid bety normal eggløsning. Egggløsningsmedikamenter øker sjansen for tvillinger (fra ca 1 til 7 % mener jeg å huske). P-pillen stopper eggløsning! P-pille vil gjerne øke tendens til blødning fra livmorhalsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...