Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da jeg satte inn den første for flere år siden, husker jeg at jeg småblødde lenge.... Men det gikk seg til, og de siste årene hadde jeg knapt mensen i det hele tatt, før det begynte å komme litt av og til da det nærmet seg tid for å bytte...

Nå byttet jeg for en måned siden, og har spottet/småblødd siden. Regnet med det var normalt. I dag har jeg imidlertid blødd skikkelig, som en ordentlig mens, det har jeg ikke gjort på årevis....

Normalt etter å ha byttet, tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396467-har-skiftet-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Var hos gynekolog etter å ha blødd veldig kraftig i ni dager... Det var ikke normalt for meg, kjente jeg....

Viser seg at hormonspiralen er borte vekk... Den har nok forsvunnet i alt blodet....

Snodig, for jeg var veldig fornøyd med den forrige.... Jaja.... Ser ut som blødningene roer seg også, og ikke noe er bedre enn det!

Jeg satte inn hormonspiral for første gang for ca. 2 år siden, 

men fortsatt har jeg blødninger, blør gjerne i to uker i strekk, og har ikke kontroll på når jeg får mensen. Ofte starter det med brunlig utflod noen dager, så har jeg ordentlig mensen noen få dager og så blodtilblandet utflod noen dager til...

jeg føler det veldig slitsomt, orker ikke akkurat så mye sex når jeg har det sånn da... og meningen med spiralen er jo blant annet trygg sex med tanke på graviditet og å få mindre blødninger,

men nå selv om mengden er mindre, føler jeg at jeg blør hele tia, 2-3 uker i strekk.... i starten tenkte jeg at det kun var pga hormonforandringene og at jeg måtte tilvennes, men nå føler jeg det er like dan. Har veldig lyst til å få fjernet den og starte med Ceracette igjen, da hadde jeg ingen blødninger, men fikk kraftige blødninger da jeg hadde et opphold med de, og legen sa det kunne gå noen mnd før det gikk seg til igjen... men pga alderen min (37 år) mente hun at hormonspiral var best....

Hva tror dere? Bør jeg få tatt en sjekk og sett om den faktisk er på plass ennå? 
og evnt. fjerne den og gå over til p-piller eller minipiller igjen?

Anonymous poster hash: fc510...ab6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...