Gå til innhold

Ferie. Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Du har blitt sammen med en mann som er en del av en vennegjeng som er tett knyttet sammen. Slike vennegjenger kan ha svært tette og sterke bånd. De ser ut til å være villige til å inkludere deg. Men du kan ikke regne med at samboeren din skal kutte ut dem uten videre.

Jeg er redd du må se på vennene som en pakke, omtrent om om han skulle hatt barn. Enten må du trives sammen med dem, eller gjøre det slutt med ham.

Til en viss grad ja. Men han kan heller ikke forvente at han kan leve akkurat som før med henne på slep, også han må ofre noe for å vinne noe i et forhold. Som f.eks. å bruke hele ferien med kompisene, nå må han dele den opp, noen dager med kompisene, resten med kjæresten ettersom dette er et sterkt (og forståelig) ønske fra henne.

Fortsetter under...

Enig, og det kommer på det samme hvordan vi som ikke er kjæreste med denne mannen vurderer han - hun må tenke at dette er pakka.

Syns ellers det virker som det er stor avstand mellom det ts og kjæresten syns er ok. Hun sier "thaidamer" på en måte som gir meg en følelse av at hun sier at det er noe muffins med disse damene, og det samtidig som dette er hans kompisers koner. Jeg tror dette fort kan bli et stort og vrient tema for ts og kjæresten.

"Hun sier "thaidamer" på en måte som gir meg en følelse av at hun sier at det er noe muffins med disse damene, og det samtidig som dette er hans kompisers koner. Jeg tror dette fort kan bli et stort og vrient tema for ts og kjæresten."

Veldig enig med deg, det slo meg også. Uten sammenlikning forøvrig fikk jeg assosiasjoner til en samtale jeg hadde nylig der mannen åpna med å si: "Jeg er gift med ei slik thaidame". Jeg måtte ta meg kraftig sammen for å ikke kommentere manglende respekt for kona osv utover i samtalen...

Det var en digresjon, jeg forstår TS sitt ønske om aleinetid under ferien, altså. Samtidig kan nok de lokalkjente gi supre tips ang reisemål, attraksjoner, spisesteder osv. Uansett greit å avklare dette i forkant av ferien.

"Hun sier "thaidamer" på en måte som gir meg en følelse av at hun sier at det er noe muffins med disse damene, og det samtidig som dette er hans kompisers koner. Jeg tror dette fort kan bli et stort og vrient tema for ts og kjæresten."

Veldig enig med deg, det slo meg også. Uten sammenlikning forøvrig fikk jeg assosiasjoner til en samtale jeg hadde nylig der mannen åpna med å si: "Jeg er gift med ei slik thaidame". Jeg måtte ta meg kraftig sammen for å ikke kommentere manglende respekt for kona osv utover i samtalen...

Det var en digresjon, jeg forstår TS sitt ønske om aleinetid under ferien, altså. Samtidig kan nok de lokalkjente gi supre tips ang reisemål, attraksjoner, spisesteder osv. Uansett greit å avklare dette i forkant av ferien.

Jeg mente ikke noe negativt med å si "thaidamer." Damer fra Thailand da :-) Noen av disse har tidligere jobbet som bardamer (prostituerte) og det er jo så klart veldig synd på de pga det, men jeg hadde ikke hatt lyst til å dra på en to ukers ferie med de, de er for forskjellige for meg.  Uansett tror jeg nok ikke det blir et tema, det som nå KAN bli er at  dette paret dukker opp på flyplassen og det er jo da ingenting jeg kan gjøre med. Jeg kan jo ikke si til kjæresten at han må si til de at HVIS de tenker noe slikt så må de la vær fordi vi skal ha alenetid..

Denne turen er en slags test på forholdet vårt, om vi skal fortsette eller ikke, det har vi faktisk snakket om.

Jeg skjønner at han er i en stor, sammensveiset vennegjeng, men derfor er jeg også med til Pattaya i fem dager først hvor vi skal gjøre ting som han vil gjøre sammen med de. Etter dette synes jeg at vi må kunne være alene (hvis det nå blir slik) det handler om å gi og ta i et forhold. Hadde jeg sagt NEI til Pattaya, og ikke ville tilbrakt en eneste kveld med kompisene hans der nede hadde det vært noe annet..

Anonymous poster hash: abca2...38a

Jeg mente ikke noe negativt med å si "thaidamer." Damer fra Thailand da :-) Noen av disse har tidligere jobbet som bardamer (prostituerte) og det er jo så klart veldig synd på de pga det, men jeg hadde ikke hatt lyst til å dra på en to ukers ferie med de, de er for forskjellige for meg.  Uansett tror jeg nok ikke det blir et tema, det som nå KAN bli er at  dette paret dukker opp på flyplassen og det er jo da ingenting jeg kan gjøre med. Jeg kan jo ikke si til kjæresten at han må si til de at HVIS de tenker noe slikt så må de la vær fordi vi skal ha alenetid..

Denne turen er en slags test på forholdet vårt, om vi skal fortsette eller ikke, det har vi faktisk snakket om.

Jeg skjønner at han er i en stor, sammensveiset vennegjeng, men derfor er jeg også med til Pattaya i fem dager først hvor vi skal gjøre ting som han vil gjøre sammen med de. Etter dette synes jeg at vi må kunne være alene (hvis det nå blir slik) det handler om å gi og ta i et forhold. Hadde jeg sagt NEI til Pattaya, og ikke ville tilbrakt en eneste kveld med kompisene hans der nede hadde det vært noe annet..

"Damer fra Thailand" høres bedre ut, men det er ikke automatikk i at man bør synes synd på dem. Snarere tvert imot.

Er det ikke synd på de prostituerte i Pattaya? Er ikke de fleste der fordi de MÅ og ikke fordi de ønsker?

Jo, selvfølgelig! Jeg uttrykte meg klønete: Jeg meinte at det ikke er synd på thailandske kvinner generelt. Prostituerte er i en egen "kategori" - mange av disse er det synd på uansett nasjonalitet...

Og jeg må innrømme at jeg av og til tenker "dette sier noe om alternativene du forlot" når jeg møter kvinner fra Thailand som lever i tilsynelatende forferdelige ekteskap med nordmenn. Og de smiler, likevel  :unsure:

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...