Gå til innhold

Barnehage

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

På grunn av sykdom må jeg dessverre finne en annen jobb enn den jeg har i dag.

Tenker å søke på barnehagejobb....Men er det noen Dolere med erfaring fra jobb i barnehage? Trives dere? Er det slitsomt? Og er det bra med jobber? Grei lønn som assistent? Andre erfaringer og råd tas i mot med stor takk.

Anonymous poster hash: 43c39...677
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396485-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du nevner ikke noe om alder eller type sykdom. Generelt bør man jo tenke over at det er lett å bli smittet av (uskyldige, men plagsomme) sykdommer i en barnehage, og at barnehagen fort får problemer (f.eks. ved at planlagte aktiviteter må avlyses) hvis de ansatte har høyt sykefravær.

Noen vil trives med barn rundt seg konstant og et høyt støynivå, andre vil bli sprø etter få dager. Kanskje lurt å søke på et vikariat først? ;)

For interesserte og egnete assistenter finnes det opplegg for at man kan ta førskolelærerutdanning ved siden av jobben. Det er stor mangel på førskolelærere. Assistenter er det nok lettere å få tak i, men det er høy gjennomtrekk fordi mange unge tar en slik jobb uten å ha planer om å bli i den lenge. Lønnen er vel relativt lav, spesielt i starten - det kreves jo heller ikke all verden av formell bakgrunn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396485-barnehage/#findComment-3520274
Del på andre sider

På grunn av sykdom må jeg dessverre finne en annen jobb enn den jeg har i dag.

Tenker å søke på barnehagejobb....Men er det noen Dolere med erfaring fra jobb i barnehage? Trives dere? Er det slitsomt? Og er det bra med jobber? Grei lønn som assistent? Andre erfaringer og råd tas i mot med stor takk.

Anonymous poster hash: 43c39...677

Hei, jeg jobber i barnehage. Barnehagen er en hyggelig arbeidsplass, hvis du er kreativ, leken og sosial vil du nok trives. Det er veldig koselig å bli kjent med de små, gir du av deg selv så får du så mye tilbake. Det er interessant å lære pedagogikk gjennom kurs og praksis, og du kan bidra og påvirke hverdagen ved å bruke dine hobbyer/interesser i jobben. Du får være mye ute i all slags vær, det er fantastisk på vår og sommerdager. Det er en arbeidsplass som generelt har høyt sykefravær, du er faktisk mer utsatt for smitte enn på et sykehus(!) Det er ofte slik at planer gjøres om/kuttes ut, og i praksis er det kun 2,5t av dagen der det er 3voksne tilstede pr 18 barn, (dersom det ikke er sykefravær!) Det som sliter mest synes jeg er stress og høyt støynivå. Det er vanlig at ansatte etter flere år i barnehage får nedsatt hørsel. jeg har hørt av andre og selv erfart at dette er noe verre i barnehager med åpne lokaler/baser. Det er viktig at du tenker igjennom hva slags helseplager du har, for jeg vil si at man bør ha god helse for å greie å holde ut i den jobben i årevis.

Anonymous poster hash: 9af3e...a5e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396485-barnehage/#findComment-3520736
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...