Gå til innhold

Ukritisk...

Anbefalte innlegg

Søsteren min (43) var for noen måneder siden akuttinnlagt for noe som virket som et hjerneslag. Heldigvis ble hun utskrevet etter noen få dager og selv om det har tatt tid å komme seg av denne "hendelsen" (lite hjerneslag)er hun nå nesten helt seg selv igjen.

Søsteren min er en ganske kontant og sterk dame, og det hun irriterte seg mest over i all forskrekkelsen, var overlegen på avdelingen, som virket både arrogant og lite glad over hennes forsøk på å vurdere selv også det som hadde hendt. Da hun fikk epikrisen tilsendt en god stund etter, sto det foruten beskrivelse av det medisinske at "pasienten ville straks hjem og viste lite forståelse for hva som kunne feile henne". Søsteren min viste meg også noe i første avsnitt hun syntes var verst, "pasienten virker ukritisk". Er det noe søsteren min er, så er det kritisk! Og vurderende. Hun er faktisk forsker, og vant til å se på ting fra mange kanter.

I dag snakket vi om dette (igjen!) og jeg ba om å få se denne epikrisen, og plutselig slo det meg av "ukritisk" er ment som en medisinsk terme, at det ikke står om livet, ikke er kritisk. Dett

e var nytt for søsteren min, som faktisk ble ganske sur på meg. Men da kan da/må da tolkes slik?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396517-ukritisk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag snakket vi om dette (igjen!) og jeg ba om å få se denne epikrisen, og plutselig slo det meg av "ukritisk" er ment som en medisinsk terme, at det ikke står om livet, ikke er kritisk. Dett

e var nytt for søsteren min, som faktisk ble ganske sur på meg. Men da kan da/må da tolkes slik?

Jeg hadde ikke tolket det slik og tror Frosken har rett.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396517-ukritisk/#findComment-3520509
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...