Frida Frosk Skrevet 10. januar 2014 Skrevet 10. januar 2014 Om det å tenke "koffert" innebærer at en tenker noe seksuellt. Jeg lurer på om hvorfor akkurat ordet "koffert" blir brukt i denne sammenhengen? En koffert er jo en ting vi pakker klær o.l. når vi skal på reise. 0 Siter
morsan Skrevet 10. januar 2014 Skrevet 10. januar 2014 Sikkert noe med handelsreisende og en kvinne i hver by å gjøre :-) Neida - aner ikke. :-) 0 Siter
slabbedask Skrevet 10. januar 2014 Skrevet 10. januar 2014 (endret) Om det å tenke "koffert" innebærer at en tenker noe seksuellt. Jeg lurer på om hvorfor akkurat ordet "koffert" blir brukt i denne sammenhengen? En koffert er jo en ting vi pakker klær o.l. når vi skal på reise. Å "tenke koffert" er direkte relatert til Sigmund Freuds drømmetydninger. Det skal ha oppstått blant studenter ved Universitetet i Oslo på 1960-tallet på grunn av et eksempel i en læreboktekst om freudiansk psykologi, drømmer og seksuelle fantasier. Endret 10. januar 2014 av slabbedask 0 Siter
Frida Frosk Skrevet 10. januar 2014 Forfatter Skrevet 10. januar 2014 Å "tenke koffert" er direkte relatert til Sigmund Freuds drømmetydninger. Det skal ha oppstått blant studenter ved Universitetet i Oslo på 1960-tallet på grunn av et eksempel i en læreboktekst om freudiansk psykologi, drømmer og seksuelle fantasier. Høres egentlig ganske logisk ut,-så jeg kjøper den... 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 10. januar 2014 Skrevet 10. januar 2014 Om det å tenke "koffert" innebærer at en tenker noe seksuellt. Jeg lurer på om hvorfor akkurat ordet "koffert" blir brukt i denne sammenhengen? En koffert er jo en ting vi pakker klær o.l. når vi skal på reise. Her finner du noen tolkninger: http://guru.sol.no/node/63616 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.