AnonymBruker Skrevet 11. januar 2014 Del Skrevet 11. januar 2014 Hei jeg fikk diagnosen ADHD når jeg var 28 år(31 nå). Har brukt ritalin og conserta,er gravid nå så jeg har et opphold på medisinen nå. Det jeg lurer på er: jeg har en mor som har alle symtomer på adhd, verre enn meg som skårte utrolig høyt på utredningen. Hun er VELDIG sta og nekter å innrømme at hun kan ha adhd. Virker som hun synest det er flaut/tabu at jeg har adhd og at HUN ivertfall ikke kan innrømme at hun også kanskje kan ha det. I fjor sommer prøvde hun mine conserta tabeletter i 3-4 dager, 18 mg. Hele familien merket STOR forskjell på henne. Vi var hele familien på hytta, og kunne slappe av rundt henne uten at vi måtte være redde for "å gjøre feil ting" ifølge henne. (Som litt leker eller blader på bordet) da stresser hun å blir sur for vi roter osv. Jeg nektet henne mer av mine tabeletter for jeg var redd for om det kunne være farlig. Nå må jeg ærlig si at jeg orker rett å slett ikke mer av hennes impulser,humørsvingninger og sitte å snakke til henne og hun hører deg når det passer henne. Det gått langt over streken når det gjelder hennes oppførsel blandt venner,familie og ellers mennesker hun snakker med... Dette sliter på hele familien, og hun ser det men vil ikke innrømme at det har noe med henne og gjøre!! Hun er nå 61 år og sier hun er altfor gammel til å gå å ta noen tester for adhd. Så er det så lang ventetid for å få utredning,det bruker hun også som unskyldning.Hun er også redd for om tabelettene korter ned på levetiden osv, men mest redd for å innrømme. Hun blir utrolig sint nå når jeg nevner dette til henne, og overser meg helt. Da lurer jeg på: - Er det farlig å la henne prøve mine conserta 18 mg f.eks i 2 uker, så hun kan bli enda mer overbevist over effekten?? (Jeg spør IKKE om du annbefaler, men om det er på noen måte farlig) - Hvis jeg får overtalt henne, er det mulig å få utredning uten å gå gjennom fastlege men feks privat klinikk eller noe? (Bor i stavanger) - hvis hun prøver conserta, hva vil være spesielle tegn på at dette er ikke det rette for henne?? Er desperat for å få raskt svar!!! Håper noen kan hjelpe meg! Hilsen datter av en utrolig sta mor! Anonymous poster hash: b87ef...f63 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396536-adhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.