Gå til innhold

HPV-virus, celleforandringer, vesprøve livmorhals

Anbefalte innlegg

Jeg har fått påvist lette celleforandringer (ingen endring på seks mnd) og det viser seg at det er HPV-viruset som trolig har gitt celleforandringene. Gynekologen skal ta vevsprøve av livmorhalsen (hun snakket om å "klippe" av ytterst på livmorhalsen for å fjerne de lette celleforandringene?). I brevet står det at det oftest går helt greit uten lokalbedøvelse.

Er det noen som har gjort dette? Var det vondt? Jeg gruer meg :/

Er det grunn til bekymring når jeg blir oppfulgt som nå?

Anonymous poster hash: c1e6d...95f

Fortsetter under...

Det er nok bare et klyp i det hun klipper tenker jeg. Kanskje litt blødning etterpå, så ta med et truseinnlegg for sikkerhets skyld. Det går nok helt fint, mange har celleforandringer som går tilbake av seg selv. Jeg har også hatt det. Tok da ny celleprøve etter 6 mnd og 12 mnd og de var helt fine og senere prøver har også vært helt fine.

Du er nok i veldig gode hender når de tar tak i det med en gang skal du se, dette går nok bra. :)

Var det HPV-viruset som var skyld i dine celleforandringer?

Får du fortsatt spesiell oppfølging?

Jeg tror det skal gå fint, ja, men er nok mest pysete i forhold til den undersøkelsen jeg skal ta snart ;)

Var det HPV-viruset som var skyld i dine celleforandringer?

Får du fortsatt spesiell oppfølging?

Jeg tror det skal gå fint, ja, men er nok mest pysete i forhold til den undersøkelsen jeg skal ta snart ;)

Jeg vet ikke om det var det viruset, da både prøven fra 6 mnd og den fra 12 mnd etter var helt fine var det ikke behov for mer oppfølging og jeg tar nå prøver hvert 3. år som vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...