Gå til innhold

Statsstøttet feministvideo fra Sverige (NB; sterke bilder)

Anbefalte innlegg

Er ikke denne videoen litt drøy? Spesielt med tanke på at den har mottatt statsstøtte. En studentvideo av de samme folkene som har satt opp S.C.U.M, reviderte utgaver av barnebøker, høytlesninger hvor guttene måtte sitte på harde benker osv..Har det klikka for Sverige? Har de militante feministene tatt helt over? Står Norge for tur?

http://www.youtube.com/watch?v=wtVSy6-ksIA

Anonymous poster hash: cdb05...b19

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

33

• naturtro

11

• adhemar

8

• tonie

5

Er ikke denne videoen litt drøy? Spesielt med tanke på at den har mottatt statsstøtte. En studentvideo av de samme folkene som har satt opp S.C.U.M, reviderte utgaver av barnebøker, høytlesninger hvor guttene måtte sitte på harde benker osv..Har det klikka for Sverige? Har de militante feministene tatt helt over? Står Norge for tur?

Veldig drøy video. De som har laget den og de som har støttet den økonomisk er galne kjønnsfascister. Jeg tror ikke at vi får det samme her i landet. Tror ikke at de våger å støtte noe så sinnsykt. Feminismen er på langsom retur her i landet. Her skriver mange kvinner på blogger ting som får radikale feminister til å rive seg i håret. Selv Ottar har roet seg noe ned. Det nye likestillingsombudet støtter ikke radikal feminisme heller. Færre og færre feirer 8. mars. Forsetter det sånn, blir vi kvitt den feministiske giften på sikt. Derimot ser det ikke ut til at svenskene kommer seg ut av marerittet med det første.

Anonymous poster hash: f8007...78a

Annonse

Å ja, visst finnes det mannshatere. Det er vel ikke så rart, siden menn tross alt har styrt verden og bestemt det meste fram til ganske nylig. Hvis dere leser nettavisenes debatter vil dere se at det finnes minst like mange kvinnehatere. Det er litt uvant å se åpent mannshat, men det opprører meg ikke egentlig. Menn har mishandlet og drept kvinner/koner/døtre til alle tider.

Å ja, visst finnes det mannshatere. Det er vel ikke så rart, siden menn tross alt har styrt verden og bestemt det meste fram til ganske nylig. Hvis dere leser nettavisenes debatter vil dere se at det finnes minst like mange kvinnehatere. Det er litt uvant å se åpent mannshat, men det opprører meg ikke egentlig. Menn har mishandlet og drept kvinner/koner/døtre til alle tider.

Her bedriver du simpel generalisering. Skal man hate alle innvandrere fordi de de er overrepresentert på kriminalstatistikken, feks var alle overfallsvoldtekter i oslo i fjor begått av utlendinger?

Kan du ikke heller kommentere videoen i innlegg 1, og spørsmålet i innlegg 2?

Nei. Dette engasjerer meg i liten grad, dessverre. Det er sikkert noen andre som napper.

Nei det er klart, det å ta avstand fra rabiat feminisme hadde vært for mye forlangt. Det er nok viktigere å prioritere kakeoppskrifter og svigermor diskusjoner. Dog, det hadde nok vært lettere å engasjere seg hvis det var en neger som satt i stolen. Da kunne man være så pk-prektig og fått sjansen til å ta avstand fra rasisme. *lol*

Bare så det er sagt, Norge gir statstøtte til religiøse grupper (skal ikke nevne navn) som inviterer "religiøse ledere" på besøk som forkynner at "Guds ord" er at homofile og utro kvinner skal steines. Så vi er nok ikke så mye bedre vi heller

Anonymous poster hash: 6696b...9a0

For å være helt ærlig så tror jeg noen mister poenget helt her. Lett blanding av happyslapping, thelma og Loise samt andy warhol (Valerie Solanas), jeg vedder en hundrings på at videoen ikke har noe som helst med oppfordring til å skyte menn å gjøre.

For å være helt ærlig så tror jeg noen mister poenget helt her. Lett blanding av happyslapping, thelma og Loise samt andy warhol (Valerie Solanas), jeg vedder en hundrings på at videoen ikke har noe som helst med oppfordring til å skyte menn å gjøre.

Selvfølgelig har den ikke det, men hvordan hadde reaksjonene blitt hvis innvandringsmotstandere hadde brukt samme type "humor"?

Annonse

Selvfølgelig har den ikke det, men hvordan hadde reaksjonene blitt hvis innvandringsmotstandere hadde brukt samme type "humor"?

Skal man følge 'styrkeforholdet' vil den tilsvarende analogien (om man skal bruke innvanding) være at det er innvandrerene som sto for skytingen, og samme hvite mannen som blir skutt.

Det hadde nok skapt visse andre reaksjoner pga hvordan verden har utviklet seg siste 20 årene, og neppe blitt sett på som et studentuttrykk.

Jeg syns ikke vdeoen var spesielt bra, men jeg blir ikke spesielt sjokkert heller. 

Nei det er klart, det å ta avstand fra rabiat feminisme hadde vært for mye forlangt. *lol*

Hadde noen snudd situasjonen andre veien, at dette var noe menn gjorde mot kvinner, så hadde de brydd seg. For her har vært mange diskusjoner på nettopp kvinner som ofre og menn som overgripere. Grunnen til at de ikke bryr seg, er at de anser dette for å være lite relevant for deres ego-sfære. De har enøyd oppfatning om at kvinner kun kan være ofre og aldri overgripere. Og hvis noen kvinner skulle finne på noe aggressivt, så mener de det er rettferdig og ikke overgrep. Et eksempel er Den Brennende Sengen. Det ble laget film om, så det skulle rettferdiggjøre det mest grusomme drap man kan tenke seg. Rødstrømper er dobbelmoralister med mål om matriarki. Her er bare en ting å gjøre: holde mye mer enn en armlengdes avstand - du vet jo aldri om der er mordfantasier som i knollen deres.

Hadde noen snudd situasjonen andre veien, at dette var noe menn gjorde mot kvinner, så hadde de brydd seg. For her har vært mange diskusjoner på nettopp kvinner som ofre og menn som overgripere. Grunnen til at de ikke bryr seg, er at de anser dette for å være lite relevant for deres ego-sfære. De har enøyd oppfatning om at kvinner kun kan være ofre og aldri overgripere. Og hvis noen kvinner skulle finne på noe aggressivt, så mener de det er rettferdig og ikke overgrep. Et eksempel er Den Brennende Sengen. Det ble laget film om, så det skulle rettferdiggjøre det mest grusomme drap man kan tenke seg. Rødstrømper er dobbelmoralister med mål om matriarki. Her er bare en ting å gjøre: holde mye mer enn en armlengdes avstand - du vet jo aldri om der er mordfantasier som i knollen deres.

Rødstrømper er like farlige som alle fanatikere og bør behandles på samme måte.

Jeg syns ikke vdeoen var spesielt bra, men jeg blir ikke spesielt sjokkert heller. 

At du ikke blir sjokkert sier i grunnen mest om deg.

Og kvinner er ikke underlegne menn i dag ì vårt samfunn

Noe helt annet er kvinneundertrykkelsen i muslimske land. Hvordan hadde reaksjonene blitt hvis det var en muslimsk mann som satt i stolen?

Det hele er nok et eksempel på venstresides hykleri.

Scenarioet i filmen er så teit, fjernt og usannsynlig at jeg ikke greier å hisse meg opp. Det er nå stort sett menn som gjør slikt i virkeligheten. Du har rett i at kvinner kan være overgripere, men hvor ofte skjer det, egentlig? Vi er mye fredeligere enn dere, og sånn er det bare.

Svar på sitatet ovenfor:

Scenarioet i filmen er så teit, fjernt og usannsynlig at jeg ikke greier å hisse meg opp. Det er nå stort sett menn som gjør slikt i virkeligheten. Du har rett i at kvinner kan være overgripere, men hvor ofte skjer det, egentlig? Vi er mye fredeligere enn dere, og sånn er det bare.

Sitat fra norsk wikipedia:

Den brennende sengen (originaltittel: The Burning Bed) er en amerikansk dramafilm fra 1984 produsert for TV. Hovedrollene spilles av Farrah Fawcett og Paul Le Mat. Regi er ved Robert Greenwald. Filmen er basert på en sann historie og bygger på en 1980-bok med samme tittel skrevet av Faith McNulty.

En virkelig hendelse, i følge Wikipedia. Selv om du ikke tror at det er tilfelle, er her et annet alvorlig aspekt: At noen kan finne på å forvare en så grusom handling, unnskylde seg at menn er verre, at kvinner sjelden gjør sånt. Sånt avslører bare et veldig frastøtende syn på menn.

Svar på sitatet ovenfor:

Sitat fra norsk wikipedia:

En virkelig hendelse, i følge Wikipedia. Selv om du ikke tror at det er tilfelle, er her et annet alvorlig aspekt: At noen kan finne på å forvare en så grusom handling, unnskylde seg at menn er verre, at kvinner sjelden gjør sånt. Sånt avslører bare et veldig frastøtende syn på menn.

Det avslører også fordummende generalisering av menn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...