Gå til innhold

Ren bomull

Anbefalte innlegg

Jeg har en sensitiv hud og får av og til eksem.  Jeg bruker bare ren bomull. Men nå i det siste har jeg strevd veldig med å finne tynne rene bomullsgensere. De butikkene jeg fant det i før har ikke slike gensere lenger. Veldig fortvilende for nå er de fleste genserene mine helt utslitt. Den ene er helt fillete. Går med den bare hjemme da.

Jeg må altså ha ren tynn bomull, 100 prosent! Vil bli veldig glad om noen vet hvor jeg kan finne det. Mange har 95 prosent bomull, men det kan jeg IKKE bruke. Hvor finner tynne bommulsgensere i 100 prosent bomull??

Anonymous poster hash: 8a01c...9d8
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396555-ren-bomull/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en sensitiv hud og får av og til eksem.  Jeg bruker bare ren bomull. Men nå i det siste har jeg strevd veldig med å finne tynne rene bomullsgensere. De butikkene jeg fant det i før har ikke slike gensere lenger. Veldig fortvilende for nå er de fleste genserene mine helt utslitt. Den ene er helt fillete. Går med den bare hjemme da.

Jeg må altså ha ren tynn bomull, 100 prosent! Vil bli veldig glad om noen vet hvor jeg kan finne det. Mange har 95 prosent bomull, men det kan jeg IKKE bruke. Hvor finner tynne bommulsgensere i 100 prosent bomull??

Du sier ikke noe om hvilket prisnivå du ser for deg, men jeg finner ofte plagg i ren bomull på f.eks. H&M og Høyer. Akkurat nå domineres vel butikkene av plagg med mye ull i, men om noen uker er det sikkert mye nytt i bomull.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396555-ren-bomull/#findComment-3520935
Del på andre sider

Du sier ikke noe om hvilket prisnivå du ser for deg, men jeg finner ofte plagg i ren bomull på f.eks. H&M og Høyer. Akkurat nå domineres vel butikkene av plagg med mye ull i, men om noen uker er det sikkert mye nytt i bomull

Takk for tips. Jeg har pleid å kjøpe gensere som koster ca 200 kr pr stk. Trenger flere da jeg skifter kanskje litt ofte fordi jeg ikke kan dusje så ofte. Dusjer jeg for ofte så forverres eksemen. Derfor er jeg ekstra nøyen med å skifte gensere. Trenger derfor helst mange. Jeg har ikke funnet ren bomull på HM før, men skal se igjen. Skal også se på Dovre som en annen foreslår. Håper jeg skal finne slike gensere igjen som jeg har men som nå er veldig slitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396555-ren-bomull/#findComment-3520950
Del på andre sider

Takk for tips. Jeg har pleid å kjøpe gensere som koster ca 200 kr pr stk. Trenger flere da jeg skifter kanskje litt ofte fordi jeg ikke kan dusje så ofte. Dusjer jeg for ofte så forverres eksemen. Derfor er jeg ekstra nøyen med å skifte gensere. Trenger derfor helst mange. Jeg har ikke funnet ren bomull på HM før, men skal se igjen. Skal også se på Dovre som en annen foreslår. Håper jeg skal finne slike gensere igjen som jeg har men som nå er veldig slitt.

Jeg har en del enkle bomullsgensere og singleter fra HM, tror det pleier å stå "Basic" der de henger. Har også god erfaring med bomullsplagg fra Benetton, men det er ganske lenge siden jeg kjøpte de jeg har derfra, så jeg vet ikke om de fortsatt selges.

Kanskje du kan sjekke litt nettbutikker siden det er en del salg nå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396555-ren-bomull/#findComment-3520953
Del på andre sider

Annonse

Hei, litt på kanten av hva du spør om, men jeg har en i nær familie som også sliter med eksem på kroppen. Hun bruker også kun bomull innerst. Men har de senere årene blitt mye bedre etter å ha gått over til parfymefrie produkter, både til hud, hår og klær. Jeg antar du allerede bruker minimalt med parfymerte produkter, hvis ikke vil jeg anbefale at du tester det ut. 

Anonymous poster hash: fc1d0...cbf

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396555-ren-bomull/#findComment-3521023
Del på andre sider

Jeg har en sensitiv hud og får av og til eksem. Jeg bruker bare ren bomull. Men nå i det siste har jeg strevd veldig med å finne tynne rene bomullsgensere. De butikkene jeg fant det i før har ikke slike gensere lenger. Veldig fortvilende for nå er de fleste genserene mine helt utslitt. Den ene er helt fillete. Går med den bare hjemme da.Jeg må altså ha ren tynn bomull, 100 prosent! Vil bli veldig glad om noen vet hvor jeg kan finne det. Mange har 95 prosent bomull, men det kan jeg IKKE bruke. Hvor finner tynne bommulsgensere i 100 prosent bomull?? Anonymous poster hash: 8a01c...9d8

H&M har det vel? L.O.O.G. Økologisk bomull. Vet ikke om det er 100 prosent. Du kan også sjekke undertøysbutikker.

Endret av tjohei1
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396555-ren-bomull/#findComment-3521077
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...