Gå til innhold

Lillemus og andre - ridning

Anbefalte innlegg

Sikkert moro for henne med hest. Men hest er et dyr man skal ha veeeldig respekt for. Lykke til.

Anonymous poster hash: 1b448...d3e

Ja - vi er klar over det. Og i og med at vi ikke er vant til hester, er vi jo litt engstelige for denne nye hobbien hennes... Men jeg stoler helt på hun som eier hestene.

Fortsetter under...

Jeg stiller meg litt tvilende til hvorvidt hun er erfaren nok rytter til at det er forsvarlig at hun rir uten instruktør eller noen som er vant til å vurdere sikkerhet i nærheten. Så vidt jeg har forstått deg, så er hennes erfaring først og fremst en ukes ridekurs og litt sporadisk bruk av hest i tillegg.

Greit nok at man må regne med å falle av hest en og annen gang, men rideulykker er ikke nødvendigvis så uskyldige.

Hun rir jo ikke uten instruktør. Hun som eier hestene er godt voksen, lærer, bor på gård og har hatt hest på gården i ca 15 år, og rir aktivt selv. De har to hester, og når jenta mi er der, rir de en hest hver sammen på tur.

Det hadde vært interessant å vite hvor store disse hestene hun rir på er? Og hvor lang er jenta di? Det er nemlig ikke lett å innvirke riktig på en hest dersom man er alt for liten og lett. Dere har ingen mulighet til å la henne begynne på et organisert ridekurs med instruktør og erfarne ponnier? Jeg vet det er skamdyrt, men...

Det hadde vært interessant å vite hvor store disse hestene hun rir på er? Og hvor lang er jenta di? Det er nemlig ikke lett å innvirke riktig på en hest dersom man er alt for liten og lett. Dere har ingen mulighet til å la henne begynne på et organisert ridekurs med instruktør og erfarne ponnier? Jeg vet det er skamdyrt, men...

Hun rir på store hester - tror de er kaldblodshester begge to. Jenta mi er ca 145. Hun er satt opp på venteliste på rideskolen her vi bor, så jeg håper hun får plass i løpet av vinteren/våren. Disse hestene hun rir på er nok litt mer humørsyke enn rideskolehester (sier eieren), så hun hadde sikkert hatt godt av å få litt mengdetrening på rideskolehester.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...