Gjest Anonym bruker Skrevet 15. januar 2014 Skrevet 15. januar 2014 Jeg har en lien føflekk på ribbenet nedenfor brystvorten. Den er max 2 mm, og jeg ville ikke reagert på den hvis det ikke var for en grunn: den klør tidvis meget sterkt. Den er rund som et knappenålshode og lysebrun, Bør den fjernes? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2014 Skrevet 15. januar 2014 Dra til lege! Den høres jo frisk ut, sånn utseendemessig, men de skal ikke klø! Det er en liten sak å fjerne en føflekk, så det er bedre å fjerne en for mye, enn en for lite:) Anonymous poster hash: 160ed...922 0 Siter
Jon Langeland, hudlege Skrevet 18. januar 2014 Skrevet 18. januar 2014 For meg høres den helt ufarlig ut fra størrelse og farge. Kløe i seg selv er ikke noe kriterium på at de er farlige, kan bare være en irritasjonstilstand. Jeg ville smurt litt med hydrocortison for for å se om kløen kunne gi seg. Farlige føflekker er som regel mørke og flate ,gir ingen symptomer til å begynne med, men vokser og endrer seg. Det er ekstremt sjelden at man stiller diagnosen føflekkreft på lesjoner som er under 5 mm i diam. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.