Mann1986ak Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 vondt i ryggen, føle mg ikke helt i form og ble svimmel på jobb ok12, ekg og blodprøve var fin, trodde jg var overarbeidet. pulsen min utviklet seg høy rundt 100. brystsmerter, hjertebank, svimmelhet, tørrhoste. angst sa f.legen, henvist til dps, gav mg ingen ting så sluttet der, var like dårlig. ble utmattet, fikk hjerteban anfall, illinger i venstre arm. på legevakt besøk var ekgene forsåvdt normale mn lette st- depresjoner ett parr ganger, hadde variable troponiner en stund på obsen på legevakta. angst sir f.legen. etter hvert ble jg innlagt på Ullevål, trodde jeg hadde bettennlse på hjerteposen ifølge ct mn var ik det og hadde en veeeldig varibael og endrende puls. blitt noen obs på Ullevål pga brystsmerter samt kollapset av "hodepine"(som om noen lekte med en deig i hodet mitt). har hatt amk hos mg noen ganger da jeg har hatt noen sinnsyke hjertebank anfall,vondt i brystet. besvimt noen ganger i løpet av året. funn av mycoplama og kyssesyken, etter 6 måneder, så kan ha gått med dette lenge ubehandlet, fikk en 10dagers ab som hjalp litt men ble dårlig igjen.Ullevål brukte denne sist " han har ikke møtt opp på dps så sikkert psykriatri" da en legevakt lege ville legge meg inn, ristet på hodet etter Ullevål samtalen. dro til dps sa det rett ut " jeg er dårlig, ja..." kan nok hende det feiler deg noe med hjertet mn sikkert ikke farlig, dra hjem og ta deg en kaffe???. og psykriatern mener også at det feiler meg noe men vet ikke hva. joda beit tenna sammen. ble en legevakt tur til Bærum. fortalte sykdomshistioen min til en legene der og en som har jobbet som kardiolog. " myokarditt" var svaret. ekgen :sr 102, pq 130ms, qrs 94ms, grenseverdi vvh, litt høye st avganger i v2 og v3. ingen tegn til ischemi.skulle ta det med Ullevål. altså... legevakta gjør ikke noe før jeg kommer inn der med attack, f-legen er ubrukelig, 113 er til hvis jeg faller om. da sitter jeg her da, har gjennomgått eller om jeg fortsatt har myokarditt. har fått større hjertet og det grenser til kardiomytapi. er s dårlig at jeg ikke vet hva. har tatt ultralyd for 1 år siden, sykkel ekg også.. har tatt r test som viste en rask og varibale puls. 114 bare jeg står. går jeg opp trapper dunker det så sinnsykt vondt i brystet. ikke store problemer med pusten men merkrer det innimellom. + alt det andre. gjennomgått infeksjon+ hjertebank, besvimelse, brystmterter/pusten= betennelse i hjertet ifølge egen lesing av artikkler. begynner å få forstørret hjertet er en bieffekt og det har jeg.. grøss, er jeg er paranoid/gal? ikke moro dette her om jeg går rundt med betennelse inni pumpa uten noen som gjør noe. er friskmeldt av 3-4 psykriatere som mener jeg har noe men er litt engstelig på toppen som er ganske normalt. 1ene sa alt var psykosomatisk selv om jeg satt der rolig i stolen med 110 i puls. noen som ønsker å diskutere og som kan litt om hjertet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396617-myokardittkardiomypati/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 vondt i ryggen, føle mg ikke helt i form og ble svimmel på jobb ok12, ekg og blodprøve var fin, trodde jg var overarbeidet. pulsen min utviklet seg høy rundt 100. brystsmerter, hjertebank, svimmelhet, tørrhoste. angst sa f.legen, henvist til dps, gav mg ingen ting så sluttet der, var like dårlig. ble utmattet, fikk hjerteban anfall, illinger i venstre arm. på legevakt besøk var ekgene forsåvdt normale mn lette st- depresjoner ett parr ganger, hadde variable troponiner en stund på obsen på legevakta. angst sir f.legen. etter hvert ble jg innlagt på Ullevål, trodde jeg hadde bettennlse på hjerteposen ifølge ct mn var ik det og hadde en veeeldig varibael og endrende puls. blitt noen obs på Ullevål pga brystsmerter samt kollapset av "hodepine"(som om noen lekte med en deig i hodet mitt). har hatt amk hos mg noen ganger da jeg har hatt noen sinnsyke hjertebank anfall,vondt i brystet. besvimt noen ganger i løpet av året. funn av mycoplama og kyssesyken, etter 6 måneder, så kan ha gått med dette lenge ubehandlet, fikk en 10dagers ab som hjalp litt men ble dårlig igjen.Ullevål brukte denne sist " han har ikke møtt opp på dps så sikkert psykriatri" da en legevakt lege ville legge meg inn, ristet på hodet etter Ullevål samtalen. dro til dps sa det rett ut " jeg er dårlig, ja..." kan nok hende det feiler deg noe med hjertet mn sikkert ikke farlig, dra hjem og ta deg en kaffe???. og psykriatern mener også at det feiler meg noe men vet ikke hva. joda beit tenna sammen. ble en legevakt tur til Bærum. fortalte sykdomshistioen min til en legene der og en som har jobbet som kardiolog. " myokarditt" var svaret. ekgen :sr 102, pq 130ms, qrs 94ms, grenseverdi vvh, litt høye st avganger i v2 og v3. ingen tegn til ischemi.skulle ta det med Ullevål. altså... legevakta gjør ikke noe før jeg kommer inn der med attack, f-legen er ubrukelig, 113 er til hvis jeg faller om. da sitter jeg her da, har gjennomgått eller om jeg fortsatt har myokarditt. har fått større hjertet og det grenser til kardiomytapi. er s dårlig at jeg ikke vet hva. har tatt ultralyd for 1 år siden, sykkel ekg også.. har tatt r test som viste en rask og varibale puls. 114 bare jeg står. går jeg opp trapper dunker det så sinnsykt vondt i brystet. ikke store problemer med pusten men merkrer det innimellom. + alt det andre. gjennomgått infeksjon+ hjertebank, besvimelse, brystmterter/pusten= betennelse i hjertet ifølge egen lesing av artikkler. begynner å få forstørret hjertet er en bieffekt og det har jeg.. grøss, er jeg er paranoid/gal? ikke moro dette her om jeg går rundt med betennelse inni pumpa uten noen som gjør noe. er friskmeldt av 3-4 psykriatere som mener jeg har noe men er litt engstelig på toppen som er ganske normalt. 1ene sa alt var psykosomatisk selv om jeg satt der rolig i stolen med 110 i puls. noen som ønsker å diskutere og som kan litt om hjertet? Hei, Først, glem EKG-tolkningen om forstørret hjerte. Den trenger ikke være relevant i det hele tatt, de fleste av oss får forhøyede QRS-komplekser (som er kriteriet for VVH) når vi har rask puls eller er påvirket av adrenalin. Ved puls på 100 viser alle mine EKG forstørret hjertemuskel. Ved puls under 100 er alle normale. Situasjonen din er jo ganske ubehagelig, men det eneste som hjelper er nok å ta livet med ro og hvile ut. Dersom du har (virus-)myokarditt, så er det eneste du kan gjøre å unngå trening, slappe godt av og la hjertet helbrede seg selv. Har du angst, så må du også bare hvile godt ut. Behandlingen er vel strengt talt den samme uavhengig av hvilken tilstand du har. Ville anbefalt å spurt legen om en god dose betablokker (som ofte anbefales ved myokarditt) slik at også hjertebanken din reduseres. Hvis du faller om med rask hjerteaksjon, må du selvfølgelig søke hjelp raskt. Og ellers bare ta tiden til hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/396617-myokardittkardiomypati/#findComment-3524128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.