Gå til innhold

Kjøpe ny eller brukt bil?

Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte bil. Har tenkt å kjøpe Toyota verso s, enten en som er 2-3 år gammel eller en ny. Noen som har sterke meninger om å kjøpe ny hhv. brukt når man satser på å ha bilen i mange år? Toyota har fem års garanti og de har også en svært gunstig finansiering da man kan låne ca 65 % av prisen til en fastrente på under 2 % i tre år. Bilen må uansett lånefinansieres, men kan også låne med sikkerhet i huset, men renten er en god del høyere i min egen bank. Det er ca 50 000 i prisforskjell på en helt ny og en 2011 modell.

Jeg har alltid sett for meg at det er lønnsomt å kjøpe brukt, men noen hevder at NAFs standpunkt er at dersom man skal ha bilen i mer enn 5 år, så anbefaler man å kjøpe ny.

Anonymous poster hash: cb52e...822
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/396662-kj%C3%B8pe-ny-eller-brukt-bil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal skifte bil. Har tenkt å kjøpe Toyota verso s, enten en som er 2-3 år gammel eller en ny. Noen som har sterke meninger om å kjøpe ny hhv. brukt når man satser på å ha bilen i mange år? Toyota har fem års garanti og de har også en svært gunstig finansiering da man kan låne ca 65 % av prisen til en fastrente på under 2 % i tre år. Bilen må uansett lånefinansieres, men kan også låne med sikkerhet i huset, men renten er en god del høyere i min egen bank. Det er ca 50 000 i prisforskjell på en helt ny og en 2011 modell. Jeg har alltid sett for meg at det er lønnsomt å kjøpe brukt, men noen hevder at NAFs standpunkt er at dersom man skal ha bilen i mer enn 5 år, så anbefaler man å kjøpe ny. Anonymous poster hash: cb52e...822

Hei!

Når du tenker kjøpe Toyota kan du like så godt kjøpe brukt som ny,

De faller lite i pris, jeg er forbauset over pris vi får for vår landcruiser, men så er den som en traktor som aldri stopper eller har problemer.

Driftsikkerheten ved Toyota er unik og en grunn til at bilene ikke synker like mye som andre biler i pris.

Jeg var skeptisk til Toyota, men jeg ser nå at det er et klokt bilkjøp, mye for pengene, om man vil ha driftsikkerhet og stabilitet.

Dyrere biler hos Toyota, som landcruisere gir i tillegg god kjørekomfort. For meg er kjørekomfort viktig, ikke for min mann, han tenker pris, men det er jo viktig, men hadde jeg ikke hatt familie hadde jeg hatt en liten sportsbil:-)

Jeg skal skifte bil. Har tenkt å kjøpe Toyota verso s, enten en som er 2-3 år gammel eller en ny. Noen som har sterke meninger om å kjøpe ny hhv. brukt når man satser på å ha bilen i mange år? Toyota har fem års garanti og de har også en svært gunstig finansiering da man kan låne ca 65 % av prisen til en fastrente på under 2 % i tre år. Bilen må uansett lånefinansieres, men kan også låne med sikkerhet i huset, men renten er en god del høyere i min egen bank. Det er ca 50 000 i prisforskjell på en helt ny og en 2011 modell.

Jeg har alltid sett for meg at det er lønnsomt å kjøpe brukt, men noen hevder at NAFs standpunkt er at dersom man skal ha bilen i mer enn 5 år, så anbefaler man å kjøpe ny.

Kjøp brukt. Når du setter nøkkelen i en ny bil og kjører ut fra bilforhandleren taper du 30. 000 til 50.000 tusen kroner. Jeg er ikke i tvil om hva jeg hadde valgt- En bil taper seg mest i verdi de to første årene. Går du for en bil som er 2 år og har gått lite, får du mye bil for pengene.

Anonymous poster hash: a7739...e30

Sikkert ikke noe problem å kjøpe en 2 år gammel bil, men er du ute etter komfort hadde jeg ikke kjøpt Toyota... Jeg vet mange har god erfaring, vi har elendig erfaring med Toyota og komfort og sverger til Volvo. :) Alle nye biler har vel minst 5 års garanti nå.

Jeg skal skifte bil. Har tenkt å kjøpe Toyota verso s, enten en som er 2-3 år gammel eller en ny. Noen som har sterke meninger om å kjøpe ny hhv. brukt når man satser på å ha bilen i mange år? Toyota har fem års garanti og de har også en svært gunstig finansiering da man kan låne ca 65 % av prisen til en fastrente på under 2 % i tre år. Bilen må uansett lånefinansieres, men kan også låne med sikkerhet i huset, men renten er en god del høyere i min egen bank. Det er ca 50 000 i prisforskjell på en helt ny og en 2011 modell. Jeg har alltid sett for meg at det er lønnsomt å kjøpe brukt, men noen hevder at NAFs standpunkt er at dersom man skal ha bilen i mer enn 5 år, så anbefaler man å kjøpe ny. Anonymous poster hash: cb52e...822

Det er veldig stas med helt ny bil, synes jeg! Da kan du bestille den helt etter ønske. Siden du skal ha den lenge, er det vel heller ikke så "gærent" å kjøpe en ny.

Toyota er ikke noe dumt kjøp, men bilen er veldig kjedelig, men driftssikker.

Jeg hadde kjøpt en som var to til tre år med lav km. stand. men så er det nå sånn da at det er stas med helt ny bil:-) Så spørsmålet er om du kjøper etter hjertet eller etter lommeboken:-)

Annonse

Jeg hadde kjøpt en som var to til tre år med lav km. stand. men så er det nå sånn da at det er stas med helt ny bil:-) Så spørsmålet er om du kjøper etter hjertet eller etter lommeboken:-)

Jeg er mer opptatt av driftssikkerhet enn spenstige kjøreegenskaper, så jeg tror biltypen er ok.

Dersom jeg ser for meg at jeg skal ha bilen i 8-10 år, tenker du da fortsatt at det er _mye_ mer økonomisk å kjøpe en brukt? En av grunnene til at jeg er noe i tvil, er den gunstige finansieringen av en ny verso s(1.99 % fast rente i tre år); det er ikke samme gunstige vilkår ved kjøp av bruktbil.

Sikkert ikke noe problem å kjøpe en 2 år gammel bil, men er du ute etter komfort hadde jeg ikke kjøpt Toyota... Jeg vet mange har god erfaring, vi har elendig erfaring med Toyota og komfort og sverger til Volvo. :) Alle nye biler har vel minst 5 års garanti nå.

Hva går den dårlige erfaringen med Toyota ut på?

Toyota er ikke kjedelige biler vel.... ;)

Ellers enig med deg i alt.

Endret av hww

Jeg er mer opptatt av driftssikkerhet enn spenstige kjøreegenskaper, så jeg tror biltypen er ok.

Dersom jeg ser for meg at jeg skal ha bilen i 8-10 år, tenker du da fortsatt at det er _mye_ mer økonomisk å kjøpe en brukt? En av grunnene til at jeg er noe i tvil, er den gunstige finansieringen av en ny verso s(1.99 % fast rente i tre år); det er ikke samme gunstige vilkår ved kjøp av bruktbil.

En bil som er ett år eller to har gått ned minst 50.000,- i verdi og har den veldig lav km. stand så er den like holdbar som en ny en. Du skal betale mye ekstra i lånerente for å dekke opp de 50.000 som du sparer på en brukt bil.

Jeg hadde heller vært litt mer opptatt av hva forskjellen hadde vært på en ny bil kontra en som er ett eller to år. Det kan jo hende at en helt ny bil hadde noe annet eller mer utstyr, fått en facelift eller noe og tatt ei vurdering ut i fra det.

Hvis bilen har fått f.eks en facelift så vil en ett år gammel bil bli verre å selge enn modellen som kom etter, så da hadde jeg heller vurdert en ny.

Jeg hadde brukt litt tid på å funnet en bil som var ett eller to år, med en km. stand kanskje rundt 20.000

Annonse

Hva går den dårlige erfaringen med Toyota ut på?

Veldig plastik-følelse av hele bilen i grunnen, ny Rav4 i 2008. Men det som var direkte ille var komnforten i setene - helt grusomt. For det første var setene så korte at de sluttet for langt opp på låret og ingen av oss har ekstremt lange bein heller. I tillegg var de grusomme å sitte i, på en helgetur med kanskje 60-70 mils kjøring var vi helt kadaver i ryggen og baken begge to.

Året etter kjørte vi 160 (?) mil over 5 dager med Volvo XC70 og det var som å sitte i en sofa hele veien - bare fryd og glede! :) Var friske og uthvilte begge to da vi var hjemme igjen. Aldri mer Toyota på oss, men jeg kjenner mange som er fornøyde med sine Toyotaer altså. Kjæresten påstår selvfølgelig at det er fordi de ikke vet bedre. ;)

Den er pen å se på utvendig og denne kan også fås med V8 motor, så den har mye kraft. Nå har ikke jeg kjørt denne, så jeg skal ikke uttale meg så mye egentlig, men generelt er Toyota litt simple inni. Det viker så plastikkaktig alt, de er lite spenstige. Det er viktig å trives med det du ser rundt deg når du kjører også.

Nå koster vel Land Cruiseren omtrent det dobbelte av en Verso? Ser at Versoen koster fra 303.000,- ny. Da hadde jeg heller gått for en Volvo V50 f.eks.

Det er verso s som er aktuell for meg, og den koster ca 250 000 (inkl. avgift) ny.

Skulle jeg ha kjøpt meg en personbil i mellom kroner 100 og 200.000 så hadde jeg sterkt vurdert en sånn en

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46095746

Diesel, som går billig, svært god og behagelig å kjøre, motorer som går stort sett langt over 500.000,- og generelt en driftssikker bil.

Men i fra 200 og 250.000 og oppover så blir valgene vanskligere, for da begynner det å bli veldig mye å velge i mellom

Året etter kjørte vi 160 (?) mil over 5 dager med Volvo XC70 og det var som å sitte i en sofa hele veien - bare fryd og glede! :) Var friske og uthvilte begge to da vi var hjemme igjen.

Glemte vel ikke hatten? Volvo er gubbebil .. æsj! Stygg som fy. Er mange bilder som har god komfort som er langt finere ...

Anonymous poster hash: ca0f1...237

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...