Gå til innhold

Kjøpe ny eller brukt bil?

Anbefalte innlegg

Kjøp pent brukt. :)

Det gjorde jeg. Toyota det også faktisk - urban Cruiser. Gått ca 35000. Synes den er temmelig sprek til å være så liten. Gir ikke følelsen av å sitte i en liten blikkboks. Og ikkeno problem å kjøre langtur. Gode skinnseter. :)

Fortsetter under...

Glemte vel ikke hatten? Volvo er gubbebil .. æsj! Stygg som fy. Er mange bilder som har god komfort som er langt finere ...

Anonymous poster hash: ca0f1...237

Da er det mange, mange, mange gubber rundtomkring du, for det er utrolig mange nye Volvoer på veien her i Trøndelag i alle fall. :) Jeg elsker bilen min, med eller uten hatt. :)

Samboeren min har også Volvo, jeg prøver å få ham til å selge den.  Den er dritvond å sitte i og jeg har vondt i baken etter 30 minutter.

Selv elsket jeg Toyota Yaris Versoen min og jeg kan ikke fra den dumme Mercedes jeg har nå.  Den har dog gode seter.

Urban Cruiser er DEN bilen mest mest feil og problemer i følge undersøkelser.

Å lease en A klasse for 2000 kroner i måneden kan ikke helt sammenlignes med en svær varebil som du har, Dorthe.

Å? Googla masse. Ikke mitt inntrykk. Har hørt det om RAV og hybrider eldre enn ca 3 år.

Urban Cruiser er DEN bilen mest mest feil og problemer i følge undersøkelser.

Å lease en A klasse for 2000 kroner i måneden kan ikke helt sammenlignes med en svær varebil som du har, Dorthe.

Den bilen er bare kjip. Jeg vil ha en bil som kan parkeres i byen og som ikke buldrer når jeg kjører.

Annonse

Du får begynne nederst på listene og jobbe deg oppover. Den første bilen du finner er?

Chrysler PT Cruiser - om man starter nederst. Er ikke i nærheten av samme bil som morsan snakker om... Dessuten må man jo også se på rette årsmodellene...

Jeg har kjøpt nyere (0,5-1 år) bruktbil de siste 2 ganger. Og jeg har lett etter en bil med mye tilleggsutstyr og med "stor nok" motor, fordi det kan være viktig når du så skal selge den igjen. Det er også ofte de som faller rmest i pris helt i starten, men som så kan holde seg bedre etter hvert.

Den første var en Tiguan. Den var 6 måneder gammel, hadde gått 6.000 km og vi hadde den i 2,5 år. Betalte 420.000,- for den. Nypris med alt utstyr var kr. 530.000,- .

Vi byttet så den inn i en Touareg (1 år gammel - 2012 mod) og fikk 405.000,- i innbytte (da hadde Tiguan'en gått 34.000 km), samt forhandlet prisen på Touareg'en ned med kr 50.000,- (i forhold til oppgitt salgspris).

Vi betalte kr. 300.000,- mindre for Touareg'en enn hva den kostet ny (den hadde gått 19.000 km når vi kjøpte den), og hadde samtidig hatt en VELDIG "billig" bil siste 2.5 år.

Det må bemerkes at kjøpet vi gjorde av Tiguan'en var veldig godt, for listepris brukt var vesentlig høyere enn hva vi betalte for den og den holder seg veldig godt i pris. Men han som solgte den var opptatt av å få den solgt med minst mulig "hassel" så raskt som mulig (det var konebilen, og hun hadde mistet sertifikatet grunnet helsa og alder).

Touareg'en kommer vi nok til å "tape" en god del mer på, men siden den allerede har falt såpass mye i pris, så vil det likevel ikke bli så "ille" - til å være en såpass dyr bil i utgangspunktet.

Det er for øvrig den beste og mest praktiske bil jeg noen sinne har hatt, og det er mulig at vi vil beholde den lenger enn vi pleier :)

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...