Maya Skrevet 19. januar 2014 Skrevet 19. januar 2014 Jeg skal få UL av brystene i morgen, og har fått innkallelse. Prisen som står der er 2900,- Kan dette være riktig? Det står opgså at jeg ikke får det refundert. Det er legen min som har henvist meg dit. Jeg er lettere sjokkskadd. Noen som vet? 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. januar 2014 Skrevet 19. januar 2014 Du verden. Jeg var på sykehuset for 3 år siden og fikk tatt både ul og mammografi av brystene + samtale med kreftspesialist (???) og betalte bare en liten egenandel. Var også henvist fra fastlege. Men er det på sykehus eller er det hos en privat klinikk? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 Skrevet 19. januar 2014 Må være privat. Er nok 10 måneders ventetid i det offentlige. Anonymous poster hash: 2f88b...d41 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. januar 2014 Skrevet 19. januar 2014 Må være privat. Er nok 10 måneders ventetid i det offentlige. Anonymous poster hash: 2f88b...d41 Da er det nok privat uten refusjonsavtale antagelig. Du kan jo avlyse timen og be om å bli henvist til noen med refusjonsavtale, om det finnes der du bor. Med mindre det haster veldig selvfølgelig. 0 Siter
frosken Skrevet 19. januar 2014 Skrevet 19. januar 2014 Jeg skal få UL av brystene i morgen, og har fått innkallelse. Prisen som står der er 2900,- Kan dette være riktig? Det står opgså at jeg ikke får det refundert. Det er legen min som har henvist meg dit. Jeg er lettere sjokkskadd. Noen som vet? Du er åpenbart blitt henvist til noen som er "helprivate", dvs. uten refusjonsavtale. Alternativt har du blitt henvist til en undersøkelse som det ikke kan kreves offentlig refusjon for pga manglende indikasjon. Hvis du ikke ønsker å gjennomføre undersøkelsen til den prisen, så bør du ringe når de åpner i morgen, da en del krever full betaling selv om du ikke møter. Du er egentlig for sent ute med avbestilling, men du kan prøve å argumentere med at du ikke la merke til det med den høye egenbetalingen - at du trodde du var henvist til en undersøkelse som ville bli dekket av det offentlige. 0 Siter
Maya Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Skrevet 19. januar 2014 Curato heter klinikken. Aner ikke om det er privat eller ikke. Jeg er jo aldri på noe slikt.. Oppdaget i kveld at det kostet så mye. Så jeg er for sen til å avbestille. Dette føler jeg er ren utpressing...Søtten også... 0 Siter
frosken Skrevet 19. januar 2014 Skrevet 19. januar 2014 Curato heter klinikken. Aner ikke om det er privat eller ikke. Jeg er jo aldri på noe slikt.. Oppdaget i kveld at det kostet så mye. Så jeg er for sen til å avbestille. Dette føler jeg er ren utpressing...Søtten også... Jeg synes du skal prøve å ringe dem når de åpner i morgen. Ideelt sett skulle du selvfølgelig ha avbestilt tidligere, men jeg mener at siden det ikke er du selv som har bestilt, så er det mulig at de vil la deg avbestille. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 Skrevet 19. januar 2014 Dette er nok resultatet av den nye regjeringens innsparinger for å kunne gi skattelettelser.Anonymous poster hash: 2f88b...d41 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Curato er privat, derav prisen. Anonymous poster hash: 5cee7...3f4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2014 Skrevet 20. januar 2014 Jeg ble henvist fra fastlegen i midten av november og fikk time 1.desember, dette ved et offentlig sykehus. Betalte kun egenandel på ca 270.- Mamografi + ultralyd. Anonymous poster hash: a1cc1...9f2 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.