Gå til innhold

UL av brystene rådyrt???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du verden. Jeg var på sykehuset for 3 år siden og fikk tatt både ul og mammografi av brystene + samtale med kreftspesialist (???) og betalte bare en liten egenandel. Var også henvist fra fastlege.

Men er det på sykehus eller er det hos en privat klinikk? 

Må være privat. Er nok 10 måneders ventetid i det offentlige.

Anonymous poster hash: 2f88b...d41

Da er det nok privat uten refusjonsavtale antagelig. Du kan jo avlyse timen og be om å bli henvist til noen med refusjonsavtale, om det finnes der du bor. Med mindre det haster veldig selvfølgelig.

Jeg skal få UL av brystene i morgen, og har fått innkallelse.

Prisen som står der er 2900,-

Kan dette være riktig?

Det står opgså at jeg ikke får det refundert.

Det er legen min som har henvist meg dit.

Jeg er lettere sjokkskadd.

Noen som vet?

Du er åpenbart blitt henvist til noen som er "helprivate", dvs. uten refusjonsavtale. Alternativt har du blitt henvist til en undersøkelse som det ikke kan kreves offentlig refusjon for pga manglende indikasjon.

Hvis du ikke ønsker å gjennomføre undersøkelsen til den prisen, så bør du ringe når de åpner i morgen, da en del krever full betaling selv om du ikke møter.  Du er egentlig for sent ute med avbestilling, men du kan prøve å argumentere med at du ikke la merke til det med den høye egenbetalingen - at du trodde du var henvist til en undersøkelse som ville bli dekket av det offentlige.

Annonse

Curato heter klinikken. Aner ikke om det er privat eller ikke. Jeg er jo aldri på noe slikt..

Oppdaget i kveld at det kostet så mye. Så jeg er for sen til å avbestille.

Dette føler jeg er ren utpressing...Søtten også...

Jeg synes du skal prøve å ringe dem når de åpner i morgen. Ideelt sett skulle du selvfølgelig ha avbestilt tidligere, men jeg mener at siden det ikke er du selv som har bestilt, så er det mulig at de vil la deg avbestille.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...